Okładki magazynów z całego świata zyskują dzięki zastosowaniu toneru Kodak Gold Dry InkPoprzedni artykuł 

Jeszcze do niedawna uzyskanie efektu złota w procesie poligraficznym wiązało się z wysokimi kosztami, w wielu przypadkach nie do zaakceptowania dla drukarń i dla ich klientów. Jednak już wkrótce opcja koloru złotego będzie dostępna dla wszystkich zainteresowanych tym rozwiązaniem. A to za sprawą wprowadzenia przez firmę Kodak rozwiązania Kodak NexPress Gold Dry Ink. Jest ono jedną z opcji możliwych do zastosowania w piątej stacji drukującej maszyn Kodak NexPress i pozwala na uzyskanie efektu metalicznego złota w aplikacjach takich jak druki direct mailing, okładki katalogów i magazynów, certyfikaty, fotografie, bilety i inne specjalne produkty. Z myślą o promocji wykorzystywanego tu suchego toneru Gold Dry Ink firma Kodak przeprowadziła specjalną kampanię we współpracy z pięcioma magazynami branżowymi z całego świata, które na swoich okładkach zastosowały przyciągający uwagę czytelników efekt złota. 

Suchy toner NexPress Gold Dry Ink został po raz pierwszy zaprezentowany na ubiegłorocznych targach drupa w Düsseldorfie, zaś kilka miesięcy później – podczas Graph Expo 2012 w Chicago – uzyskał nagrodę „Must See ‘Em” dla produktów, na które warto zwrócić szczególną uwagę przy zwiedzaniu wystawy. Z testów beta przeprowadzanych przez klientów firmy Kodak wynika, że pozwala on na znaczące wyróżnienie produktu w licznych aplikacjach i wprowadzenie w nich wartości dodanej. Połączenie efektów złota i jakości druku oferowanej przez maszyny z serii Kodak NexPress zaowocowało szeroką paletą opcji niedostępnych dotychczas dla drukarń cyfrowych oraz ich klientów.  
W projekcie promującym toner NexPress Gold Dry Ink wzięło udział pięć magazynów branżowych: Effekte – ogólnoświatowy periodyk wysyłany przez firmę Merck do jej klientów z przemysłu pigmentowego; Print21 – australijskie wydawnictwo dla drukarń akcydensowych; Digital Printer – brytyjski magazyn poligraficzny; PrintWeek oraz ME Printer – dwa magazyny dla drukarzy z regionu Azji Środkowo-Wschodniej.  
 
„Nasza okładka wybrana została w sposób szczególny, aby w jak najlepszy sposób wyeksponować możliwości złotego toneru – mówi Patrick Howard z magazynu Print21. – Pigmenty zastosowane w Gold Dry Ink dają efekt bąbelków, podobny do tego uzyskiwanego przy zastosowaniu metalicznych farb offsetowych. Rozwiązanie firmy Kodak podąża drogą wyznaczoną przez tę firmę przy wprowadzaniu na rynek technologii pozwalającej na tworzenie efektów druku trójwymiarowego – Dimensional Printing. A wszystko przy zastosowaniu piątej stacji drukującej, umożliwiającej nanoszenie efektów specjalnych na standardowe kolory CMYK”. 
Gold Dry Ink dołącza tym samym do stale rosnącej liczby efektów specjalnych osiąganych dzięki zastosowaniu rozwiązań z serii NexPress Fifth Imaging Unit Solutions. Są wśród nich m.in. druk trójwymiarowy, czerwony toner fluorescencyjny (Red Fluorescent Ink), nanoszone w trybie inline znaki wodne, lakierowanie wybiórcze. Wszystkie one mają pomóc drukarniom w wyróżnieniu swoich usług na tle konkurencji.

W ostatnim czasie firma Kodak wprowadziła też inne nowe funkcje w maszynach z rodziny Kodak NexPress. Jedną z nich jest opcja powiększonego arkusza (356 x 914 mm), która umożliwia wykonywanie produktów o większych niż do tej pory rozmiarach. Dedykowana jest ona głównie na rynki systemów POS, okładek książkowych, wkładek opakowaniowych i etykiet. Z kolei wprowadzone w maszynach oprogramowanie Intelligent Calibration System w wersji 3. zapewnia wyższą jakość i wydajność, skracając – jak zapewnia Kodak – czas obróbki plików nawet o 20%. 
„Druk cyfrowy to niezwykle konkurencyjny rynek, charakteryzujący się silną presją cenową i spadającymi marżami – mówi Greg Gresock, dyrektor marketingu elektrofotograficznych systemów drukujących w firmie Kodak. – Platforma NexPress umożliwia naszym klientom zaoferowanie produktów o wysokiej wartości dodanej, właśnie poprzez uzyskanie unikalnych efektów w procesach drukowania i wykańczania. Gold Dry Ink to kolejny sposób na to, by produkt poligraficzny wyróżnił się w skrzynce pocztowej, podczas targów i wystaw czy na półce sklepowej. Co równie ważne, jest to tylko jedna z opcji oferowanych przez nas w ramach rozwiązań Fifth Imaging Unit Solutions. Wykorzystując efekt złota na okładkach kilku znanych magazynów, pokazujemy praktyczne zastosowanie jego możliwości”.


Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności