Spot­ka­nie pra­so­we fir­my KBA CEE: pod­su­mo­wa­nie ro­ku 2012 i pre­zen­ta­cja pla­nów na przy­szło­śćPoprzedni artykuł 

Od lewej: Adam Ślażyński - dyrektor ds. sprzedaży maszyn małoformatowych, Jan Korenc - prezes zarządu, Grzegorz Szymczykowski - dyrektor ds. sprzedaży maszyn wielkoformatowych, Paweł Krasowski - marketing manager
Od le­wej: Adam Śla­ży­ński – dy­rek­tor ds. sprze­da­ży ma­szyn ma­ło­for­ma­to­wych, Jan Ko­renc – pre­zes za­rządu, Grze­gorz Szym­czy­kow­ski – dy­rek­tor ds. sprze­da­ży ma­szyn wiel­ko­for­ma­to­wych, Pa­weł Kra­sow­ski – mar­ke­ting ma­na­ger
13 grud­nia w War­sza­wie od­by­ła się kon­fe­ren­cja pra­so­wa fir­my KBA CEE, będąca pierw­szą oka­zją do jej spo­tka­nia z przed­sta­wi­cie­la­mi me­di­ów bra­nżo­wych po zmia­nach, ja­kie za­szły ostat­nio w za­rządzie spółki. Z ra­mie­nia KBA CEE udział wzi­ęli: Jan Ko­renc – pre­zes za­rządu (pe­łni­ący tę funk­cję od 1 li­sto­pa­da br.), Grze­gorz Szym­czy­kow­ski – dy­rek­tor ds. sprze­da­ży ma­szyn wiel­ko­for­ma­to­wych, Adam Śla­ży­ński – dy­rek­tor ds. sprze­da­ży ma­szyn ma­ło­for­ma­to­wych oraz Pa­weł Kra­sow­ski – mar­ke­ting ma­na­ger.

Pod­su­mo­wa­nie uda­ne­go ro­ku 2012
Przy­by­łych na kon­fe­ren­cję dzien­ni­ka­rzy po­wi­tał Pa­weł Kra­sow­ski, od­da­jąc na­stęp­nie głos Ja­no­wi Ko­ren­co­wi. No­wy pre­zes KBA CEE roz­po­czął od pre­zen­ta­cji wy­ni­ków kon­cer­nu KBA za pierw­sze trzy kwar­ta­ły 2012. Fir­ma od­no­to­wa­ła w nich – rok do ro­ku – nie­mal 17% wzrost przy­cho­dów ze sprze­da­ży, 10% wzrost za­mówień na no­we ma­szy­ny ar­ku­szo­we, re­ali­zu­jąc zysk net­to w wy­so­ko­ści ok. 6 mln eu­ro. „War­to rów­nież zwrócić uwa­gę na 38% wska­źnik war­to­ści ka­pi­ta­łu wła­sne­go, przy śred­niej dla ca­łe­go prze­my­słu nie­miec­kie­go nie­prze­kra­cza­jącej 30%. Świad­czy on o bar­dzo so­lid­nej kon­dy­cji fi­nan­so­wej na­sze­go kon­cer­nu” – mówił Jan Ko­renc. Jak pod­kre­ślał, po­mi­mo nie­sprzy­ja­jącej ko­niunk­tu­ry KBA wci­ąż prze­zna­cza du­że środ­ki na no­we in­we­sty­cje i dzia­ła­nia ba­daw­czo­-ro­zwo­jo­we; do ko­ńca trze­cie­go kwar­ta­łu br. za­mknęły się one kwo­tą 16,5 mln eu­ro.
O in­no­wa­cyj­no­ści ofer­ty KBA mo­żna by­ło prze­ko­nać się m.in. od­wie­dza­jąc po­prze­dza­jące ma­jo­we tar­gi dru­pa 2012 spo­tka­nie w Ra­de­beul, w którym wzi­ęło udział ok. 100 klien­tów z Pol­ski, jak też sa­mą wy­sta­wę w Düs­sel­dor­fie. Fir­ma po­ka­za­ła na niej sze­reg no­wo­ści we wszyst­kich kla­sach for­ma­to­wych, wpro­wa­dza­jąc do swo­jej ofer­ty m.in. pierw­szą ma­szy­nę cy­fro­wą KBA Ro­ta­JET 76. „Uw­zględ­nia­jąc wszyst­kie fi­lie KBA, pod względem zre­ali­zo­wa­nej sprze­da­ży per ca­pi­ta spółka KBA CEE za­jęła na tar­gach 3. miej­sce – za­zna­czył Jan Ko­renc. – Wy­nik ten po­twier­dza wci­ąż du­ży po­ten­cjał na­sze­go re­gio­nu świa­ta, po­dob­nie jak re­ali­zo­wa­ne wła­śnie w Pol­sce in­sta­la­cje, m.in. no­wej ma­szy­ny KBA Ra­pi­da 145”.



KBA CEE – nie­mal dwa la­ta w no­wej for­mu­le
Ko­lej­na część pre­zen­ta­cji by­ła po­świ­ęco­na spółce KBA CEE, która w tym kszta­łcie dzia­ła od mar­ca ub.r. i obej­mu­je trzy kra­je: Pol­skę, Cze­chy i Sło­wa­cję. W zwi­ąz­ku ze zmia­na­mi w za­rządzie spółki, od po­cząt­ku li­sto­pa­da br. na­stąpi­ła in­te­gra­cja w za­kre­sie jej za­rządza­nia. Pol­ski ry­nek ob­słu­gi­wa­ny przez KBA CEE jest dziś po­dzie­lo­ny na pi­ęć re­gio­nów, zaś struk­tu­ry ser­wi­so­we skła­da­ją się z trzech od­dzia­łów oraz sie­ci au­to­ry­zo­wa­nych firm part­ner­skich.
„W su­mie ma­my na tym ob­sza­rze im­po­nu­jąca ba­zę pra­wie 300 ma­szyn ma­ło­for­ma­to­wych i po­nad 100 ma­szyn w for­ma­cie B1 i wi­ęk­szym – mówił Jan Ko­renc. – Klien­ci z te­go re­gio­nu ob­słu­gi­wa­ni są przez dwa ze­spo­ły, zlo­ka­li­zo­wa­ne w War­sza­wie i w Pra­dze, które prze­cho­dzą ci­ągły pro­ces in­te­gra­cji. Od stycz­nia 2013 obej­mie on ta­kże struk­tu­ry ser­wi­so­we, dzi­ęki cze­mu wszy­scy klien­ci będący pod opie­ką KBA CEE będą ob­słu­gi­wa­ni w ra­mach wspól­nej plat­for­my usług po­sprze­da­żo­wych. Już dziś zda­rza się, że – cho­ćby ze względów lo­gi­stycz­nych czy z uwa­gi na spe­cja­li­za­cję – ser­wi­san­ci z Pol­ski zaj­mu­ją się klien­ta­mi z Czech i od­wrot­nie. Ten pro­ces in­te­gra­cji i sy­ner­gii dzia­łań z pew­no­ścią będzie się po­głębiał.”
Od chwi­li po­wo­ła­nia spółki KBA CEE w lu­tym 2011 ro­ku, fir­ma sprze­da­ła w ob­słu­gi­wa­nym przez sie­bie re­gio­nie 91 ze­spo­łów dru­ku­jących w for­ma­cie B3 i B2 oraz 142 ze­spo­ły dru­ku­jące w for­ma­tach B1 i wi­ęk­szym. Kie­row­nic­two KBA CEE za­kła­da, że jej udzia­ły ryn­ko­we w sprze­da­ży no­wych ma­szyn w Pol­sce osi­ągną w nad­cho­dzącym ro­ku 35%. Fir­ma chce w nim zwi­ęk­szyć sprze­daż w za­kre­sie ma­szyn B2, utrzy­mu­jąc jed­no­cze­śnie po­zy­cję li­de­ra w za­kre­sie ma­szyn wiel­ko­for­ma­to­wych.

Re­ali­zu­jąc mi­sję KBA
Jan Ko­renc pod­kre­ślał, że wszyst­kie po­dej­mo­wa­ne w ostat­nim cza­sie przez KBA CEE dzia­ła­nia ma­ją po­móc w re­ali­za­cji mi­sji KBA, która – po­za re­pre­zen­to­wa­niem kon­cer­nu w re­gio­nie Eu­ro­py Środ­ko­wo­-Wschod­niej – za­kła­da też dal­sze zwi­ęk­sza­nie udzia­łów ryn­ko­wych, ofe­ro­wa­nie naj­wy­ższej ja­ko­ści usług sprze­da­żo­wych i posprze­da­żo­wych oraz sze­ro­ko ro­zu­mia­ne wspar­cie dla prze­my­słu po­li­gra­ficz­ne­go. Z te­go też względu w ko­ńczącym się ro­ku fir­ma KBA CEE by­ła za­an­ga­żo­wa­na w różne ini­cja­ty­wy in­te­gru­jące pol­skie śro­do­wi­sko po­li­gra­ficz­ne. Wy­stąpi­ła w ro­li spon­so­ra głów­ne­go Ba­lu Pol­skiej Izby Dru­ku, wspa­rła kon­kurs dla pro­jek­tan­tów opa­ko­wań Art of Pac­ka­ging oraz tur­niej gol­fo­wy Po­li­gra­fia Golf Cup 2012.
„Ch­ce­my być prze­wi­dy­wal­nym, sta­bil­nym i wzbu­dza­jącym za­ufa­nie part­ne­rem dla bra­nży po­li­gra­ficz­ne­j” – mówił Jan Ko­renc, wy­mie­nia­jąc aspek­ty, które ma­ją w tym po­móc fir­mie KBA: sta­bil­ną sy­tu­ację fi­nan­so­wą, dzia­ła­nie w wie­lu seg­men­tach ryn­ko­wych (ta­kże spe­cja­li­stycz­nych), roz­bu­do­wa­ną opie­kę nad klien­ta­mi w ra­mach pro­gra­mu Pe­ople & Print, ci­ągłe wpro­wa­dza­nie in­no­wa­cyj­nych roz­wi­ązań, bo­ga­te know how i sze­ro­kie kom­pe­ten­cje pra­cow­ni­ków oraz spoj­rze­nie w przy­szło­ść, cho­ćby w po­sta­ci wpro­wa­dze­nia do ofer­ty pierw­szej ma­szy­ny cy­fro­wej.
W nad­cho­dzącym ro­ku fir­ma na­dal chce być ak­tyw­na w ca­łym ob­słu­gi­wa­nym przez sie­bie re­gio­nie. Wo­bec nie­obec­no­ści na tar­gach Po­li­gra­fia i Em­bax Print, w pierw­szym kwar­ta­le br. pla­no­wa­ne jest spo­tka­nie ty­pu Open Ho­use w Ra­de­beul, de­dy­ko­wa­ne klien­tom KBA z Pol­ski, Czech i Sło­wa­cji. O ko­lej­nych ini­cja­ty­wach, ta­kże tych zwi­ąza­nych ze wspar­ciem dla pol­skie­go szkol­nic­twa po­li­gra­ficz­ne­go, KBA będzie in­for­mo­wać ry­nek na bie­żąco.


Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści