“Jakość produktu, cena i zaufanie to najważniejsze dla Polaków czynniki towarzyszące zakupom w internecie. Od początku dążyliśmy do tego, aby Fotoindex dostarczał w tych newralgicznych obszarach wiarygodnej i podanej w przejrzystej formie informacji.” - podkreśla Aleksander Brzuchala, właściciel serwisu. - “Do korzystania z Fotoindexu szczególnie powinien skłonić fakt, że różnice między cenami niektórych produktów są wyraźnie większe niż ma to miejsce w innych branżach. Praktycznie taki sam fotoprodukt może być pięciokrotnie, a nawet ośmiokrotnie droższy, zależnie od tego, której firmie zlecimy jego wykonanie.”
Obecnie w bazie Fotoindexu znajduje się ponad 100 fotolabów i drukarni. Każda z tych firm posiada dedykowaną stronę profilową na której znajdziemy istotne informacje odnośnie zakresu oferty, cen, sposobów płatności i realizacji zamówień. Dotychczasowi klienci mogą również wystawić na stronie profilowej fotolabu własną opinię i ocenić jakość oraz poziom obsługi.Wraz z oficjalnym startem serwisu, w portalach ogólnopolskich i serwisach tematycznych rozpoczyna się kampania promująca korzyści płynące z wykorzystania narzędzi i informacji dostępnych w ramach Fotoindex.pl oraz potencjału personalizowanych fotoproduktów.
Informacje uzupełniające o rynku fotoproduktów
Laboratoria fotograficzne obecne są na polskim rynku e-commerce od 10 lat. Pierwsze serwisy oferujące kompleksowe fotousługi online powstały w 2003 roku. (Vertis.pl, Superfoto.pl)
Dynamicznie działający fotolab w Polsce sprzedaje 300 tysięcy sztuk fotoobrazów i fotoplakatów rocznie. W tym samym czasie tylko poprzez Allegro nabywanych jest ponad 12 milionów odbitek.
Według raportu firmy Futuresource Consulting, sprzedaż fotoksiążek w krajach europy zachodniej przekroczyła w zeszłym roku rekordową ilość 23 milionów sztuk. Dla porównania w 2009 roku liczba sprzedanych fotoksiążek wyniosła 14,5 miliona sztuk. (źródło, źródło)
Najwięcej fotoproduktów na rynku europiejskim sprzedaje się w Niemczech i w Wielkiej Brytanii.
W 2010 roku poprzez internet sprzedawanych było w krajach europy zachodniej 86% wszystkich fotoproduktów. W 2010 roku zanotowano również znaczny (44%) wzrost sprzedaży fotoobrazów (zdjęć drukowanych na płótnie), których sprzedaż osiągnęła kwotę 85 milionów euro. (źródło)