ABC/Allied Pressroom Products po sześciu miesiącach 2013: konsekwentny rozwój i sukcesy rynkowePoprzedni artykuł 

Pierwsze miesiące br. przyniosły firmie ABC/Allied Pressroom Products Europe Sp. z o.o. kilka spektakularnych wydarzeń, m.in. uruchomienie spółek joint-venture i związanej z tym produkcji w Indiach i Turcji, zakończony sukcesem udział nowo utworzonej firmy ABC/Matkim w targach Printtek 2013 w Stambule czy też podpisanie strategicznych umów o współpracy z partnerami handlowymi i klientami z różnych krajów Europy. Firma była też bardzo aktywna na polskim rynku – wzięła udział m.in. w Poligraficznych Konfrontacjach oraz Letniej Konferencji Poligraficznej, zaś w jej warszawskiej siedzibie uruchomiona została produkcja wysokiej jakości środków chemicznych: buforów, gumy arabskiej i wywoływaczy. 

Mówi Konrad Lewandowski, współwłaściciel ABC/Allied Pressroom Products Europe Sp. z o.o.: „Pierwsze sześć miesięcy tego roku to dla naszej firmy okres niezwykle dynamicznego rozwoju i szerokiej ekspansji, zarówno w Polsce, jak i na pozostałych rynkach, za które odpowiadamy. Nasze produkty, bezpośrednio bądź poprzez dealerów, są obecne niemal we wszystkich krajach Europy, jak też w coraz większej liczbie krajów Azji i Afryki. Postrzegamy to jako ogromny sukces, gdyż jeszcze niedawno część naszego kontynentu stanowiła dla firmy ABC/Allied Pressroom Products białą plamę”. 
 
Sukcesy na rynku polskim 
Firma ABC/Allied Pressroom Products Europe ma swoją siedzibę w Warszawie. Tu od niedawna realizowana jest produkcja środków chemicznych, które trafiają do odbiorców z całej Europy. Firma dysponuje też magazynem o powierzchni 1,5 tys. m2, gdzie odbywa się rozlewanie i konfekcjonowanie gotowych wyrobów. Jak zapowiada Konrad Lewandowski, już wkrótce część tych procesów zostanie zautomatyzowana: „W sierpniu uruchomimy nowy mieszalnik, który zwiększy naszą wydajność kilkunastokrotnie – jego dzienne zdolności produkcyjne wyniosą 12 ton. Kolejna ważna inwestycja to linia do automatycznego napełniania. Pracujemy też nad usprawnieniem działań w zakresie pakowania i etykietowania wyrobów. W nieco odleglejszych planach jest przeprowadzka do nowej, bardziej przestronnej siedziby”. 
Pierwsze półrocze 2013 przyniosło firmie szereg nowych wdrożeń jej produktów w czołowych polskich drukarniach offsetowych, działających na rynkach dziełowym, opakowaniowym i publikacyjnym. „W niektórych przypadkach, po udanych testach, drukarnie te bazują wyłącznie na chemii ABC/Allied Pressroom Products – podkreśla Konrad Lewandowski. – To świadczy nie tylko o jej wysokiej jakości, ale też o zaufaniu do nas jako partnera technologicznego. Poza dostawą samego produktu, oferujemy bieżącą opiekę techniczną oraz standaryzację całego procesu drukowania”. 
Firma systematycznie rozbudowuje też swoją sieć sprzedaży w Polsce – obecnie  na stałe współpracuje z ponad dziesięcioma dealerami.  
Poza bezpośrednimi spotkaniami z klientami w całej Polsce, przedstawiciele ABC/Allied Pressroom Products byli też obecni na imprezach branżowych, przeznaczonych dla poligrafów. Na lutowych 25. Poligraficznych Konfrontacjach w Warszawie, a następnie podczas 30. Letniej Konferencji Poligraficznej w Krynicy Morskiej, można było wysłuchać referatów, poświęconych innowacyjnym środkom chemicznym produkowanym przez ABC/Allied Pressroom Products, pozwalającym na drukowanie bez alkoholu. „Trend ten jest dla nas niezwykle ważny – mówi Konrad Lewandowski. – Zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami, coraz więcej właścicieli drukarń przekonuje się, że bezpieczna produkcja i dbałość o zdrowie własnych pracowników, to niezwykle istotne aspekty prowadzenia działalności poligraficznej. Cieszymy się, że promowane przez hasło „Drukuj bez IPA” zdobywa coraz większą popularność. Mamy nadzieję, że także druga połowa br. przyniesie nam równie spektakularne sukcesy, a do produktów ABC/Allied Pressroom Products i ich jakości przekonają się kolejne drukarnie”. 
 
Nowe spółki joint-venture i targowe sukcesy w Stambule 
Już pierwszy miesiąc 2013 roku przyniósł firmie ważne wydarzenie – wówczas powstała spółka ABC India, która zaopatruje obecnie, bazując na własnej produkcji, ten niezwykle szybko rozwijający się rynek poligraficzny. Kilka tygodni później powstała kolejna spółka joint-venture – ABC Matkim z siedzibą w Turcji. Tu także uruchomiona została produkcja wysokiej jakości środków chemicznych na podstawie receptur stworzonych przez ABC/Allied, w oparciu o bazę wytwórczą Matkim i sieć sprzedaży obu przedsiębiorstw. Poza obsługą rynku lokalnego, są one eksportowane do krajów europejskich, bliskowschodnich i północnoafrykańskich. 
W maju firma ABC Matkim wzięła udział w targach Printtek 2013, jednej z najważniejszych imprez wystawienniczych dla branży poligraficznej w regionie Bliskiego Wschodu. Jej stoisko przyciągnęło tysiące gości z wielu krajów, z których część wzięła udział w zorganizowanych przez firmę seminariach, dedykowanych chemii stosowanej w druku offsetowym i właściwej opiece technicznej nad maszynami drukującymi. Podczas targów ABC Matkim podpisała szereg nowych umów dealerskich dotyczących sprzedaży jej produktów w Turcji i krajach ościennych. Jedną z nich sygnowano z firmą Dereli Graphics, która reprezentuje w tym kraju takich producentów jak KBA, Kodak czy Epple. Na pracującej na jej stoisku maszynie KBA Rapida 105 odbywała się też praktyczna część szkoleń zorganizowanych przez ABC Matkim. Kolejne seminaria dla tureckich klientów odbywały się w lipcu w sześciu miastach rozsianych po całym kraju. 
„Stworzenie firmy ABC Matkim okazało się strzałem w dziesiątkę – nie kryje satysfakcji Konrad Lewandowski. – Nasze produkty, przewyższające jakością wszystkie dostępne do tej pory w Turcji środki chemiczne – z reguły niskokosztowe i mało wydajne – zdobywają coraz większe udziały rynkowe. Od marca, bazując na sprzedaży naszych dwunastu dealerów, dostarczyliśmy do tamtejszych drukarń około 100 ton chemii. Biorąc pod uwagę, że partnerów handlowych w tym kraju mamy około setki, potencjał jest zatem bardzo duży i liczymy na systematyczne zwiększanie naszej części tortu rynkowego. Ten sukces jest o tyle ważny, iż wiąże się z propagowaniem zupełnie nowego na rynku tureckim produktu: wysokojakościowego, stabilnego, ale przy tym również nie należącego do najtańszych”. 
Na jesień tego roku planowane są dwie wizyty tureckich drukarzy w Polsce. Odwiedzając wybrane drukarnie, będą oni mogli zapoznać się z codziennym zastosowaniem środków chemicznych ABC/Allied Pressroom Products w offsetowym druku akcydensów, magazynów, katalogów czy opakowań. 
 
ABC/Allied Pressroom Products w Internecie
Aby zapewnić szerszy dostęp do wiedzy i informacji na temat produkowanych chemikaliów, firma pracuje nad nową stronę internetową. W jej ramach uruchomiony zostanie własny kanał filmowy, gdzie będą dostępne firmy instruktażowe poświęcone praktycznemu zastosowaniu różnych produktów z jej oferty.  
Od pewnego czasu firma jest też aktywna na Facebooku. Klienci korzystający z produktów ABC/Allied Pressroom Products mogą dołączyć do jednej z dwóch grup przez nią administrowanych: ABC/Allied/Matkim Users oraz Komori Freaks. 
„Portale społecznościowe dają możliwość dotarcia z ważnymi informacjami do klientów z różnych zakątków świata. Wykorzystujemy je nie tylko do dzielenia się naszą wiedzą czy informacjami o kolejnych udanych wdrożeniach, ale też umożliwiamy samym klientom dzielenie się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami z pracy z naszymi produktami” – podsumowuje Konrad Lewandowski.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności