Stu­dio Re­kla­my Ata in­we­stu­je w wiel­ko­for­ma­to­wy plo­ter Ag­fa Ana­pur­na MwPoprzedni artykuł 

Przy ploterze Anapurna Mw stoją od lewej: Rafał Baron (Studio Reklamy Ata) i Przemysław Arabski (Agfa Graphics)
Przy plo­te­rze Ana­pur­na Mw sto­ją od le­wej: Ra­fał Ba­ron (Stu­dio Re­kla­my Ata) i Prze­my­sław Arab­ski (Ag­fa Gra­phics)

Stu­dio Re­kla­my Ata z Ostro­wa Wiel­ko­pol­skie­go to ko­lej­ny w na­szym kra­ju użyt­kow­nik wiel­ko­for­ma­to­we­go roz­wi­ąza­nia dru­ku­jące­go z ofer­ty Ag­fa Gra­phics, ba­zu­jące­go na tech­ni­ce in­kjet UV. We wrze­śniu w fir­mie roz­po­czął pra­cę plo­ter Ana­pur­na Mw, umo­żli­wia­jący bez­po­śred­nie za­dru­ko­wy­wa­nie me­di­ów sztyw­nych i gi­ęt­kich o sze­ro­ko­ści mak­sy­mal­nej 1580 mm. Tym sa­mym port­fo­lio usług i pro­duk­tów te­go przed­si­ębior­stwa roz­sze­rzy­ło się o mo­żli­wo­ść wy­ko­ny­wa­nia zle­ceń na wie­lu nie­ty­po­wych podło­żach, m.in. ka­mie­niu, pły­tach me­blo­wych czy szkle. Apli­ka­cje na ostat­nim z wy­mie­nio­nych podło­ży są mo­żli­we dzi­ęki do­dat­ko­wej bie­li, która mo­że być sto­so­wa­na ja­ko ko­lor pod­kła­do­wy lub kry­jący.

Stu­dio Re­kla­my Ata po­wsta­ło w 2002 ro­ku i od po­cząt­ku zaj­mu­je się sze­ro­ko ro­zu­mia­ną dzia­łal­no­ścią re­kla­mo­wą. Druk, do nie­daw­na wy­łącz­nie sol­wen­to­wy, jest tu obec­ny od wie­lu lat, sta­no­wi­ąc część pro­ce­su nie­zbęd­ne­go do re­ali­za­cji zle­ceń. Te zaś fir­ma wy­ko­nu­je kom­plek­so­wo – od pro­jek­tu, po­przez wy­ko­na­nie re­kla­my, na do­sta­wie i mon­ta­żu sko­ńczyw­szy. Wśród jej klien­tów są za­rów­no od­bior­cy in­dy­wi­du­al­ni, jak też in­sty­tu­cje użyt­ku pu­blicz­ne­go, pry­wat­ni przed­si­ębior­cy (m.in. szkla­rze), jak też sie­ci han­dlo­we dzia­ła­jące w różnych bra­nżach.
Ra­fał Ba­ron, wła­ści­ciel Stu­dia Re­kla­my Ata, przy­zna­je, że o wiel­ko­for­ma­to­wym sys­te­mie dru­ku­jącym w tech­ni­ce in­kjet UV my­ślał już od dłu­ższe­go cza­su: „Pla­no­wa­li­śmy tę in­we­sty­cję od daw­na i od po­cząt­ku na­szym ce­lem był plo­ter mar­ki Ag­fa Gra­phics. Z jed­nej stro­ny chcie­li­śmy bo­wiem skrócić pro­ces re­ali­za­cji prac wy­ko­ny­wa­nych do­tych­czas dwu­eta­po­wo – za­druk fo­lii i jej wy­kle­ja­nie, z dru­giej zaś – roz­sze­rzyć za­kres usług o zle­ce­nia do­tych­czas dla nas nie­do­stęp­ne. W jed­nym i dru­gim przy­pad­ku mie­li­śmy co­raz licz­niej­sze za­py­ta­nia od klien­tów – te­raz mo­że­my wy­jść im na­prze­ci­w”.
Do­star­czo­ny do Stu­dia Re­kla­my Ata plo­ter Ana­pur­na Mw to spraw­dzo­ne, zna­ne ta­kże z wie­lu wcze­śniej­szych in­sta­la­cji w na­szym kra­ju, urządze­nie za­dru­ko­wu­jące podło­ża sztyw­ne i gi­ęt­kie o mak­sy­mal­nej sze­ro­ko­ści 1580 mm. Dru­ku­je w try­bie 6-ko­lo­ro­wym (CMYK+Lm+Lc), a je­go war­to­ścią do­da­ną jest wspo­mnia­ny ko­lor bia­ły. „Na ra­zie wy­ko­rzy­stu­je­my go w zni­ko­mym stop­niu – przy­zna­je Ra­fał Ba­ron – ale też do­pie­ro za­czy­na­my te­sto­wać je­go mo­żli­wo­ści w za­kre­sie za­dru­ko­wy­wa­nia szkła i in­nych podło­ży trans­pa­rent­nych, gdzie biel jest nie­zbęd­na. Ma­my na­to­miast za so­bą pierw­sze, uda­ne zle­ce­nia re­ali­zo­wa­ne na in­nych trud­nych ma­te­ria­łach, cho­ćby drew­nie czy ka­mie­niu”.
Te ostat­nie są do­ść nie­ty­po­we – na wy­gra­we­ro­wa­nych płyt­kach ka­mien­nych za­dru­ko­wy­wa­ne są ele­men­ty gra­ficz­ne zwi­ąza­ne z re­gio­nem, mia­stem bądź miej­scem. W efek­cie po­wsta­ją swe­go ro­dza­ju pa­mi­ąt­ki tu­ry­stycz­ne, które Stu­dio Re­kla­my Ata wy­ko­nu­je na zle­ce­nie jed­ne­go z klien­tów. „Co cie­ka­we, re­ali­zu­je­my je nie tyl­ko na po­trze­by do­ce­lo­wych od­bior­ców z Pol­ski, ale też z in­nych kra­jów Eu­ro­py”.

„Mo­żli­wo­ść dru­ko­wa­nia na ta­kim podło­żu jak ka­mień obra­zu­je w naj­lep­szy spo­sób wszech­stron­no­ść roz­wi­ązań ba­zu­jących na tech­ni­ce in­kjet UV – do­da­je Prze­my­sław Arab­ski, szef dzia­łu in­kjetowego Ag­fa Gra­phics w Pol­sce. – W przy­pad­ku Stu­dia Re­kla­my Ata po raz ko­lej­ny spraw­dzi­ła się za­sa­da, że w przy­pad­ku te­go ro­dza­ju urządzeń je­dy­nym ogra­ni­cze­niem jest wy­obra­źnia klien­ta i do­staw­cy usłu­gi”.
Ra­fał Ba­ran bar­dzo so­bie też ce­ni re­duk­cję cza­su, ja­ki po­trzeb­ny jest do re­ali­za­cji wie­lu wy­ko­ny­wa­nych przez fir­mę, stan­dar­do­wych zle­ceń na podło­żach sztyw­nych: „Do­tych­czas pro­ces ten od­by­wał się dwu­eta­po­wo. Naj­pierw fo­lia by­ła za­dru­ko­wy­wa­na w plo­te­rze sol­wen­to­wym, a na­stęp­nie wy­kle­ja­na na do­ce­lo­wym podło­żu. Obec­nie pra­ca jest re­ali­zo­wa­na w jed­nym prze­bie­gu. Czas po­trzeb­ny na jej wy­ko­na­nie skrócił się w spo­sób dra­stycz­ny. Wcze­śniej mu­sie­li­śmy cze­kać na­wet do­bę, by móc wy­kle­ić fo­lię na podło­żu. Dzi­ęki plo­te­ro­wi Ana­pur­na Mw zlece­nie mo­że zo­stać wy­ko­na­ne od ręki. Zda­rza się, że klient przy­wo­żąc plik cze­ka na re­ali­za­cję pra­cy na miej­scu”.

Efek­ty, ja­kie mo­żna uzy­skać w urządze­niu Ana­pur­na Mw, już do­ce­nia­ją sta­li klien­ci Stu­dia Re­kla­my Ata. Zw­ra­ca­ją oni uwa­gę na bar­dzo wy­so­ką ja­ko­ść re­pro­duk­cji oraz szyb­ki czas re­ali­za­cji prac. Fir­ma zdąży­ła też po­zy­skać zu­pe­łnie no­wych zle­ce­nio­daw­ców, m.in. wspo­mnia­ne­go pro­du­cen­ta pły­tek ka­mien­nych z na­dru­kiem. Jak przy­zna­je Ra­fał Ba­ron, in­for­ma­cje o no­wym urządze­niu (je­dy­nym plo­te­rze UV w Ostro­wie Wiel­ko­pol­skim i oko­li­cach) roz­cho­dzą się głów­nie pocz­tą pan­to­flo­wą, cho­ciaż fir­ma nie stro­ni od re­kla­my out­do­oro­wej i sa­mo­cho­do­wej czy me­di­ów spo­łecz­no­ścio­wych. „Nie­ma­łą sen­sa­cję wzbu­dził za­miesz­czo­ny na na­szym pro­fi­lu fa­ce­bo­oko­wym film z re­ali­za­cji jed­nej z prac. Ja­ko­ść jej wy­ko­na­nia by­ła tak wy­so­ka, że spra­wia­ła wra­że­nie trój­wy­mia­ro­wo­ści. Do dziś ma­my za­py­ta­nia czy plo­ter Ag­fa Gra­phics mo­że dru­ko­wać w try­bie 3D” – śmie­je się Ra­fał Ba­ron.
Prze­my­sław Arab­ski do­da­je: „Cie­szy­my się, że Stu­dio Re­kla­my Ata do­łączy­ło do gro­na za­do­wo­lo­nych użyt­kow­ni­ków na­szych roz­wi­ązań z dzie­dzi­ny in­kjet UV. Jesz­cze wi­ęk­szą sa­tys­fak­cją jest od­kry­wa­nie, że klien­ci – jak rów­nież ich zle­ce­nio­daw­cy – wy­ko­rzy­stu­ją plo­te­ry Ana­pur­na i Je­ti do wie­lu nie­tu­zin­ko­wych apli­ka­cji. Druk na ka­mie­niu, wspo­mnia­ny przez pa­na Ra­fa­ła Ba­ro­na, jest te­go naj­lep­szym przy­kła­dem. Dzi­ęku­jąc za za­ufa­nie do mar­ki Ag­fa Gra­phics, ży­czy­my Stu­dio Re­kla­my Ata dal­sze­go, dy­na­micz­ne­go roz­wo­ju i wie­lu za­do­wo­lo­nych klien­tów”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści