Wybór właściwego
kartonu do opakowań na dobra luksusowe to pierwszy, ale kluczowy
krok w zwróceniu uwagi konsumenta na towar prezentowany na półce
sklepowej. Z kolei najwyższej jakości materiały opakowaniowe są
w stanie zapewnić pożądane efekty podczas nawet najbardziej wymagających
procesów przetwórczych. Przykładowe zastosowania jednego z nich –
stworzonego przez koncern Stora Enso kartonu Ensocoat – można było
obejrzeć podczas wystawy Luxe Pack, odbywającej się w Nowym Jorku
w dniach 15-16 maja br.
Nowe, innowacyjne i zgodne z polityką zrównoważonego rozwoju projekty opakowań na
wyroby kosmetyczne, w których wykorzystano kartony z rodziny Ensocoat,
to owoc konkursu „Recreate Packaging”. Został on przeprowadzony
w ubiegłym roku przez Stora Enso w ramach programu International Design
Business Management (IDBM) realizowanego przez Uniwersytet Aaalto w
Helsinkach. Celem konkursu było zmierzenie się jego uczestników z
różnymi formami opakowaniowymi oraz pokazanie możliwości zwiększenia
udziału surowców odnawialnych w coraz bardziej wymagających opakowaniach
konsumenckich. Studenci projektowania z wybranych uniwersytetów i akademii
sztuk pięknych z całego świata zgłaszali prace w trzech kategoriach
opakowań kosmetycznych: opakowanie bazowe na krem, opakowanie bazowe
na płynny środek do pielęgnacji skóry oraz bazowe opakowanie na
inny, dowolny kosmetyk, środek pielęgnacyjny bądź odżywczy.
„Byliśmy pod wrażeniem niezwykle wysokiej jakości otrzymanych zgłoszeń,
które pokazują zrozumienie potencjału jaki tkwi w materiałach opakowaniowych,
także w kontekście biznesowym” – mówi Yrjö Aho, menedżer sprzedaży
Stora Enso Renewable Packaging, jednocześnie członek konkursowego
jury.
Najwyższej klasy opakowanie na
perfumy
Ostatnim przykładem wdrożonego z sukcesem podłoża z rodziny Ensocoat
jest opakowanie stworzone przez Nortier Emballages – francuskiego
producenta, specjalizującego się w produkcji opakowań kartonowych
na wyroby luksusowe. Firma zastosowała Ensocoat 2S przy kartonie ochronnym
do flakonów z perfumami „Mauboussin Pour Lui”. W efekcie powstało
wysublimowane opakowanie, samo w sobie będące niezwykłym osiągnięciem
technicznym. „Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani jakością wykorzystanego
tu kartonu” – mówi Thierry Faucon, dyrektor ds. artystycznych i
rozwoju biznesu w Lorience Paris, firmie odpowiedzialnej za działania
marketingowe związane z perfumami Mauboussin.
R E K L A M A
Marka ta jest najbardziej znana ze sklepu jubilerskiego, założonego
w Paryżu w 1827 roku. Firma jest też właścicielem sklepu z biżuterią
na nowojorskiej Madison Avenue. Mauboussin weszła na rynek perfumeryjny
w 2000 roku, a z firmą Lorience współpracuje od pięciu lat.
„Mauboussin Pur Lui to
jeden z najbardziej wymagających projektów, z jakimi mieliśmy do
czynienia – przyznaje Jean-Marc Bodineau, key account manager
w Nortier Emballages. – Był to pierwszy projekt realizowany dla Lorience.
Z myślą o nim rekomendowaliśmy karton Ensocoat 2S, gdyż byliśmy
pewni, że będzie on zachowywał się właściwie podczas całego procesu
produkcyjnego. Było to istotne, gdyż w przypadku tego opakowania obróbce
była poddawana zarówno jego warstwa wierzchnia, jak i wewnętrzna”.
Z opakowaniem „Mauboussin Pour Lui”, a także z innymi projektami
opakowań bazujących na kartonach Ensocoat można było zapoznać się
podczas wspomnianej wystawy Luxe Pack w Nowym Jorku. Więcej informacji
na temat wydarzenia można znaleźć na stronie http://www.luxepacknewyork.com.