Transporter HPC łączy w sobie lekką konstrukcje z wysoką jakością i wydajnością przy niskich kosztach działania
Wystawa World Publishing Expo
2013 w Berlinie była dla firm Ferag, Valecom i WRH Marketing, należących
do holdingu WRH, okazją do wprowadzenia na rynek zupełnie nowych produktów,
jak też przypomnienia branży już oferowanych i wdrażanych z sukcesem
rozwiązań i modeli biznesowych. Efekty targowe bardzo pozytywnie ocenia
Jacek Bucholc – prezes zarządu Ferag Polska, która reprezentuje
wszystkie trzy firmy w naszym kraju. Nowy transporter i technologia
tworzenia pakietów Firma Ferag AG przygotowała z myślą o berlińskiej wystawie
dwa rozwiązania, skierowane do drukarń z rynków rozwijających się,
którym zależy na inwestycjach w park sprzętowy najwyższej klasy.
Decyzja o projektach inwestycyjnych z nimi związanych zapadła zaledwie
przed rokiem, na WPE 2013 poinformowano o osiągnięciu fazy prototypu,
zaś już w 1. kwartale 2014 oba systemy będą dostępne w wersji rynkowej.
Pierwszy z nich to transporter HPC (High Performance Conveyor), oferujący
prędkość maksymalną 90 tys. egz./h. Jego kluczowe części – łańcuchy
i elementy chwytające – zostały wykonane z wysokiej klasy tworzywa
sztucznego, co znacząco obniża ciężar całej konstrukcji (i wpływa
na redukcję zużycia energii niezbędnej do działania urządzenia),
przy zachowaniu wysokiej stabilności i niezawodności produkcji. Transporter
HPC może być połączony z maszyną drukującą poprzez osobne stacje
przekazujące, ale możliwe są też jego opcjonalne konfiguracje. Pierwsza
uwzględnia dwie działające „w pętli” stacje przekazujące gazety
po drugim lub trzecim złamie, druga – ustawienie tandemowe za podwójnym
złamywakiem. System HPC może kierować wychodzące z maszyny produkty
do różnych procesów finalnej obróbki realizowanych w urządzeniach
wyposażonych w różnego typu transportery.
Drugie z zaanonsowanych w Berlinie rozwiązań to urządzenie do tworzenia
pakietów HPS (High Performance Stacker), bazujące na sprawdzonej i
uznanej technologii MultiStack, wyposażone w uniwersalny napęd serwo.
Zapewnia ono wysoką precyzję działania oraz synchronizację całego
cyklu produkcyjnego, obejmującego rozdzielenie strumienia produktów,
tworzenie pakietów, kontrolę podnośnika bądź stołu do odwracania
stosu oraz właściwą ekspedycję pakietów. O wysoką jakość pakietów
dbają boczne prowadnice, zaś sam HPS jest urządzeniem programowalnym,
które można wyposażyć w mniej rozbudowaną wersję systemu Navigator.
Wydajność urządzenia wynosi 25 pakietów na minutę, w jednej linii
można ustawić nawet trzy tego typu maszyny, co pozwala na równoległą
lub szeregową produkcję pakietów.
Podczas targów firma Ferag poinformowała też o nowych funkcjach wprowadzonego
na rynek przed rokiem systemu wkładkowania MiniSert. W nowej wersji
może on zostać rozbudowany nawet do dwunastu nakładaków (wcześniej
maksymalnie sześć) ustawionych w dwóch modułach. MiniSert zyskał
też na elastyczności jeżeli chodzi o akceptowaną szerokość obrabianych
produktów. Dziś można wkładkować w nim magazyny, gazety w formacie
broadsheet oraz produkty półformatowe. Ferag poinformował o zakończonych
sukcesem instalacjach tego rozwiązania w takich krajach jak: Zjednoczone
Emiraty Arabskie, RPA czy ostatnio Niemcy.
RetroFit: rozbudowa i aktualizacja
istniejących linii produkcyjnych Motywem przewodnim obecności firmy WRH Marketing w Berlinie
był model biznesowy RetroFit. Jest to modułowa koncepcja rozbudowy
i udoskonalenia dotychczas działających linii ekspedycyjnych Ferag.
RetroFit jest częścią pakietu usług posprzedażowych oferowanych
przez WRH Marketing pod wspólną nazwą ValuePlus. Głównym celem
działań firmy w tym obszarze jest zapewnienie już działającym rozwiązaniom
Ferag dalszej, długoletniej i stabilnej produkcji. RetroFit obejmuje
zarówno wdrożenie nowych produktów, jak też szereg czynności o
charakterze serwisowym, uwzględniających mechanizmy i systemy kontrolne
poszczególnych urządzeń, które są dostosowywane do specyficznych
potrzeb użytkownika. W podstawowej wersji obejmują one: analizę potrzeb,
dostawę i instalację nowych elementów maszyny bądź też jej udoskonalenie.
Na targach drupa 2012 firma WRH Marketing zaoferowała w ramach projektu
RetroFit możliwość kompleksowej konserwacji i kontroli nakładaków
JetFeeder. Inicjatywa ta spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem
wśród użytkowników rozwiązań Ferag, dlatego wiosną tego roku
rozszerzono ją o kolejne elementy wchodzące w skład linii szwajcarskiego
producenta. Tym razem systematyczna kontrola i rewitalizacja objęła
system odwracania strumienia produktów, który jest odpowiedzialny
za zmiany w kierunku i ułożeniu przekazywanych gazet oraz za ich transfer
– poprzez transporter UTR – do bębna wkładkującego MultiSertDrum.
Kolejną targową nowością WRH Marketing był system kontroli produkcji
PRA Plus, bazujący na systemie operacyjnym Linux i zastępujący dotychczas
stosowany PRA PC. Oferuje on innowacyjne rozwiązania programowe i sprzętowe,
a użytkownik ma do wyboru standardowy interfejs, bądź też opcjonalnie
– konsolę kontrolną wyposażoną w interfejs graficzny.
Próbki reklamowe produktów na
pierwszej stronie gazety Firma Valecom AG specjalizuje się w tworzeniu i wdrażaniu różnych
formatów reklamowych na frontowej stronie gazety lub publikacji. Rozwiązania
takie jak MemoStick, MemoScent, MemoCare czy Clip&Hit oferują nowe
możliwości wydawcom i reklamodawcom, pozwalając na informowanie i
promowanie produktów i usług.
Pierwsze z nich znalazło swoich użytkowników także w naszym kraju.
Kolejne dwa wyposażono niedawno w nową opcję dodawania na pierwszej
stronie gazety próbek perfum, kosmetyków i innych środków pielęgnacji.
W ofercie Valecom AG znajduje się cały pakiet usług stworzonych z
myślą o tych formatach reklamowych. Obejmuje on wsparcie działań
mających na celu zwrócenie uwagi reklamodawcy, kompleksowe doradztwo
przy realizacji kampanii czy też szkolenie pracowników wydawnictwa
odpowiedzialnych za sprzedaż i marketing. We współpracy z globalną
siecią sprzedaży WRH Marketing (która obejmuje m.in. firmę Ferag
Polska), firma Valecom zapewnia kompleksową obsługę klientów: od
stworzenia specjalnych formatów reklamowych, poprzez dostawę materiałów
niezbędnych do realizacji, skończywszy na ich wdrożeniu w poszczególnych
lokalizacjach.
„Tegoroczne World Publishing Expo różniło się diametralnie od
poprzedniej edycji tej wystawy we Frankfurcie. Dotyczy to zarówno frekwencji,
m.in. zwiedzających z Polski, jak też konkretnych rozmów o nowych
projektach. W Berlinie mieliśmy wiele ciekawych spotkań, przede wszystkim
o charakterze biznesowym, a nie jak to często przy okazji różnych
imprez bywa – towarzyskim. Mamy nadzieję, że o ich efektach będziemy
mogli poinformować już niebawem” – mówi Jacek Bucholc, prezes
zarządu Ferag Polska.