Konica Minolta Business Solutions rozwija zakres usługPoprzedni artykuł 

Masatoshi Matsuzaki
Masatoshi Matsuzaki
Podczas European Leadership Conference 2013 w Barcelonie, Konica Minolta Business Solutions zaprosiła ponad 1100 europejskich partnerów biznesowych do dyskusji na temat najnowszych trendów rynku. Masatoshi Matsuzaki, President i CEO, Konica Minolta Inc., powiedział, że silna rynkowa pozycja firmy jest wynikiem połączenia Konica Inc. i Minolta Inc. w 2003 r. Po dziesięciu latach połączona spółka jest silniejsza niż kiedykolwiek wcześniej.

W trakcie European Leadership Conference (ELC) 2013 w Barcelonie rozmawiano o ewolucji strategii biznesowych producentów i resellerów nowoczesnych urządzeń. Konica Minolta zaprezentowała koncepcję Wevolution w myśl której perspektywa w konstruowaniu oferty dla klienta zmienia się z dostawcy sprzętu na dostawcę usług zorientowanych na sprzęt.

Swoją interpretację tego trendu zaprezentował  również  uznany szwedzki ekonomista Kjell Nordstroem.

– Rozwój technologiczny i coraz większa demokratyzacja dostępu do towarzyszących mu możliwości sprawiają, że nasi klienci stają w obliczu fundamentalnych zmian w środowisku pracy. Ten trend determinuje wzrost zainteresowania dodatkowymi rozwiązaniami z zakresu zarządzania drukiem. Stale rozwijamy naszą ofertę narzędzi informatycznych. – podkreślił Ken Osuga, President Konica Minolta Business Solutions Europe. Konica Minolta przykłada dużą wagę do oferty usług informatycznych, aby móc dostarczać partnerom narzędzia umożliwiające oferowanie klientom nowych usług z zakresu druku. Przykładem jest Konica Minolta Cloud (nazwa tymczasowa), która zostanie wprowadzona w przyszłym roku. Kolejnym przykładem jest asortyment produktów w technologii NAS (network-attached storage) Konica Minolta.

– Dużą cześć naszych klientów stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa. Przewidujemy, że wśród podmiotów z tego segmentu nastąpi wzrost zainteresowania produktami NAS. Nasze doświadczenia pokazują, że firmy decydując się na zakup tych rozwiązań chętnie wybierają partnerów, którzy poza samym produktem mogą zaoferować im usługę konfiguracji i utrzymania systemu – mówi Osuga.
R E K L A M A

Z perspektywy Konica Minolta bardzo ważnym trendem w druku produkcyjnym jest rozwój i rosnący udział technologii cyfrowej. – Technologia cyfrowa jest nie tylko tańsza pod względem kosztów początkowych, ale oferuje także możliwości, jakich nie miał druk offsetowy. Należą do nich m.in. druk danych zmiennych czy wykorzystywanie nowoczesnych mediów – mówi Osuga. – Druk na wyspecjalizowanych mediach pozwala sukcesywnie rozszerzać gamę oferowanych usług i szybko dostosowywać ich zakres do potrzeb rynku.

Podczas ELC, na powierzchni 1800 m², Konica Minolta zaprezentowała również swoje najważniejsze rozwiązania. Ekspozycja została podzielona na sekcje tematyczne dedykowane m.in. drukowi biurowemu, produkcyjnemu, usługom generującym wartość dodaną, rozwiązaniom ekologicznym oraz wizji przyszłości.

Na podstawie informacji firmy Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności