Branża poligraficzna dynamicznie dostosowuje się do nowych wymagań, które stawia rynek. Odpowiednie wykorzystanie innowacyjnych narzędzi stanowi receptę na sukces. Podczas tegorocznej edycji targów IPEX będzie można przekonać się m.in. w jaki sposób dzięki wykorzystaniu druku zmiennych danych jedna z holenderskich sieci detalicznych zwiększyła swoje przychody o 16 milionów €.
Budowanie przewagi konkurencyjnej wymaga kreatywnego i innowacyjnego podejścia do biznesu. Podczas Ipex goście będą mieli szansę osobiście usłyszeć historie klientów Konica Minolta. Wśród nich znajdą się Vogelaar Verzenders BV – holenderska firma związana z produkcją i obsługą działań z zakresu direct mailing, która szeroko wykorzystuje technologię druku zmiennych danych (VDP) oraz norweska Varbas, która rozwinęła swoją działalność dzięki możliwościom oferowanym przez system Web-to-Print.
16 mln powodów dla których warto postawić na personalizację
Według specjalistów wykorzystanie spersonalizowanych materiałów marketingowych podnosi skuteczności kampanii nawet o 31% w stosunku do działań realizowanych w oparciu o materiały o charakterze ogólnym.
Technologia druku zmiennych danych została wykorzystana w działaniach realizowanych dla jednego z klientów Vogelaar Verzenders BV - sieci detalicznej posiadającej 80 sklepów w całym kraju. Dzięki zastosowaniu personalizacji w komunikacji marketingowej – do Karty Stałego Klienta dołączono unikalną ofertę dedykowaną konkretnemu Klientowi – uzyskano o 15% wyższy wskaźnik odpowiedzi. Sieć sklepów musiała zainwestować w kampanię wyższą niż dotychczas kwotę, ale dzięki temu zyskała dodatkowe dochody w wysokości 200 000 € w każdym z swoich 80 sklepów.
Vogelaar Verzenders korzysta z wdrożonej przez Konica Minolta aplikacji PrintShop Mail. To rozwiązanie pozwala na szybką weryfikację i przygotowywanie plików z danymi, które są następnie wykorzystywane do produkcji spersonalizowanych materiałów.
– Od momentu wdrożenia PrintShop Mail druk zmiennych danych wykorzystujemy w 97% zleceń związanych z produkcją i obsługą korespondencji reklamowej – powiedział Mark Bonenkamp, Managing Director, Vogelaar Verzenders BV.
Web-to-Print sposób na efektywność i optymalizację
Varbas dzięki wdrożeniu systemu Web-to- Print już w pierwszym miesiącu działania wygenerował ok. 10 000 € dodatkowego przychodu. Platforma pozwoliła firmie usprawnić sposób składania i realizacji zamówień. Dzięki temu jest w stanie szybciej i bardziej efektywnie realizować zlecenia i przyjmować ich więcej.
– Internet to przyszłość. Chcemy się rozwijać i drukować coraz więcej, wierzymy, że osiągniemy ten cel m.in. dzięki wykorzystaniu przyjaznych rozwiązań, które ułatwiają naszym klientom składanie zamówień – powiedział Roger Kristiansen, General Manager, Print Centre Varbas.
Wystąpienia Rogera Kristiansena, Print Centre Varbas będzie można wysłuchać 27 marca o 14:00 (Theatre 1)
Wystąpienia Marka Bonenkampa, Vogelaar Verzenders BV będzie można wysłuchać 28 marca o 14:30 (Theatre 2)
Na podstawie informacji firmy Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.