Karton Ensocoat na wystawie Luxe Pack w Nowym JorkuPoprzedni artykuł 

Wybór właściwego kartonu do opakowań na dobra luksusowe to pierwszy, ale kluczowy krok w zwróceniu uwagi konsumenta na towar prezentowany na półce sklepowej. Z kolei najwyższej jakości materiały opakowaniowe są w stanie zapewnić pożądane efekty podczas nawet najbardziej wymagających procesów przetwórczych. Przykładowe zastosowania jednego z nich – stworzonego przez koncern Stora Enso kartonu Ensocoat – można było obejrzeć podczas wystawy Luxe Pack, odbywającej się w Nowym Jorku w dniach 15-16 maja br. 

Nowe, innowacyjne i zgodne z polityką zrównoważonego rozwoju projekty opakowań na wyroby kosmetyczne, w których wykorzystano kartony z rodziny Ensocoat, to owoc konkursu „Recreate Packaging”. Został on przeprowadzony w ubiegłym roku przez Stora Enso w ramach programu International Design Business Management (IDBM) realizowanego przez Uniwersytet Aaalto w Helsinkach. Celem konkursu było zmierzenie się jego uczestników z różnymi formami opakowaniowymi oraz pokazanie możliwości zwiększenia udziału surowców odnawialnych w coraz bardziej wymagających opakowaniach konsumenckich. Studenci projektowania z wybranych uniwersytetów i akademii sztuk pięknych z całego świata zgłaszali prace w trzech kategoriach opakowań kosmetycznych: opakowanie bazowe na krem, opakowanie bazowe na płynny środek do pielęgnacji skóry oraz bazowe opakowanie na inny, dowolny kosmetyk, środek pielęgnacyjny bądź odżywczy. 
„Byliśmy pod wrażeniem niezwykle wysokiej jakości otrzymanych zgłoszeń, które pokazują zrozumienie potencjału jaki tkwi w materiałach opakowaniowych, także w kontekście biznesowym” – mówi Yrjö Aho, menedżer sprzedaży Stora Enso Renewable Packaging, jednocześnie członek konkursowego jury. 
 
Najwyższej klasy opakowanie na perfumy 
Ostatnim przykładem wdrożonego z sukcesem podłoża z rodziny Ensocoat jest opakowanie stworzone przez Nortier Emballages – francuskiego producenta, specjalizującego się w produkcji opakowań kartonowych na wyroby luksusowe. Firma zastosowała Ensocoat 2S przy kartonie ochronnym do flakonów z perfumami „Mauboussin Pour Lui”. W efekcie powstało wysublimowane opakowanie, samo w sobie będące niezwykłym osiągnięciem technicznym. „Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani jakością wykorzystanego tu kartonu” – mówi Thierry Faucon, dyrektor ds. artystycznych i rozwoju biznesu w Lorience Paris, firmie odpowiedzialnej za działania marketingowe związane z perfumami Mauboussin. 
R E K L A M A
Marka ta jest najbardziej znana ze sklepu jubilerskiego, założonego w Paryżu w 1827 roku. Firma jest też właścicielem sklepu z biżuterią na nowojorskiej Madison Avenue. Mauboussin weszła na rynek perfumeryjny w 2000 roku, a z firmą Lorience współpracuje od pięciu lat. 
„Mauboussin Pur Lui to jeden z najbardziej wymagających projektów, z jakimi mieliśmy do czynienia – przyznaje Jean-Marc Bodineau,  key account manager w Nortier Emballages. – Był to pierwszy projekt realizowany dla Lorience. Z myślą o nim rekomendowaliśmy karton Ensocoat 2S, gdyż byliśmy pewni, że będzie on zachowywał się właściwie podczas całego procesu produkcyjnego. Było to istotne, gdyż w przypadku tego opakowania obróbce była poddawana zarówno jego warstwa wierzchnia, jak i wewnętrzna”. 
Z opakowaniem „Mauboussin Pour Lui”, a także z innymi projektami opakowań bazujących na kartonach Ensocoat można było zapoznać się podczas wspomnianej wystawy Luxe Pack w Nowym Jorku. Więcej informacji na temat wydarzenia można znaleźć na stronie http://www.luxepacknewyork.com.


Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności