Podczas European Leadership Conference 2013
w Barcelonie, Konica Minolta Business Solutions zaprosiła ponad 1100 europejskich
partnerów biznesowych do dyskusji na temat najnowszych trendów rynku.
Masatoshi Matsuzaki, President i CEO, Konica Minolta Inc., powiedział,
że silna rynkowa pozycja firmy jest wynikiem połączenia Konica Inc.
i Minolta Inc. w 2003 r. Po dziesięciu latach połączona spółka
jest silniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. W trakcie European Leadership Conference (ELC) 2013 w Barcelonie
rozmawiano o ewolucji strategii biznesowych producentów i resellerów
nowoczesnych urządzeń. Konica Minolta zaprezentowała koncepcję Wevolution
w myśl której perspektywa w konstruowaniu oferty dla klienta zmienia
się z dostawcy sprzętu na dostawcę usług zorientowanych na sprzęt.
Swoją interpretację tego trendu zaprezentował
również uznany szwedzki ekonomista Kjell Nordstroem.
– Rozwój technologiczny i coraz
większa demokratyzacja dostępu do towarzyszących mu możliwości
sprawiają, że nasi klienci stają w obliczu fundamentalnych zmian
w środowisku pracy. Ten trend determinuje wzrost zainteresowania dodatkowymi
rozwiązaniami z zakresu zarządzania drukiem. Stale rozwijamy naszą
ofertę narzędzi informatycznych. – podkreślił Ken Osuga,
President Konica Minolta Business Solutions Europe. Konica Minolta przykłada
dużą wagę do oferty usług informatycznych, aby móc dostarczać
partnerom narzędzia umożliwiające oferowanie klientom nowych usług
z zakresu druku. Przykładem jest Konica Minolta Cloud (nazwa tymczasowa),
która zostanie wprowadzona w przyszłym roku. Kolejnym przykładem
jest asortyment produktów w technologii NAS (network-attached storage)
Konica Minolta.
– Dużą cześć naszych klientów
stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa. Przewidujemy, że wśród podmiotów
z tego segmentu nastąpi wzrost zainteresowania produktami NAS. Nasze
doświadczenia pokazują, że firmy decydując się na zakup tych rozwiązań
chętnie wybierają partnerów, którzy poza samym produktem mogą zaoferować
im usługę konfiguracji i utrzymania systemu – mówi Osuga.
Z perspektywy Konica Minolta
bardzo ważnym trendem w druku produkcyjnym jest rozwój i rosnący udział
technologii cyfrowej. – Technologia cyfrowa jest nie
tylko tańsza pod względem kosztów początkowych, ale oferuje także
możliwości, jakich nie miał druk offsetowy. Należą do nich m.in.
druk danych zmiennych czy wykorzystywanie nowoczesnych mediów
– mówi Osuga. – Druk na wyspecjalizowanych mediach
pozwala sukcesywnie rozszerzać gamę oferowanych usług i szybko dostosowywać
ich zakres do potrzeb rynku.
Podczas ELC, na powierzchni 1800 m², Konica Minolta zaprezentowała również
swoje najważniejsze rozwiązania. Ekspozycja została podzielona na
sekcje tematyczne dedykowane m.in. drukowi biurowemu, produkcyjnemu,
usługom generującym wartość dodaną, rozwiązaniom ekologicznym
oraz wizji przyszłości.
Na podstawie informacji firmy Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.