Według analiz Konica Minolta zainteresowanie usługami dedykowanymi zarządzaniu drukiem będzie rosło. Ten trend jest już doskonale widoczny wśród klientów korporacyjnych, ogromny potencjał drzemie jednak wśród firm z sektora MSP.
W Europie podobnie jak w innych regionach świata jesteśmy świadkami ogromnych zmian związanych z korporacyjną polityką druku. Ta ewolucja wiąże się z fundamentalnymi przeobrażeniami zachodzącymi w otoczeniu technologicznym współczesnych przedsiębiorstw. Firmy reagują na trendy: “big data”, SaaS (software as a service), PaaS (platform as a service) i BYOD (“bring your own device”). Przekłada się to na ewolucję realizacji podstawowych procesów oraz oczekiwań wobec dostawców sprzętu. Klienci szukają partnerów, którzy będą mogli zapewnić im kompleksową usługę – przeanalizować potrzeby, zaproponować rozwiązania sprzętowe i software’owe dzięki którym można sprawnie usystematyzować i zoptymalizować kluczowe procesy. – Bacznie obserwujemy rynek i reagujemy na trendy. Jest to doskonale widoczne jeśli przeanalizujemy naszą ofertę. Od lat ewoluujemy z firmy, która głównie zajmowała się rozwiązaniami
sprzętowymi w kierunku organizacji, która zapewnia swoim klientom kompleksową usługę – powiedział Ken Osuga, President, Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH. – Klienci, którzy korzystają z naszych usług otrzymują od nas kompleksową propozycję obejmującą wdrożenie systemu zarządzania i obiegu dokumentów – dodaje.
Ponad 90% danych kluczowych z perspektywy przedsiębiorstw zgromadzonych jest w ogromnej liczbie dokumentów, które codziennie są przetwarzane w przedsiębiorstwie. Sprawne zarządzanie tym treściami ma kluczowe znaczenie dla sprawnego funkcjonowania firmy. – Wyniki badań wskazują, że każde 30 minut spędzone na szukaniu dokumentu w perspektywie funkcjonowania firmy odpowiada sytuacji w której dany dokument nigdy nie był dostępny – powiedział Osuga.
Małe i Średnie Przedsiębiorstwa coraz częściej inwestują w systemy zarządzania drukiem i obiegiem danych. Jest to widoczne w strukturze przychodów Konica Minolta. W tym roku przychody uzyskane ze świadczenia usług zarządzania drukiem dla firm z sektora MSP przekraczają te pochodzące z tradycyjnej sprzedaży urządzeń dedykowanych drukowi biurowemu. – Małe i Średnie Przedsiębiorstwa zawsze stanowiły ważną grupę klientów z perspektywy Konica Minolta – powiedział Masatoshi Matsuzaki, President and CEO, Konica Minolta, Inc. – Jest to segment o ogromnym potencjale dla nas i naszych partnerów - dodaje.
Na podstawie informacji firmy Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.