- Ukazujemy fascynujące oblicze współczesnej nauki, innowacji i ich zastosowania w codziennym życiu. Przykładem jest opracowany przez Bayer poliwęglan, wykorzystywany do budowy cyberszkieletu, który umożliwi poruszanie się osobom starszym – mówi Monika Lechowska, Dyrektor Działu Komunikacji Bayer Sp. z o.o. – Kalendarz jest elementem spójnej kampanii wizerunkowej Bayer prezentującej misję firmy „Science For A Better Life” .
Bayer prowadzi na całym świecie interdyscyplinarne badania, którychwyniki wykorzystuje w kluczowych obszarach działalności: ochronie zdrowia, środkach ochrony roślin i technologicznie zaawansowanych materiałach. Każdego roku na projekty badawcze i rozwojowe firma przeznacza ok. 3 mld EUR.
- Kalendarz firmy Bayer ujął Jury swoją prostotą i elegancją oraz sugestywnym przesłaniem. Konfrontacja mikroświata z naszą rzeczywistością nie może nie zrobić wrażenia. Jeżeli pod mikroskopem widzimy te same kształty i formy, które - jak się okazuje - widzimy lub powielamy w naszej, ludzkiej skali, to uświadomienie sobie tego faktu bywa wielce inspirujące – mówi Andrzej Zabielski, Dyrektor Artystyczny Konkursu VIDICAL.
Nagrodzony kalendarz zestawia obrazy ukazujące różnorodne formy rzeczywistości. Fragment mikroskopowego zdjęcia tkanki roślinnej jest łudząco podobny do spękanej w wyniku suszy gleby – kluczowa dla obu środowisk jest woda: zadaniem człowieka jest zatem dbałość o jej zasoby i jakość. Kolejnym zestawieniem jest tkanka kostna przypominająca strukturę jaskiń, penetrowanych przez grotołazów – to nawiązanie do właściwej dbałości o zdrowie, pozwalającej długo cieszyć się aktywnością. Na ostatniej stronie wydrukowanego na ekologicznym papierze kalendarza umieszczono opisy zaprezentowanych zestawień.