Celem reformy przedsiębiorstwa jest zachowanie w przyszłości pozycji lidera na globalnie skurczonym rynku branży poligraficznej dzięki innowacyjnym produktom do druku i obróbki po druku jak również wysokiej jakości usługom dla klientów oraz utrzymanie rozwoju firmy w sposób trwały na zrównoważonym poziomie. Aby w dalszym ciągu dokonywać inwestycji w przyszłościowy rozwój produktów, Müller Martini zmuszone jest dostosować wielkość swojego przedsiębiorstwa do zmienionego rynku.Müller Martini w obliczu długofalowej reformy
Grupa Müller Martini cierpi z powodu trudnych warunków gospodarczych i utrzymujących się zmian strukturalnych w przemyśle poligraficznym.
Wprawdzie firma utrzymała pozycję lidera, to jej przychody w ciągu ostatnich 4 lat znacznie spadły. W związku z tym Müller Martini planuje w najbliższych miesiącach gruntowną restrukturyzację.
Celem reformy przedsiębiorstwa jest zachowanie w przyszłości pozycji lidera na globalnie skurczonym rynku branży poligraficznej dzięki innowacyjnym produktom do druku i obróbki po druku jak również wysokiej jakości usługom dla klientów oraz utrzymanie rozwoju firmy w sposób trwały na zrównoważonym poziomie. Aby w dalszym ciągu dokonywać inwestycji w przyszłościowy rozwój produktów, Müller Martini zmuszone jest dostosować wielkość swojego przedsiębiorstwa do zmienionego rynku.
Działania na skurczonym rynku
Tłem dla utrzymującej się trudnej sytuacji jest zasadnicza transformacja branży poligraficznej. W wyniku bankructw i konsolidacji drukarń znacznie zmniejszyła się baza klientów. Wielu istniejących jak również potencjalnie nowych klientów powstrzymuje się od inwestycji– lub uniemożliwia się im inwestowanie w nowe urządzenia ze względu na brak kredytu. Istnieje znaczna presja na ceny i marże, dodatkowo wysoki kurs CHF ma negatywny wpływ na zyski.
„Aby przetrwać w dobrej kondycji, nie unikniemy konieczności działania na mniejsza skalę”- mówi Dyrektor Generalny CEO Bruno Müller, dodając „jednak koncentrując nasze siły, zrobimy co w naszej mocy, aby kontynuować kompleksowe doradztwo dla naszych klientów przy nowych inwestycjach oraz zintenfisykować działania w sektorze usług. Nasza rozpoczęta w poprzednich latach regionalizacja sprzedaży i sieci serwisowej zapewnia nam dobry punkt wyjścia”.
Poszukiwania rozpoczęte
W ciągu najbliższych tygodni poszukiwanie rozwiązań koncentrować się będzie we wszystkich miejscach produkcji i obszarach działania grupy MM w Szwajcarii i za granicą. Do działań tych należy konsolidacja dwóch głównych fabryk w Felben i w Zofingen, które nie pracowały w maksymalnym obłożeniu. Przewiduje się, że skutkami restrukturyzacji dotkniętych może zostać 550 miejsc pracy na całym świecie. Decyzja spodziewana jest w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Jedno jest pewne, jakość naszych usług zarówno w zakresie obsługi sprzedażowej jak i serwisowej zostanie utrzymana na niezmienionym, wysokim poziomie. Nasi klienci nie mogę i nie odczują zmian jakie będą miały miejsce. To dla nas najważniejszy priorytet – skomentował Jacek Kobyliński Dyrektor Zarządzający Müller Martini Sp. z o.o.
Na podstawie informacji firmy Müller Martini Sp. z o.o.