Opakowania
na dobra luksusowe z założenia muszą być bardzo atrakcyjne, dlatego
wybór kartonu do ich wykonania jest szczególnie ważny. Najlepszym
przykładem tego, jak stworzyć właściwe opakowanie kartonowe na luksusowy
wyrób, jest oferta firmy Nortier Emballages – francuskiego producenta,
specjalizującego się w tym segmencie rynkowym. Z myślą o opakowaniu
na perfumy Mauboussin Pour Lui firma zarekomendowała zaawansowany technologicznie
karton Ensocoat 2S, wyprodukowany przez Stora Enso. Jak zapewnia Thierry
Faucon – dyrektor ds. artystycznych i rozwoju biznesu w Lorience Paris
(firmie odpowiedzialnej za działania marketingowe związane z perfumami
Mauboussin) jest ona bardzo usatysfakcjonowana jakością uzyskanego
kartonu.
Marka Mauboussin jest najbardziej znana ze sklepu jubilerskiego,
założonego w Paryżu w 1827 roku. Firma weszła na rynek perfumeryjny
w 2000 roku, a z Lorience współpracuje od roku 2008. Unikalny, specjalnie
zaprojektowany karton dla Mauboussin Pour Lui (zapachu dla mężczyzn),
jak też sam flakonik na perfumy, w zdecydowany sposób odróżniają
się od wcześniejszych produktów wprowadzanych na rynek przez Mauboussin.
Siła opakowania
Mówi Thierry Faucon: „Przy projektowaniu flakonu naszym celem
było osiągnięcie efektu męskości; z drugiej strony zależało nam,
by utrzymać ducha towarzyszącego naszym perfumom dla kobiet. Ich symbolem
jest pierścień będący jednocześnie pokrywką flakonu. Wyobraźmy
sobie, że po zdjęciu pierścień ten zostaje niejako wprasowany we
flakon Pour Lui. W efekcie powstaje swego rodzaju „pieczęć” w
kształcie łuku, będąca jednocześnie etykietą regularnego, wyrazistego,
bardzo męskiego w odbiorze flakonu. Karton obrazuje nam zawartość
tego co jest w środku, zarówno jeśli chodzi o zastosowane kolory,
jak i sam flakon. Kontrast pomiędzy matową, ciemnobrązową powierzchnią
oraz lustrzanym połyskiem etykiety daje opakowaniu męską siłę.
Po otwarciu opakowania, konsument znowu widzi etykietę z nazwą perfum
oraz swoją własną twarz odbijającą się w gładkiej, lustrzanej
wewnętrznej powłoce opakowania”.
Jako najlepsze podłoże do wykonania opakowania firma Nortier Emballages
zaproponowała karton Ensocoat 2S wyprodukowany przez Stora Enso. Przejrzysty
i prosty, ale oferujący najwyższą jakość projekt opakowania został
doceniony przez wielu mężczyzn – sprzedaż perfum rozpoczęła się
jesienią ub.r., bez jakiejkolwiek dedykowanej kampanii marketingowej.
Najlepsze podłoże do wymagających
rozwiązań opakowaniowych
„Mauboussin Pour Lui to jeden z najbardziej wymagających projektów,
z jakimi mieliśmy do czynienia – przyznaje Jean-Marc Bodineau,
key account manager w Nortier Emballages. – Karton jest pokryty z
obydwu stron srebrną, metalizowaną folią poliestrową, która jest
niezwykle delikatnym materiałem i stanowi nie lada wyzwanie w procesie
wytwórczym, zarówno pod względem odpowiedniego sprzętu, jak i wysoko
wykwalifikowanej kadry. Najczęściej folia metalizowana jest używana
wyłącznie do pokrywania warstwy wierzchniej. Karton Ensocoat 2S został
wybrany jako podłoże, które zapewni właściwe pokrycie tego typu
folią z obu stron. Jest to prawdopodobnie pierwszy przypadek w historii,
gdy karton opakowaniowy został powleczony metalizowaną folią poliestrową
po obydwu jego stronach”.
Rezultatem jest harmonijny, znakomity przykład kompetencji Nortier
w postaci samego opakowania oraz zastosowanego do jego produkcji materiału.
„Był to pierwszy projekt realizowany dla Lorience. Z myślą o nim
rekomendowaliśmy karton Ensocoat 2S, gdyż byliśmy pewni, że będzie
on zachowywał się właściwie podczas całego procesu produkcyjnego.
Było to istotne, gdyż w przypadku tego opakowania obróbce była poddawana
zarówno jego warstwa wierzchnia, jak i wewnętrzna” – konkluduje
Jean-Marc Bodineau. Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com