Pod­su­mo­wa­nie ro­ku 2012 w pol­skim od­dzia­le Ag­fa Gra­phicsPoprzedni artykuł 

Podczas Festiwalu Druku polski oddział Agfa Graphics zaprezentował ploter :Anapurna M2050
Pod­czas Fe­sti­wa­lu Dru­ku pol­ski od­dział Ag­fa Gra­phics za­pre­zen­to­wał plo­ter :Ana­pur­na M2050
Mi­nio­ny rok był dla pol­skie­go od­dzia­łu Ag­fa Gra­phics okre­sem ko­lej­nych wzro­stów pod względem przy­cho­dów ze sprze­da­ży oraz udzia­łów w klu­czo­wych dla fir­my ryn­kach cy­fro­we­go pre­pres­su i prze­my­sło­we­go dru­ku in­kje­to­we­go. W jej ofer­cie po­ja­wi­ło się spo­ro no­wych i wzbo­ga­co­nych wer­sji opro­gra­mo­wa­nia, urządzeń oraz ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych, z których część de­biu­to­wa­ła na licz­nych wy­da­rze­niach bra­nżo­wych, w których Ag­fa Gra­phics bra­ła ak­tyw­ny udział. W Pol­sce fir­ma od­no­to­wa­ła wie­le in­sta­la­cji i wdro­żeń za­awan­so­wa­nych roz­wi­ązań w dzie­dzi­nie so­ftwa­re­’u, na­świe­tla­rek CtP, płyt cy­fro­wych, a ta­kże wiel­ko­for­ma­to­wych plo­te­rów UV z se­rii :Ana­pur­na i :Je­ti. Kie­row­nic­two pol­skie­go od­dzia­łu Ag­fa Gra­phics za­kła­da, że rok 2013 będzie dla niej okre­sem dal­sze­go, sta­bil­ne­go wzro­stu.

No­wo­ści, pre­mie­ry, in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nia
Ag­fa Gra­phics, ja­ko je­den z li­de­rów w dzie­dzi­nie cy­fro­we­go pre­pres­su i prze­my­sło­we­go dru­ku atra­men­to­we­go, sys­te­ma­tycz­nie wpro­wa­dza do swo­jej ofer­ty no­we i wzbo­ga­co­ne roz­wi­ąza­nia, de­dy­ko­wa­ne dla obu ww. ob­sza­rów ryn­ko­wych. Po­dob­nie by­ło w mi­nio­nym ro­ku, kie­dy to w jej port­fo­lio zna­la­zła się ko­lej­na wer­sja pa­kie­tu dla firm po­li­gra­ficz­nych i wy­daw­ni­czych :Apo­gee 8, za­wie­ra­jąca m.in. zu­pe­łnie no­wy mo­duł :Apo­gee Sto­re­Front – sklep in­ter­ne­to­wy, ba­zu­jący na tech­no­lo­gii clo­ud com­pu­ting i prze­zna­czo­ny na ry­nek dru­ku ak­cy­den­so­we­go. Dla seg­men­tu pra­so­we­go Ag­fa Gra­phics na­dal roz­wi­ja mo­duł :Ar­ki­tex Ever­si­fy, po­zwa­la­jący na two­rze­nie tre­ści z my­ślą o elek­tro­nicz­nych urządze­niach prze­no­śnych.
Bo­ga­te port­fo­lio na­świe­tla­rek CtP dla te­go sek­to­ra zo­sta­ło w 2012 ro­ku roz­sze­rzo­ne o dwa mo­de­le :Advan­ta­ge N HS, sys­tem CtP dla dru­ka­rń ga­ze­to­wych, po­zwa­la­jący na ła­do­wa­nie płyt bez­po­śred­nio z pa­le­ty (wer­sja PL) bądź z wóz­ka (wer­sja TR). Z ko­lei dla firm ba­zu­jących na wy­so­ko­na­kła­do­wej i za­ra­zem bez­che­micz­nej pro­duk­cji form dru­ko­wych (zu­ży­wa­jących do 40 tys. m2 płyt rocz­nie) w ofer­cie fir­my po­ja­wi­ło się no­we urządze­nie czysz­cząco­-gu­mu­jące :Azu­ra CX125 COU, a dla ma­łych firm de­dy­ko­wa­ne jest naj­prost­sze urządze­nie :Azu­ra C65.
W dzie­dzi­nie ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych dla pre­pres­su mi­nio­ny rok przy­ni­ósł m.in. pre­mie­rę nie­wy­ma­ga­jących wy­pa­la­nia płyt ter­mo­czu­łych :Ener­gy Xtra, de­dy­ko­wa­nych do za­sto­so­wań ak­cy­den­so­wych o na­kła­dach do 600 tys. eg­zem­pla­rzy (i wi­ęk­szych po wy­pa­le­niu for­my).
W za­kre­sie dru­ku atra­men­to­we­go Ag­fa Gra­phics wpro­wa­dzi­ła do ofer­ty pła­ski plo­ter :Ana­pur­na M2540FB oraz 40-gło­wi­co­wą wer­sję urządze­nia :Je­ti 3020 Ti­tan, które wy­po­sa­żo­no w funk­cję podwój­nej bie­li kry­jące­j/pod­kła­do­wej. No­we opcje au­to­ma­ty­zu­jące pra­cę po­ja­wi­ły się ta­kże w jed­nej z naj­wi­ęk­szych ma­szyn w ofer­cie fir­my – sys­te­mie :M-Press Le­opard.

Tar­gi, kon­fe­ren­cje, se­mi­na­ria
Fir­ma Ag­fa Gra­phics od lat bie­rze ak­tyw­ny udział w różnych wy­da­rze­niach bra­nżo­wych, za­rów­no o cha­rak­te­rze ogól­no­świa­to­wym, jak też re­gio­nal­nym i kra­jo­wym. W ubie­głym ro­ku naj­wa­żniej­szym z nich by­ły tar­gi dru­pa w Düs­sel­dor­fie, na których fir­ma wpro­wa­dzi­ła do swo­jej ofer­ty wie­le pre­mie­ro­wych roz­wi­ązań. Pol­ski od­dział Ag­fa Gra­phics był na nich licz­nie re­pre­zen­to­wa­ny, przyj­mu­jąc klien­tów z na­sze­go kra­ju, za­in­te­re­so­wa­nych roz­wi­ąza­nia­mi w za­kre­sie cy­fro­we­go pre­pres­su oraz dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go. Ko­lej­ne pre­mie­ry ryn­ko­we, de­dy­ko­wa­ne na po­szcze­gól­ne seg­men­ty ryn­ko­we, mo­żna by­ło zo­ba­czyć na sto­iskach Ag­fa Gra­phics pod­czas ta­kich tar­gów jak: Fe­spa w Bar­ce­lo­nie, World Pu­bli­shing Expo we Frank­fur­cie, Graph Expo w Chi­ca­go czy SGIA Expo w Las Ve­gas.
Cie­ka­wych wy­da­rzeń z ak­tyw­nym udzia­łem Ag­fa Gra­phics i jej przed­sta­wi­cie­li nie za­bra­kło też na ryn­ku kra­jo­wym. Je­sie­nią fir­ma zor­ga­ni­zo­wa­ła ko­lej­ną już Ogól­no­pol­ską Kon­fe­ren­cję Użyt­kow­ni­ków Sy­ste­mu :Apo­gee, w której wzi­ęła udział nie­mal set­ka jej klien­tów z ca­łej Pol­ski. Te­ma­tem prze­wod­nim spo­tka­nia by­ła no­wa wer­sja sys­te­mu :Apo­gee 8, po­ka­za­na po raz pierw­szy na ma­jo­wych tar­gach dru­pa. Fir­ma by­ła też obec­na ze sto­iskiem na od­by­wa­jącym się po raz pierw­szy w war­szaw­skiej So­ho Fac­to­ry dwu­dnio­wym wy­da­rze­niu pod na­zwą Fe­sti­wal Dru­ku. Pod­czas im­pre­zy, zor­ga­ni­zo­wa­nej przez re­dak­cję OOH Ma­ga­zi­ne, fir­ma pre­zen­to­wa­ła swój „prze­bój ryn­ko­wy”, ta­kże na ryn­ku pol­skim – plo­ter :Ana­pur­na M2050, zaś uczest­ni­cy to­wa­rzy­szących wy­sta­wie warsz­ta­tów mie­li mo­żli­wo­ść wy­słu­cha­nia m.in. re­fe­ra­tu na te­mat mo­żli­wo­ści ofe­ro­wa­nych przez to urządze­nie. Przed­sta­wi­cie­le Ag­fa Gra­phics by­li rów­nież obec­ni z pre­zen­ta­cja­mi na różnych wy­da­rze­niach o cha­rak­te­rze kon­fe­ren­cyj­no­-se­mi­na­ryj­nym. Zna­la­zły się wśród nich: warsz­ta­ty Świa­ta Dru­ku nt. za­rządza­nia bar­wą, zor­ga­ni­zo­wa­ne pod­czas mar­co­wych tar­gów Eu­ro­-Re­kla­ma w Po­zna­niu (pre­zen­ta­cja o dru­ko­wa­niu wiel­ko­for­ma­to­wym dla dru­ka­rzy), kon­fe­ren­cja Świa­ta Po­li­gra­fii na te­mat no­wo­cze­snych wy­so­ko prze­two­rzo­nych opa­ko­wań i ety­kiet (pre­zen­ta­cja na te­mat płyt de­dy­ko­wa­nych dla dru­ka­rń opa­ko­wa­nio­wych), Po­li­gra­ficz­ne Kon­fron­ta­cje nt. roz­wi­ązań We­b2Print zor­ga­ni­zo­wa­ne przez Sto­wa­rzy­sze­nie Ab­sol­wen­tów In­sty­tu­tu Po­li­tech­ni­ki War­szaw­skiej (pre­zen­ta­cja skle­pu in­ter­ne­to­we­go :Apo­gee Sto­re­Front) i Aka­de­mia Za­rządza­nia Bar­wą zor­ga­ni­zo­wa­na przez re­dak­cję Świa­ta Dru­ku (pre­zen­ta­cja mo­du­łu CMS wcho­dzące­go w skład sys­te­mu :Apo­gee Pre­press 8). Bez­po­śred­nią kon­ty­nu­acją udzia­łu Ag­fa Gra­phics w ostat­niej z wy­mie­nio­nych im­prez by­ło zor­ga­ni­zo­wa­ne przez nią – po raz pierw­szy z my­ślą o klien­tach fir­my – we­bi­na­rium, pod­czas które­go w prak­tycz­nej for­mie de­mon­stro­wa­ne by­ły funk­cje i mo­żli­wo­ści mo­du­łu :Apo­gee CMS.

Suk­ce­sy na ryn­kach cy­fro­we­go pre­pres­su i dru­ku in­kje­to­we­go
W dzie­dzi­nie cy­fro­we­go pre­pres­su Ag­fa Gra­phics prze­pro­wa­dzi­ła w ub.r. sze­reg in­sta­la­cji sys­te­mów CtP, z których na szcze­gól­ną uwa­gę za­słu­gu­ją: wdro­że­nie w pe­łni au­to­ma­tycz­nej wer­sji wiel­ko­for­ma­to­we­go sys­te­mu :Ava­lon N24 oraz do­sta­wa dwóch ga­ze­to­wych li­nii CtP. Co istot­ne, wi­ęk­szo­ść dru­ka­rń pra­so­wych, ko­rzy­sta­jących z roz­wi­ązań Ag­fa Gra­phics, uży­wa dziś bez­che­micz­nych płyt fo­to­po­li­me­ro­wych pro­du­ko­wa­nych przez tę fir­mę, ko­lej­ne zaś przy­go­to­wu­ją się do prze­jścia na ma­te­ria­ły eks­plo­ata­cyj­ne bar­dziej przy­ja­zne dla śro­do­wi­ska. Z ko­lei dla klien­tów Ag­fa Gra­phics z seg­men­tu pro­duk­cji ak­cy­den­so­wej i opa­ko­wa­nio­wej mi­nio­ny rok był okre­sem konwer­sji na nie­daw­no wpro­wa­dzo­ne do jej ofer­ty pły­ty ter­mo­czu­łe :Ener­gy Eli­te Pro. War­to rów­nież od­no­to­wać prze­pro­wa­dzo­ne u części klien­tów pro­ce­sy in­te­gra­cji opro­gra­mo­wa­nia :Apo­gee z dzia­ła­jący­mi u nich sys­te­ma­mi MIS, a ta­kże o roz­bu­do­wa­nych kon­trak­tach tech­no­lo­gicz­nych, na które co­raz częściej de­cy­du­ją się fir­my z Pol­ski.
Dla dzia­łu prze­my­sło­we­go dru­ku in­kje­to­we­go Ag­fa Gra­phics mi­nio­ne dwa­na­ście mie­si­ęcy by­ły na pol­skim ryn­ku prze­ło­mo­we. W tym ob­sza­rze ryn­ko­wym fir­ma do­ko­na­ła licz­nych wdro­żeń wiel­ko­for­ma­to­wych plo­te­rów z se­rii :Ana­pur­na i :Je­ti. Tu na szcze­gól­ną uwa­gę za­słu­gu­ją: pierw­sze w na­szym kra­ju in­sta­la­cje mo­de­lu :Je­ti 3020 Ti­tan (w tym eg­zem­pla­rza 40-gło­wi­co­we­go), licz­ne do­sta­wy mo­de­lu :Ana­pur­na M2050 (będące­go naj­le­piej sprze­da­jącą się ma­szy­ną z tej se­rii, nie tyl­ko w na­szym kra­ju), sprze­daż ba­zu­jące­go na atra­men­tach wod­nych plo­te­ra :Je­ti Aqu­aJet oraz dwóch ro­lo­wych urządzeń UV :Je­ti Ga­la­xy.

Mówi Mi­chał Śliz, dy­rek­tor ge­ne­ral­ny pol­skie­go od­dzia­łu Ag­fa Gra­phics: „Bio­rąc pod uwa­gę nie­sprzy­ja­jącą ko­niunk­tu­rę i uwa­run­ko­wa­nia ze­wnętrz­ne, mi­nio­ny rok uwa­żam za uda­ny dla nas okres. Zwi­ęk­szy­li­śmy w nim sprze­daż i udzia­ły w ryn­ku płyt CtP, zaś nasz dział in­kje­to­wy osi­ągnął już w 2012 ro­ku ce­le sprze­dażowe, ja­kie na­sza cen­tra­la przy­jęła na la­ta 2013/2014. Dzi­ęki te­mu w dwóch klu­czo­wych dla nas ob­sza­rach bu­dżet zo­stał zre­ali­zo­wa­ny. Pa­trząc wstecz na mi­nio­ne dwa­na­ście mie­si­ęcy, a jed­no­cze­śnie ma­jąc na uwa­dze roz­po­częte już pro­jek­ty i in­sta­la­cje oraz za­po­wia­da­ne przez cen­tra­lę Ag­fa Gra­phics ko­lej­ne pre­mie­ry w dzie­dzi­nie pre­pres­su i in­kje­tu, li­czy­my, że rok 2013 będzie dla nas okre­sem dal­sze­go sta­bil­ne­go wzro­stu.”


Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści