Opakowanie jest jednym z narzędzi realizacji celów biznesowych i marketingowych. Powszechnie uważa się, że szczególne znaczenie ma w sektorze FMCG. Wyniki raportu pokazują jednak, że także w innych branżach opakowanie pełni kluczową rolę przy wyborze konkretnego produktu. Klienci często wybierają to, co pierwsze zwróci ich uwagę. Dobrze zaprojektowane opakowanie jest więc kluczem do sukcesu marki.
Na łamach raportu pt. „Opakuj to. Rola designu w projektowaniu
opakowań” opublikowane zostały m.in. wyniki badania opinii polskich
konsumentów, przeprowadzonego przez dr Alicję Krzepicką
z Wojskowej Akademii Technicznej. Wyniki badania pokazują, że najbardziej
cenionymi cechami opakowań są trwałość (77 proc. wskazań), poręczność
(58 proc.), wytrzymałość (37 proc.) oraz forma (35 proc.). Respondenci
przywiązują wagę również do wyglądu opakowań – szczególnie
kobiety (63.proc). Co ciekawe, dla ludzi młodych (18 – 25 lat) opakowanie
jest decydującym elementem przy zakupie produktów kosmetycznych, na
przykład perfum.
W dzisiejszych czasach opakowanie produktu nie służy już tylko do zabezpieczenia towaru, ale również kształtuje wizerunek marki. Warto zatem wykorzystać jego potencjał i dokładnie przemyśleć, jakie informacje chcemy przekazać naszym klientom. Dobór odpowiedniego tworzywa czy koloru może być kluczową kwestią, która wpłynie na decyzje zakupowe potencjalnych nabywców – tłumaczy Patrycja Gawarecka, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, AB S.A.
Więcej informacji:
Badanie zostało przeprowadzone na grupie 1650 respondentów z 12 województw w okresie listopad – grudzień 2012. Analiza miała na celu poznanie opinii współczesnych konsumentów na temat opakowań produktów i ich wpływu na decyzje zakupowe.
Pełny raport „Opakuj to. Rola designu w projektowaniu opakowań” jest dostępny pod linkiem: http://www.slideshare.net/publicon/raport-opakuj-toroladesignuwprojektowaniuopakowa2013
Na podstawie informacji firmy AB S.A.