Opakowanie to klucz do sukcesuPoprzedni artykuł 

Trwałość, poręczność, wytrzymałość i forma opakowania to kluczowe czynniki wpływające na decyzję o zakupie produktu danej marki – wynika z raportu pt. „Opakuj to. Rola designu w projektowaniu opakowań”. Raport jest owocem współpracy marki TB Print, TB Energy i TB Clean z agencją Publicon, redaktor naczelną magazynu Packaging Polska Moniką Mikołajczak oraz ekspertami z zakresu marketingu dr Moniką Hajdas, dr Alicją Krzepicką i Pawłem Tkaczykiem. 

Opakowanie jest jednym z narzędzi realizacji celów biznesowych i marketingowych. Powszechnie uważa się, że szczególne znaczenie ma w sektorze FMCG. Wyniki raportu pokazują jednak, że także w innych branżach opakowanie pełni kluczową rolę przy wyborze konkretnego produktu. Klienci często wybierają to, co pierwsze zwróci ich uwagę. Dobrze zaprojektowane opakowanie jest więc kluczem do sukcesu marki.

Na łamach raportu pt. „Opakuj to. Rola designu w projektowaniu opakowań” opublikowane zostały m.in. wyniki badania opinii polskich konsumentów, przeprowadzonego przez dr Alicję Krzepicką  
z Wojskowej Akademii Technicznej. Wyniki badania pokazują, że najbardziej cenionymi cechami opakowań są trwałość (77 proc. wskazań), poręczność (58 proc.), wytrzymałość (37 proc.) oraz forma (35 proc.). Respondenci przywiązują wagę również do wyglądu opakowań – szczególnie kobiety (63.proc). Co ciekawe, dla ludzi młodych (18 – 25 lat) opakowanie jest decydującym elementem przy zakupie produktów kosmetycznych, na przykład perfum.

Z przygotowanego raportu jasno wynika, że opakowanie powinno zachęcać  do zakupu (96 proc. wskazań). Estetykę, szatę graficzną, kolor, kształt czy styl bardziej cenią sobie kobiety. Mężczyźni natomiast większą wagę przywiązują do poręczności, wytrzymałości czy też łatwości otwierania i zamykania. Dlatego producenci coraz częściej konkurują ze sobą nie tylko za pomocą kolorystyki, ale również kształtu, czy ergonomii. Ważnymi elementami stają się tłoczenia, zdobienia lub np. dodatek innych tworzyw – gumy czy ekologicznego papieru.   

W dzisiejszych czasach opakowanie produktu nie służy już tylko do zabezpieczenia towaru, ale również kształtuje wizerunek marki. Warto zatem wykorzystać jego potencjał i dokładnie przemyśleć, jakie informacje chcemy przekazać naszym klientom. Dobór odpowiedniego tworzywa czy koloru może być kluczową kwestią, która wpłynie na decyzje zakupowe potencjalnych nabywców – tłumaczy Patrycja Gawarecka, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, AB S.A.

Więcej informacji:

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 1650 respondentów z 12 województw w okresie listopad – grudzień 2012. Analiza miała na celu poznanie opinii współczesnych konsumentów na temat opakowań produktów i ich wpływu na decyzje zakupowe.

Pełny raport „Opakuj to. Rola designu w projektowaniu opakowań” jest dostępny pod linkiem: http://www.slideshare.net/publicon/raport-opakuj-toroladesignuwprojektowaniuopakowa2013

Na podstawie informacji firmy AB S.A.

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności