Hen­ry Hol­land wy­ko­rzy­stu­je mo­żli­wo­ści dru­kar­ki wiel­ko­for­ma­to­wej Ca­non, two­rząc sce­no­gra­fię do po­ka­zu pod­czas Lon­don Fa­shion We­ekPoprzedni artykuł 

Hen­ry Hol­land, uzna­ny na świe­cie pro­jek­tant mo­dy, pod­czas jed­ne­go ze swo­ich po­ka­zów wy­ko­rzy­stał mo­żli­wo­ści, ja­kie ofe­ru­je pła­ski plo­ter Océ Ari­zo­na UV. Stwo­rzo­na przy je­go uży­ciu gra­fi­ka wraz z ogrom­nym lu­strem usta­wio­nym pod od­po­wied­nim kątem zo­sta­ła uży­ta do zbu­do­wa­nia wy­bie­gu na Lon­don Fa­shion We­ek. Dzi­ęki za­sto­so­wa­ne­mu roz­wi­ąza­niu uda­ło się stwo­rzyć wra­że­nie, że mo­del­ki bio­rące udział w po­ka­zie cho­dzą w chmu­rach.

Wy­bieg po­wstał na te­re­nie wie­lo­po­zio­mo­we­go par­kin­gu przy Bre­wer Stre­et w Lon­dy­nie, w miej­skim, prze­stron­nym oto­cze­niu. Ce­lem Hol­lan­da by­ło prze­nie­sie wi­dzów w spe­cy­ficz­ny miej­ski, su­ro­wy kli­mat za­raz przed tym jak olśni ich naj­now­sza ko­lek­cja ubrań.

Wszyst­ko wska­zu­je na to, że jest to pierw­szy tak in­no­wa­cyj­ny pro­jekt, w którym na po­trze­by po­ka­zu i do stwo­rze­nia wy­bie­gu po­łączo­no druk wiel­ko­for­ma­to­wy z od­po­wied­nio usta­wio­ny­mi lu­stra­mi.

Hol­land po­wie­dział: „Dzi­ęki te­mu pro­jek­to­wi otwo­rzy­łem się na no­we mo­żli­wo­ści, ja­kie da­je druk wiel­ko­for­ma­to­wy. To nie­zwy­kle eks­cy­tu­jące do­świad­cze­nie prze­ko­na­ło mnie, że dzi­ęki urządze­niu, ta­kie­mu jak Ari­zo­na, je­ste­śmy w sta­nie zbu­do­wać efek­tow­ne i dzia­ła­jące na wy­obra­źnię in­sta­la­cje, a na­wet za­ara­nżo­wać ca­łe prze­strze­nie”.

“Pro­jek­tan­ci po­świ­ęca­ją wie­le cza­su i pie­ni­ędzy na two­rze­nie au­tor­skich li­nii odzie­żo­wych. Ale często to wła­śnie efek­ty wi­zu­al­ne, będące częścią po­ka­zu prze­ma­wia­ją do lu­dzi i spra­wia­ją, że da­na ko­lek­cja jest nie­ustan­nie po­ka­zy­wa­na i ko­men­to­wa­na”.

Aby wcie­lić swo­ją kon­cep­cję w ży­cie Hol­land współpra­co­wał z fir­mą Ca­non oraz lon­dy­ńską dru­kar­nią wiel­ko­for­ma­to­wą Di­splay­ways.

Pro­jek­tant wy­ja­śnił: “Spot­ka­łem się z pra­cow­ni­ka­mi Ca­non i Di­splay­ways, aby do­kład­nie omówić kon­cep­cję po­ka­zu. Obie fir­my przed­sta­wi­ły mi różne mo­żli­wo­ści, w tym mi­ędzy in­ny­mi urządze­nie Ari­zo­na oraz ma­te­ria­ły, na których będzie­my pra­co­wać. Na­szym ce­lem by­ło stwo­rze­nie nie­po­wta­rzal­nej au­ry wo­kół spa­ce­ru­jących mo­de­le­k”.

Fir­ma Di­splay­ways by­ła od­po­wie­dzial­na za stwo­rze­nie gra­fik wiel­ko­for­ma­to­wych do kil­ku in­nych du­żych wy­staw i po­ka­zów, w tym do pro­jek­tu zre­ali­zo­wa­ne­go na zle­ce­nie lon­dy­ńskie­go The Bar­bi­can, który mo­żna by­ło oglądać w Dal­ston Ho­use w Hack­ney.

Ke­ith Birch, Ac­co­unt Di­rec­tor w Di­splay­ways, stwier­dził: „Dru­kar­ka Ari­zo­na XT jest ide­al­nym roz­wi­ąza­niem przy ta­kich pro­jek­tach, jak ten Hen­ry­’e­go. Tech­no­lo­gia dru­ku jest bar­dzo szcze­góło­wa, za­pew­nia do­sko­na­łe na­sy­ce­nie ko­lo­rów oraz ich ży­wot­no­ść. Istot­na dla te­go przed­si­ęw­zi­ęcia jest rów­nież wy­daj­no­ść, po­nie­waż do wydru­ku sa­me­go wy­bie­gu po­trzeb­ne by­ło oko­ło 180m2 wi­ny­lu”.

Dun­can Smith, Dy­rek­tor ds. pro­duk­tów wiel­ko­for­ma­to­wych w Ca­non UK, do­dał: „Za­sto­so­wa­nie ta­kie­go urządze­nia jak Ari­zo­na pod­czas po­ka­zu na Lon­don Fa­shion We­ek to fan­ta­stycz­ny przy­kład na to, że dla kre­atyw­nych osób nie ma gra­nic. Wy­ko­rzy­stu­jąc se­rię dru­ka­rek Ari­zo­na do pro­duk­cji wiel­ko­for­ma­to­wych gra­fik ma­my ogrom­ne mo­żli­wo­ści w za­kre­sie re­ali­za­cji no­wa­tor­skich pro­jek­tów”.

Mo­de­le z se­rii Océ Ari­zo­na XT fir­my Ca­non mo­gą dru­ko­wać na me­diach o wy­mia­rach do 2500 mm (98") sze­ro­ko­ści, 3050mm (120") dłu­go­ści oraz do 48 mm (1,9") gru­bo­ści. Otwie­ra to ca­łą ga­mę mo­żli­wo­ści dla osób zaj­mu­jących się or­ga­ni­za­cją wy­staw lub pra­cu­jących w bra­nżach kre­atyw­nych. Plo­te­ry wiel­ko­for­ma­to­we wy­po­sa­żo­ne są w tech­no­lo­gię obra­zo­wa­nia Océ Va­ria­Do­t®, która za­pew­nia nie­mal fo­to­gra­ficz­ną ja­ko­ść obra­zu, na­wet przy du­żych pręd­ko­ściach dru­ku. Do­dat­ko­wo, wszyst­kie mo­de­le ofe­ru­ją mo­żli­wo­ść dru­ku z wy­ko­rzy­sta­niem bia­łe­go atra­men­tu.

Hol­land do­dał: „To mój pierw­szy, ale na pew­no nie ostat­ni raz, gdy pra­cu­ję z dru­ko­wa­nym wy­bie­giem. Ja­ko­ść wy­dru­ku by­ła do­kład­nie ta­ka, ja­kiej ocze­ki­wa­łem – wy­bit­na. To sa­mo do­ty­czy ko­lo­rów. Ca­ła gra­fi­ka pro­du­ko­wa­na na urządze­niu Ari­zo­na by­ła istot­nym ele­men­tem na dro­dze do osi­ągni­ęcia spek­ta­ku­lar­ne­go efek­tu ko­ńco­we­go, na którym nam za­le­ża­ło”.

Efekt ko­ńco­wy pro­jek­tu mo­żna zo­ba­czyć na fil­mie z po­ka­zu: http://www.ho­use­ofhol­land.co.uk/pa­ge­s/s­s14-ho­me­girl­s-vi­deo

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ca­non Eu­ro­pe

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści