Inicjatywa „Ricoh Global Eco Action” rozpoczęła się w 2006 roku, jako wydarzenie mające na celu zwiększenie świadomości ekologicznej wśród pracowników Ricoh z całego świata i promowanie działań przyjaznych dla środowiska. Pracownicy są zachęcani do oszczędzania energii w domu i w pracy, inicjowania i brania udziału w wydarzeniach mających na celu propagowanie ekologicznego myślenia oraz do podejmowania wszelkich innych działań, które odzwierciedlą ich troskę o środowisko. Te działania będą promowane poprzez plakaty, wiadomości e-mail, a także poprzez informacje na Facebooku czy w Intranecie Ricoh.
Eco-billboardy
Eco-billboardy Ricoh są przykładem działania mającego na celu zwiększenie świadomości ekologicznej. Inicjatywa jest oparta na idei: „nawet jeśli billboardy ze względu na pogodę nie będą się świecić, mamy nadzieję, że przesłanie jakie za sobą niosą zwiększy świadomość ekologiczną wielu osób.” Po ukończeniu budowy pierwszego billboardu na Times Square w Nowym Jorku w 2010 roku, kolejne billboardy zostały zainstalowane w czerwcu i w lipcu 2011 roku, w Londynie i w Sydney. Energia wytwarzana z trzech billboardów została oszacowana na ok. 150 000 watogodzin na dzień.
Na podstawie informacji firmy Ricoh Polska Sp. z o.o.