Mówi Konrad Lewandowski, współwłaściciel ABC/Allied
Pressroom Products Europe Sp. z o.o.: „Pierwsze sześć miesięcy
tego roku to dla naszej firmy okres niezwykle dynamicznego rozwoju i
szerokiej ekspansji, zarówno w Polsce, jak i na pozostałych rynkach,
za które odpowiadamy. Nasze produkty, bezpośrednio bądź poprzez
dealerów, są obecne niemal we wszystkich krajach Europy, jak też
w coraz większej liczbie krajów Azji i Afryki. Postrzegamy to jako
ogromny sukces, gdyż jeszcze niedawno część naszego kontynentu stanowiła
dla firmy ABC/Allied Pressroom Products białą plamę”.
Sukcesy na rynku polskim
Firma ABC/Allied Pressroom Products Europe ma swoją siedzibę
w Warszawie. Tu od niedawna realizowana jest produkcja środków chemicznych,
które trafiają do odbiorców z całej Europy. Firma dysponuje też
magazynem o powierzchni 1,5 tys. m2, gdzie odbywa się rozlewanie i
konfekcjonowanie gotowych wyrobów. Jak zapowiada Konrad Lewandowski,
już wkrótce część tych procesów zostanie zautomatyzowana: „W
sierpniu uruchomimy nowy mieszalnik, który zwiększy naszą wydajność
kilkunastokrotnie – jego dzienne zdolności produkcyjne wyniosą 12
ton. Kolejna ważna inwestycja to linia do automatycznego napełniania.
Pracujemy też nad usprawnieniem działań w zakresie pakowania i etykietowania
wyrobów. W nieco odleglejszych planach jest przeprowadzka do nowej,
bardziej przestronnej siedziby”.
Pierwsze półrocze 2013 przyniosło firmie szereg nowych wdrożeń
jej produktów w czołowych polskich drukarniach offsetowych, działających
na rynkach dziełowym, opakowaniowym i publikacyjnym. „W niektórych
przypadkach, po udanych testach, drukarnie te bazują wyłącznie na
chemii ABC/Allied Pressroom Products – podkreśla Konrad Lewandowski.
– To świadczy nie tylko o jej wysokiej jakości, ale też o zaufaniu
do nas jako partnera technologicznego. Poza dostawą samego produktu,
oferujemy bieżącą opiekę techniczną oraz standaryzację całego
procesu drukowania”.
Firma systematycznie rozbudowuje też swoją sieć sprzedaży w Polsce
– obecnie na stałe współpracuje z ponad dziesięcioma dealerami.
Poza bezpośrednimi spotkaniami z klientami w całej Polsce, przedstawiciele
ABC/Allied Pressroom Products byli też obecni na imprezach branżowych,
przeznaczonych dla poligrafów. Na lutowych 25. Poligraficznych Konfrontacjach
w Warszawie, a następnie podczas 30. Letniej Konferencji Poligraficznej
w Krynicy Morskiej, można było wysłuchać referatów, poświęconych
innowacyjnym środkom chemicznym produkowanym przez ABC/Allied Pressroom
Products, pozwalającym na drukowanie bez alkoholu. „Trend ten jest
dla nas niezwykle ważny – mówi Konrad Lewandowski. – Zarówno
w Polsce, jak i poza jej granicami, coraz więcej właścicieli drukarń
przekonuje się, że bezpieczna produkcja i dbałość o zdrowie własnych
pracowników, to niezwykle istotne aspekty prowadzenia działalności
poligraficznej. Cieszymy się, że promowane przez hasło „Drukuj
bez IPA” zdobywa coraz większą popularność. Mamy nadzieję, że
także druga połowa br. przyniesie nam równie spektakularne sukcesy,
a do produktów ABC/Allied Pressroom Products i ich jakości przekonają
się kolejne drukarnie”.
Nowe spółki joint-venture i
targowe sukcesy w Stambule
Już pierwszy miesiąc 2013 roku przyniósł firmie ważne wydarzenie
– wówczas powstała spółka ABC India, która zaopatruje obecnie,
bazując na własnej produkcji, ten niezwykle szybko rozwijający się
rynek poligraficzny. Kilka tygodni później powstała kolejna spółka
joint-venture – ABC Matkim z siedzibą w Turcji. Tu także uruchomiona
została produkcja wysokiej jakości środków chemicznych na podstawie
receptur stworzonych przez ABC/Allied, w oparciu o bazę wytwórczą
Matkim i sieć sprzedaży obu przedsiębiorstw. Poza obsługą rynku
lokalnego, są one eksportowane do krajów europejskich, bliskowschodnich
i północnoafrykańskich.
W maju firma ABC Matkim wzięła udział w targach Printtek 2013, jednej
z najważniejszych imprez wystawienniczych dla branży poligraficznej
w regionie Bliskiego Wschodu. Jej stoisko przyciągnęło tysiące gości
z wielu krajów, z których część wzięła udział w zorganizowanych
przez firmę seminariach, dedykowanych chemii stosowanej w druku offsetowym
i właściwej opiece technicznej nad maszynami drukującymi. Podczas
targów ABC Matkim podpisała szereg nowych umów dealerskich dotyczących
sprzedaży jej produktów w Turcji i krajach ościennych. Jedną z nich
sygnowano z firmą Dereli Graphics, która reprezentuje w tym kraju
takich producentów jak KBA, Kodak czy Epple. Na pracującej na jej
stoisku maszynie KBA Rapida 105 odbywała się też praktyczna część
szkoleń zorganizowanych przez ABC Matkim. Kolejne seminaria dla tureckich
klientów odbywały się w lipcu w sześciu miastach rozsianych po całym
kraju.
„Stworzenie firmy ABC Matkim okazało się strzałem w dziesiątkę
– nie kryje satysfakcji Konrad Lewandowski. – Nasze produkty, przewyższające
jakością wszystkie dostępne do tej pory w Turcji środki chemiczne
– z reguły niskokosztowe i mało wydajne – zdobywają coraz większe
udziały rynkowe. Od marca, bazując na sprzedaży naszych dwunastu
dealerów, dostarczyliśmy do tamtejszych drukarń około 100 ton chemii.
Biorąc pod uwagę, że partnerów handlowych w tym kraju mamy około
setki, potencjał jest zatem bardzo duży i liczymy na systematyczne
zwiększanie naszej części tortu rynkowego. Ten sukces jest o tyle
ważny, iż wiąże się z propagowaniem zupełnie nowego na rynku tureckim
produktu: wysokojakościowego, stabilnego, ale przy tym również nie
należącego do najtańszych”.
Na jesień tego roku planowane są dwie wizyty tureckich drukarzy w
Polsce. Odwiedzając wybrane drukarnie, będą oni mogli zapoznać się
z codziennym zastosowaniem środków chemicznych ABC/Allied Pressroom
Products w offsetowym druku akcydensów, magazynów, katalogów czy
opakowań.
ABC/Allied Pressroom Products
w Internecie
Aby zapewnić szerszy dostęp do wiedzy i informacji na temat
produkowanych chemikaliów, firma pracuje nad nową stronę internetową.
W jej ramach uruchomiony zostanie własny kanał filmowy, gdzie będą
dostępne firmy instruktażowe poświęcone praktycznemu zastosowaniu
różnych produktów z jej oferty.
Od pewnego czasu firma jest też aktywna na Facebooku. Klienci korzystający
z produktów ABC/Allied Pressroom Products mogą dołączyć do jednej
z dwóch grup przez nią administrowanych: ABC/Allied/Matkim Users oraz
Komori Freaks.
„Portale społecznościowe dają możliwość dotarcia z ważnymi
informacjami do klientów z różnych zakątków świata. Wykorzystujemy
je nie tylko do dzielenia się naszą wiedzą czy informacjami o kolejnych
udanych wdrożeniach, ale też umożliwiamy samym klientom dzielenie
się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami z pracy z naszymi produktami”
– podsumowuje Konrad Lewandowski.