Karton Ensocoat firmy Stora Enso podstawą nowego opakowania perfum Mauboussin Pour LuiPoprzedni artykuł 

Opakowania na dobra luksusowe z założenia muszą być bardzo atrakcyjne, dlatego wybór kartonu do ich wykonania jest szczególnie ważny. Najlepszym przykładem tego, jak stworzyć właściwe opakowanie kartonowe na luksusowy wyrób, jest oferta firmy Nortier Emballages – francuskiego producenta, specjalizującego się w tym segmencie rynkowym. Z myślą o opakowaniu na perfumy Mauboussin Pour Lui firma zarekomendowała zaawansowany technologicznie karton Ensocoat 2S, wyprodukowany przez Stora Enso. Jak zapewnia Thierry Faucon – dyrektor ds. artystycznych i rozwoju biznesu w Lorience Paris (firmie odpowiedzialnej za działania marketingowe związane z perfumami Mauboussin) jest ona bardzo usatysfakcjonowana jakością uzyskanego kartonu. 

Marka Mauboussin jest najbardziej znana ze sklepu jubilerskiego, założonego w Paryżu w 1827 roku. Firma weszła na rynek perfumeryjny w 2000 roku, a z Lorience współpracuje od roku 2008. Unikalny, specjalnie zaprojektowany karton dla Mauboussin Pour Lui (zapachu dla mężczyzn), jak też sam flakonik na perfumy, w zdecydowany sposób odróżniają się od wcześniejszych produktów wprowadzanych na rynek przez Mauboussin.

Siła opakowania 
Mówi Thierry Faucon: „Przy projektowaniu flakonu naszym celem było osiągnięcie efektu męskości; z drugiej strony zależało nam, by utrzymać ducha towarzyszącego naszym perfumom dla kobiet. Ich symbolem jest pierścień będący jednocześnie pokrywką flakonu. Wyobraźmy sobie, że po zdjęciu pierścień ten zostaje niejako wprasowany we flakon Pour Lui. W efekcie powstaje swego rodzaju „pieczęć” w kształcie łuku, będąca jednocześnie etykietą regularnego, wyrazistego, bardzo męskiego w odbiorze flakonu. Karton obrazuje nam zawartość tego co jest w środku, zarówno jeśli chodzi o zastosowane kolory, jak i sam flakon. Kontrast pomiędzy matową, ciemnobrązową powierzchnią oraz lustrzanym połyskiem etykiety daje opakowaniu męską siłę. Po otwarciu opakowania, konsument znowu widzi etykietę z nazwą perfum oraz swoją własną twarz odbijającą się w gładkiej, lustrzanej wewnętrznej powłoce opakowania”. 
Jako najlepsze podłoże do wykonania opakowania firma Nortier Emballages zaproponowała karton Ensocoat 2S wyprodukowany przez Stora Enso. Przejrzysty i prosty, ale oferujący najwyższą jakość projekt opakowania został doceniony przez wielu mężczyzn – sprzedaż perfum rozpoczęła się jesienią ub.r., bez jakiejkolwiek dedykowanej kampanii marketingowej. 
 
Najlepsze podłoże do wymagających rozwiązań opakowaniowych 
„Mauboussin Pour Lui to jeden z najbardziej wymagających projektów, z jakimi mieliśmy do czynienia – przyznaje Jean-Marc Bodineau,  key account manager w Nortier Emballages. – Karton jest pokryty z obydwu stron srebrną, metalizowaną folią poliestrową, która jest niezwykle delikatnym materiałem i stanowi nie lada wyzwanie w procesie wytwórczym, zarówno pod względem odpowiedniego sprzętu, jak i wysoko wykwalifikowanej kadry. Najczęściej folia metalizowana jest używana wyłącznie do pokrywania warstwy wierzchniej. Karton Ensocoat 2S został wybrany jako podłoże, które zapewni właściwe pokrycie tego typu folią z obu stron. Jest to prawdopodobnie pierwszy przypadek w historii, gdy karton opakowaniowy został powleczony metalizowaną folią poliestrową po obydwu jego stronach”. 
Rezultatem jest harmonijny, znakomity przykład kompetencji Nortier w postaci samego opakowania oraz zastosowanego do jego produkcji materiału. „Był to pierwszy projekt realizowany dla Lorience. Z myślą o nim rekomendowaliśmy karton Ensocoat 2S, gdyż byliśmy pewni, że będzie on zachowywał się właściwie podczas całego procesu produkcyjnego. Było to istotne, gdyż w przypadku tego opakowania obróbce była poddawana zarówno jego warstwa wierzchnia, jak i wewnętrzna” – konkluduje Jean-Marc Bodineau.


Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności