Innowacyjne wdrożenia maszyn Komori na skalę światową w dużych drukarniach w Polsce, dziesiątki wdrożeń maszyn drukujących tego producenta w mniejszych zakładach w naszym kraju, duże zaufanie do marki oraz do jej wyłącznego dystrybutora w Polsce (firmy Reprograf) to tylko niektóre elementy bilansu 10- letniej współpracy obu firm, która mija w tym roku.
Wygrać z marzeniami
„Poszukując przedstawiciela w Polsce w 2004 roku firma Komori stawiała bardzo wysokie wymagania. Jednym z nich było stworzenie profesjonalnego działu serwisowego jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży – wspomina Tadeusz Figurski, wiceprezes firmy Reprograf. - Wysokie były również wymagania dotyczące wiedzy i wiarygodności partnera. Japońska kultura biznesowa (zupełnie inna niż w Europie) nie ułatwiała nam zadania, jednak wszystkie te wyzwania udało się nam się przezwyciężyć. Obecnie – podsumowując 10 lat współpracy – możemy więc śmiało mówić o sukcesach - przede wszystkim w kontekście sukcesów naszych klientów.”
Zaufanie do marki Komori - choć budowane od podstaw - jest obecnie w naszym kraju coraz większe. Wiele drukarń samodzielnie decyduje się na zakup maszyn używanych tej firmy, co świadczy z jednej strony o pozytywnym jej postrzeganiu w Polsce, z drugiej - o istotnej w tym roli firmy Reprograf, dostarczającej i serwisującej sprzęt.
„Kiedy zaczynaliśmy sprzedaż maszyn Komori– wspomina Tadeusz Figurski – nie było nam tak trudno merytorycznie wygrać z konkurencją – oferowane przez nas maszyny to bardzo wysoka klasa urządzeń. Trudniej było z marzeniami, jakie mieli wówczas poligrafowie w naszym kraju - o maszynach znanych im wcześniej producentów. Tym bardziej więc cieszy nas fakt, że i na tym polu odnotowujemy obecnie sukcesy i że nasza nieustająca, wieloletnia praca przyniosła tak dobre efekty”.
Sukces mierzony potrójnie – klienci, Komori i Regrograf
Te dobre efekty to przede wszystkim sukcesy klientów firmy Reprograf. Tadeusz Figurski podkreśla, że chodzi tu zarówno o większych odbiorców, gdzie Reprograf dostarczył niejednokrotnie pionierskie na świecie rozwiązania, ale w jednakowym stopniu firma ceni swoich mniejszych klientów. Są wśród nich niewielkie rodzinne firmy, gdzie dostarczane są mniejsze maszyny i dla których zaufanie do odpowiedniego dostawcy czy zakup właściwego sprzętu często oznacza „być albo nie być”.
Jeśli chodzi o tę pierwszą grupę to Reprograf może pochwalić się wieloma pierwszymi na świecie instalacjami maszyn. W drukarni Taurus uruchomiono pierwszą 10-kolorową maszynę w formacie A2. Pierwsza w skali świata maszyna Komori z systemem cięcia roli na arkusze została również zainstalowana w Polsce - w drukarni Druk Intro. Tu również wkrótce rozpoczęła pracę pierwsza w Europie i trzecia w skali świata dwupoziomowa maszyna w konfiguracji 1+1 do drukowania książek. Kolejna światowa premiera maszyny drukującej Komori (tym razem z foliowaniem, tłoczeniem i sztancowaniem w jednej linii) miała miejsce w kolejnej polskiej drukarni - Interak. Na innowacyjne rozwiązanie Komori na skalę światową - ośmiokolorowe maszyny z innowacyjnym systemem suszenia H-UV – zdecydowała się drukarnia Chroma, dołączając tym samym do wielu zadowolonych użytkowników tego rozwiązania na świecie. „Nie należy jednak zapomnieć o pierwszej pełnoformatowej maszynie w naszym kraju, która pojawiła się w Domu Słowa Polskiego na początku naszej współpracy z firmą Komori – wspomina Tadeusz Figurski. – Była to drukarnia z tradycjami, więc tym bardziej cieszył nas wówczas fakt, że zdecydowała się ona na zakup maszyny Komori. Przykładów innych ciekawych konfiguracji - które dostosowywaliśmy do potrzeb naszych klientów, a które były unikalne i często znalazły później zastosowanie w standardowej produkcji Komori - było znacznie więcej. Warto więc podkreślić z jednej strony odwagę polskich drukarzy po sięganie po nowości, z drugiej - znaczenie firmy Reprograf, która im to umożliwia, starając się elastycznie podchodzić do oczekiwań każdej drukarni. Cieszy nas fakt, że dzięki rozwiązaniom, jakie im dostarczamy zakłady te mogą się dalej rozwijać o czym świadczą m.in. zakupy kolejnych maszyn drukujących Komori w tych firmach.”
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com