Wy­ni­ki Ag­fa­-Ge­va­ert za rok 2013: zysk net­to na po­zio­mie 49 mln eu­roPoprzedni artykuł 

W ubiegłym roku portfolio Agfa Graphics w obszarze przemysłowego druku inkjetowego rozszerzyło się m.in. o wielkoformatowy ploter Jeti TitanX.
W ubie­głym ro­ku port­fo­lio Ag­fa Gra­phics w ob­sza­rze prze­my­sło­we­go dru­ku in­kje­to­we­go roz­sze­rzy­ło się m.in. o wiel­ko­for­ma­to­wy plo­ter Je­ti Ti­ta­nX.

Kon­cern Ag­fa­-Ge­va­ert po­in­for­mo­wał o wy­ni­kach fi­nan­so­wych za 4. kwar­tał 2013 i za ca­ły ubie­gły rok. Na przy­cho­dy gru­py w zna­czący spo­sób wpły­nęły różni­ce kur­so­we oraz sła­ba ko­niunk­tu­ra ryn­ko­wa. Mi­mo to fir­ma od­no­to­wa­ła w 2013 ro­ku zysk net­to na po­zio­mie 49 mln eu­ro, re­du­ku­jąc jed­no­cze­śnie za­dłu­że­nie net­to o 74 mln eu­ro – przede wszyst­kim dzi­ęki sta­bil­nym prze­pły­wom go­tów­ko­wym z dzia­łal­no­ści ope­ra­cyj­nej. Po­pra­wie – w po­rów­na­niu z ro­kiem 2012 – ule­gła też ma­rża zy­sku brut­to, głów­nie za spra­wą wpro­wa­dzo­nych przez Ag­fa­-Ge­va­ert pro­gra­mów oszczęd­no­ścio­wych oraz po­lep­sze­nia sy­tu­acji na ryn­ku su­row­co­wym. Je­że­li cho­dzi o Ag­fa Gra­phics, war­to od­no­to­wać przede wszyst­kim bar­dzo do­bry wy­nik dzia­łu in­kje­to­we­go.

„W mi­nio­nym ro­ku oto­cze­nie eko­no­micz­ne po raz ko­lej­ny oka­za­ło się bar­dzo trud­ne. Różni­ce kur­so­we – eu­ro względem wi­ęk­szo­ści wa­lut – ta­kże nam nie sprzy­ja­ły. Na nie­których ryn­kach wscho­dzących mie­li­śmy do czy­nie­nia ze spad­ka­mi PKB. Co wi­ęcej, sprze­daż na­sze­go dzia­łu fil­mów gra­ficz­nych zna­cząco spa­dła w po­rów­na­niu z bar­dzo do­brym pod tym względem ro­kiem 2012. W tych wa­run­kach kon­cen­tro­wa­li­śmy się na po­pra­wie na­szej wy­daj­no­ści ope­ra­cyj­nej i wy­ni­kach fi­nan­so­wych. W efek­cie od­no­to­wa­li­śmy wzrost ma­rży brut­to w ska­li ca­łe­go ro­ku. Do­bre wy­ni­ki 4. kwar­ta­łu po­ka­zu­ją, że je­ste­śmy na wła­ści­wej dro­dze do jed­ne­go z na­szych naj­wa­żniej­szych ce­lów: uzy­ska­nia ma­rży zy­sku brut­to na po­zio­mie od­po­wia­da­jącym za­ło­żo­ne­mu przez nas zy­sko­wi ope­ra­cyj­ne­mu z dzia­łal­no­ści pod­sta­wo­wej, nie­uwzględ­nia­jące­mu kosz­tów re­struk­tu­ry­za­cji i jed­no­ra­zo­wych wy­dat­ków (EBITDA). W ubie­głym ro­ku bar­dzo do­brze i zgod­nie z ocze­ki­wa­nia­mi ra­dzi­ły so­bie dzia­ły IT i cy­fro­wej ra­dio­gra­fii, wcho­dzące w skład Ag­fa He­al­thCa­re. Je­że­li cho­dzi o Ag­fa Gra­phics to dział in­kje­to­wy nie tyl­ko prze­kro­czył za­ło­że­nia bi­zne­so­we, ale po raz pierw­szy w hi­sto­rii od­no­to­wał w ska­li ca­łe­go ro­ku do­dat­ni zysk ope­ra­cyj­ny EBIT z dzia­łal­no­ści pod­sta­wo­wej. To ko­lej­ne po­twier­dze­nie, że pod­jęta przez nas de­cy­zja o ra­cjo­na­li­za­cji port­fo­lio pro­duk­tów by­ła słusz­na. W ubie­głym ro­ku zna­cząco zre­du­ko­wa­li­śmy nasz ka­pi­tał obro­to­wy i uzyska­liśmy sta­bil­ne prze­pły­wy go­tów­ko­we z dzia­łal­no­ści ope­ra­cyj­nej, co za­owo­co­wa­ło zmniej­sze­niem dłu­gu fi­nan­so­we­go net­to. Zgod­nie z za­ło­że­niami zre­du­ko­wa­li­śmy też na­sze zo­bo­wi­ąza­nia eme­ry­tal­ne. Śred­nio­okre­so­we pro­gno­zy na rok 2014 za­kła­da­ją osi­ągni­ęcie dwu­cy­fro­we­go zy­sku ope­ra­cyj­ne­go z dzia­łal­no­ści pod­sta­wo­wej EBITDA. Bio­rąc to pod uwa­gę, wy­ni­ki uzy­ska­ne w ostat­nim kwar­ta­le 2013 r. na­pa­wa­ją opty­mi­zme­m” – mówi Ch­ri­stian Re­inau­do, pre­zes i CEO kon­cer­nu Ag­fa-Gevaert.

Wy­ni­ki Ag­fa­-Ge­va­ert za rok 2013
Przy­cho­dy kon­cer­nu Ag­fa­-Ge­va­ert za rok 2013 spa­dły o 7,3% do po­zio­mu 2,865 mld eu­ro. Wy­łącza­jąc efek­ty kur­so­we, spa­dek ten wy­ni­ósł 4,8%. Na fakt ten wpły­nęły przede wszyst­kim nie­ko­rzyst­ne dla Ag­fa­-Ge­va­ert różni­ce kur­so­we, sła­by kli­mat in­we­sty­cyj­ny, ra­cjo­na­li­za­cja port­fo­lio pro­duk­tów oraz spad­ki na ryn­ku fil­mów ana­lo­go­wych. Ten ostat­ni dział jesz­cze w 2012 ro­ku od­bu­do­wał swo­ją po­zy­cję, po bar­dzo sła­bym ro­ku 2011.
Wdro­żo­ne przez kon­cern pro­gra­my oszczęd­no­ścio­we w po­szcze­gól­nych jed­nost­kach bi­zne­so­wych oraz po­pra­wa sy­tu­acji na ryn­ku su­row­co­wym w 4. kwar­ta­le 2013 wpły­nęły na 1% wzrost ma­rzy zy­sku brut­to, która na ko­niec ro­ku wy­nio­sła 29,1% przy­cho­dów ze sprze­da­ży.
Kosz­ty zwi­ąza­ne z ob­słu­gą sprze­da­ży i ogól­ną ad­mi­ni­stra­cją fir­my po­zo­sta­ły na nie­mal nie­zmie­nio­nym po­zio­mie 18,8%. Wy­dat­ki na ce­le ba­daw­czo­-ro­zwo­jo­we nie­co spa­dły w po­rów­na­niu z ro­kiem wcze­śniej­szym – wpływ na ta­ki stan rze­czy mia­ły dzia­ła­nia zmie­rza­jące do po­pra­wy wy­daj­no­ści oraz opty­ma­li­za­cji port­fo­lio pro­duk­tów.
Zysk ope­ra­cyj­ny z dzia­łal­no­ści pod­sta­wo­wej ca­łej gru­py Ag­fa­-Ge­va­ert, nie­uwzględ­nia­jący kosz­tów re­struk­tu­ry­za­cji i jed­no­ra­zo­wych wy­dat­ków (EBITDA), zwi­ęk­szył w ro­ku 2013  i wy­ni­ósł 7,8% przy­cho­dów ze sprze­da­ży (7,3% w ro­ku po­przed­nim). Zysk ope­ra­cyj­ny (EBIT) z dzia­łal­no­ści pod­sta­wo­wej sta­no­wił z ko­lei 5% war­to­ści sprze­da­ży, przy 4,5% w ro­ku 2012.
Wy­dat­ki re­struk­tu­ry­za­cyj­ne i kosz­ty jed­no­ra­zo­we za­mknęły się w 2013 ro­ku kwo­tą 19 mln eu­ro, wo­bec 43 mln eu­ro rok wcze­śniej. Kosz­ty fi­nan­so­we net­to wy­nio­sły z ko­lei 71 mln eu­ro, przy 85 mln eu­ro rok wcze­śniej. Kosz­ty po­dat­ko­we wy­nio­sły 43 mln eu­ro. W efek­cie gru­pa osi­ągnęła zysk net­to w wy­so­ko­ści 49 mln eu­ro, przy stra­cie rzędu 9 mln eu­ro w ro­ku 2012.
Na ko­niec 2013 ro­ku ma­jątek Ag­fa­-Ge­va­ert miał war­to­ść 2,568 mld eu­ro, przy 2,83 mld eu­ro na ko­niec ro­ku 2012. War­to­ść za­pa­sów ma­ga­zy­no­wych osi­ągnęła po­ziom 542 mln eu­ro, a okres ma­ga­zy­no­wa­nia wy­ni­ósł 96 dni. Na­le­żno­ści han­dlo­we (nie­uwzględ­nia­jące odro­czo­nych przy­cho­dów ze sprze­da­ży i za­li­czek wpła­co­nych przez klien­tów) wy­nio­sły w ub.r. 464 mln eu­ro (56 dni), zaś zo­bo­wi­ąza­nia han­dlo­we 239 mln eu­ro (42 dni). Dług fi­nan­so­wy net­to wy­ni­ósł na ko­niec ro­ku 217 mln net­to, przy 291 mln eu­ro przed ro­kiem. Zo­bo­wi­ąza­nia eme­ry­tal­ne net­to wo­bec pra­cow­ni­ków fir­my zo­sta­ły zre­du­ko­wa­ne o 313 mln eu­ro. War­to­ść prze­pły­wów pie­ni­ężnych net­to z dzia­łal­no­ści ope­ra­cyj­nej wy­nio­sła w 2013 ro­ku 107 mln eu­ro.

Wy­ni­ki Ag­fa Gra­phics za rok 2013
Przy­cho­dy ze sprze­da­ży Ag­fa Gra­phics spa­dły w ro­ku ubie­głym o 9,7% (7,5% wy­łącza­jąc różni­ce kur­so­we) do po­zio­mu 1,491 mld eu­ro. Są one odzwier­cie­dle­niem spad­ków na ryn­ku ana­lo­go­wych fil­mów CtF, trud­nych wa­run­ków go­spo­dar­czych oraz dzia­łań, ukie­run­ko­wa­nych na ra­cjo­na­li­za­cję port­fo­lio pro­duk­tów. War­to w tym miej­scu wspo­mnieć, że rok wcze­śniej dział CtF od­no­to­wał bar­dzo do­bre wy­ni­ki. W ob­sza­rze CtP nie­znacz­nie wzrósł wo­lu­men sprze­da­ży płyt cy­fro­wych, jed­nak dział ten ucier­piał z po­wo­du nie­sprzy­ja­jących różnic kur­so­wych.
Ra­cjo­na­li­za­cja port­fo­lio pro­duk­tów oraz sła­by kli­mat in­we­sty­cyj­ny nie omi­nęły rów­nież dzia­łu in­kje­to­we­go dru­ku prze­my­sło­we­go. Jed­nak po­mi­mo nie­sprzy­ja­jące­go oto­cze­nia eko­no­micz­ne­go Ag­fa Gra­phics wzmoc­ni­ła swo­ją po­zy­cję na glo­bal­nym ryn­ku sys­te­mów cy­fro­we­go dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go. Rok 2013 przy­ni­ósł też wzrost licz­by in­te­gra­to­rów sys­te­mo­wych, part­ne­rów OEM oraz in­nych pro­du­cen­tów wy­ko­rzy­stu­jących atra­men­ty Ag­fa Gra­phics w ob­sza­rze za­sto­so­wań prze­my­sło­wych.
W efek­cie wdro­żo­nych przez fir­mę pro­gra­mów oszczęd­no­ścio­wych oraz dzia­łań ra­cjo­na­li­zu­jących jej ofer­tę, ma­rża zy­sku brut­to wzro­sła z 24,7% w ro­ku 2012 do 26,2% w ro­ku ubie­głym. Wpływ na to mia­ły m.in. ni­ższe ce­ny su­row­ców, zwłasz­cza pod ko­niec ro­ku. W efek­cie zysk ope­ra­cyj­ny z dzia­łal­no­ści pod­sta­wo­wej Ag­fa Gra­phics, nie­uwzględ­nia­jący kosz­tów re­struk­tu­ry­za­cji i jed­no­ra­zo­wych wy­dat­ków (EBITDA),wzrósł do kwo­ty 97,9 mln eu­ro (6,6% sprze­da­ży), zaś zysk ope­ra­cyj­ny z dzia­łal­no­ści pod­sta­wo­wej (EBIT) wzrósł aż o 14,3% – do po­zio­mu 60,7 mln eu­ro (4,1% sprze­da­ży). Jak wspo­mnia­no wcze­śniej, re­zul­ta­ty te ozna­cza­ją dla dzia­łu in­kje­to­we­go prze­kro­cze­nie ca­ło­rocz­nych za­ło­żeń bu­dże­to­wych i – po raz pierw­szy – osi­ągni­ęcie do­dat­nie­go wska­źni­ka zy­sku ope­ra­cyj­ne­go EBIT z dzia­łal­no­ści pod­sta­wo­wej.

Wy­ni­ki Ag­fa­-Ge­va­ert za 4. kwar­tał 2013
Wo­bec nie­sprzy­ja­jących efek­tów kur­so­wych, sła­be­go kli­ma­tu in­we­sty­cyj­ne­go oraz spad­ków w ob­sza­rze roz­wi­ązań ana­lo­go­wych, w ostat­nim kwar­ta­le ub.r. przy­cho­dy ze sprze­da­ży gru­py Ag­fa­-Ge­va­ert spa­dły w po­rów­na­niu z 4. kwar­ta­łem 2012 ro­ku o 9% (5,4% przy wy­łącze­niu różnic kur­so­wych). Dzi­ęki wdro­że­niu pro­gra­mów oszczęd­no­ścio­wych oraz sprzy­ja­jącej sy­tu­acji na ryn­kach su­row­co­wych, ma­rża zy­sku brut­to wzro­sła w 4. kwar­ta­le ub.r. do 30,7% (przy 28% w ostat­nim kwar­ta­le 2012). Kosz­ty zwi­ąza­ne z ob­słu­gą sprze­da­ży i ogól­ną ad­mi­ni­stra­cją wy­nio­sły 18% sprze­da­ży. Zysk ope­ra­cyj­ny z dzia­łal­no­ści pod­sta­wo­wej Ag­fa­-Ge­va­ert, nie­uwzględ­nia­jący kosz­tów re­struk­tu­ry­za­cji i jed­no­ra­zo­wych wy­dat­ków (EBITDA), wzrósł do 11% war­to­ści sprze­da­ży. Zysk ope­ra­cyj­ny (EBIT) z dzia­łal­no­ści pod­sta­wo­wej rów­nież ule­gł po­pra­wie i sta­no­wił 8,3% sprze­da­ży. Kosz­ty zwi­ąza­ne z pro­gra­mem eme­ry­tal­nym, re­struk­tu­ry­za­cją i jed­no­ra­zo­we wy­dat­ki za­mknęły się kwo­tą 6 mln eu­ro (przy 20 mln eu­ro rok wcze­śniej). Zysk net­to Ag­fa­-Ge­va­ert za ostat­ni kwar­tał 2013 wy­ni­ósł 44 mln eu­ro, przy 7 mln eu­ro przed ro­kiem.

Wy­ni­ki Ag­fa Gra­phics za 4. kwar­tał 2013
Wy­łącza­jąc różni­ce kur­so­we, przy­cho­dy Ag­fa Gra­phics spa­dły w 4. kwar­ta­le 2013 ro­ku o 7,6%. W seg­men­cie pre­press, sprze­daż ana­lo­go­wych fil­mów CtF by­ła na po­zio­mie zna­cząco ni­ższym niż w ana­lo­gicz­nym okre­sie 2012, gdy fir­ma no­to­wa­ła na tym ryn­ku du­że suk­ce­sy. Na zbli­żo­nym po­zio­mie po­zo­sta­ła na­to­miast sprze­daż płyt CtP.
Na sprze­da­ży dzia­łu in­kje­to­we­go za­wa­ży­ły dzia­ła­nia ra­cjo­na­li­zu­jące port­fo­lio Ag­fa Gra­phics oraz sła­by kli­mat in­we­sty­cyj­ny. Po­mi­mo to fir­ma sys­te­ma­tycz­nie zwi­ęk­sza­ła swo­je udzia­ły w świa­to­wym ryn­ku sys­te­mów dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go.
Kon­ty­nu­ując po­zy­tyw­ny trend z wcze­śniej­szych kwar­ta­łów – w ostat­nich trzech mie­si­ącach 2013 ro­ku ma­rża zy­sku brut­to Ag­fa Gra­phics po­now­nie wzro­sła, wy­no­sząc 23,8% przy­cho­dów ze sprze­da­ży. Zysk ope­ra­cyj­ny EBITDA z dzia­łal­no­ści pod­sta­wo­wej wy­ni­ósł 38,6 mln eu­ro (przy 27,6 mln eu­ro przed ro­kiem) i sta­no­wił 10,3% war­to­ści sprze­da­ży. Z ko­lei zysk EBIT zwi­ęk­szył się z 18,2 mln eu­ro w 4. kwar­ta­le 2012 do 29,2 mln eu­ro, co sta­no­wiło 7,8% przy­cho­dów ze sprze­da­ży. War­to raz jesz­cze pod­kre­ślić po­zy­tyw­ny wy­nik EBIT dzia­łu in­kje­to­we­go od­no­to­wa­ny w tym okre­sie.

W ob­sza­rze pre­press, jed­nym z naj­wa­żniej­szych wy­da­rzeń ostat­nie­go kwar­ta­łu 2013 by­ło wpro­wa­dze­nie do ofer­ty Ag­fa Gra­phics no­wej, bez­od­czyn­ni­ko­wej pły­ty ter­mo­czu­łej Azu­ra TU. Umo­żli­wia ona dru­ko­wa­nie wy­ższych niż do­tych­czas na­kła­dów, co ozna­cza, że z bez­che­micz­nych roz­wi­ązań CtP bel­gij­skie­go pro­du­cen­ta mo­że te­raz ko­rzy­stać znacz­nie szer­sze gro­no dru­ka­rń ak­cy­den­so­wych.
W okre­sie tym za­de­biu­to­wa­ła też dru­ga wer­sja opro­gra­mo­wa­nia do two­rze­nia skle­pów in­ter­ne­to­wych Apo­gee Sto­re­Front. Jest to dzia­ła­jące „w chmu­rze” roz­wi­ąza­nie ty­pu e-com­mer­ce, po­zwa­la­jące do­staw­com usług po­li­gra­ficz­nych na wy­daj­niej­szą sprze­daż swo­ich pro­duk­tów i usług.
Pod­czas World Pu­bli­shing Expo w Ber­li­nie fir­ma po­ka­za­ła po raz pierw­szy no­we opro­gra­mo­wa­nie do za­rządza­nia pro­duk­cją ga­ze­to­wą – Ar­ki­tex Pro­duc­tion. Za­pew­nia ono bez­piecz­ny do­stęp do sys­te­mu i znaj­du­jących się w nim da­nych za­rów­no lo­kal­nie jak i zdal­nie – dzi­ęki tech­no­lo­gii clo­ud com­pu­ting. Do­sto­so­wa­ne jest ono do po­trzeb dru­ka­rń ga­ze­to­wych różnej wiel­ko­ści – za­rów­no ma­łych lo­kal­nych za­kła­dów, jak też ca­łych grup wy­daw­ni­czych.
4. kwar­tał ub.r. przy­ni­ósł fir­mie sze­reg istot­nych wdro­żeń roz­wi­ązań CtP w różnych ob­sza­rach świa­ta. Bry­tyj­ska gru­pa Glo­bal Me­dia za­kon­trak­to­wa­ła na­świe­tlar­kę CtP i pod­pi­sa­ła 4-let­nią umo­wę na do­sta­wę bez­od­czyn­ni­ko­wych płyt Azu­ra. Wśród in­nych klien­tów, którzy zde­cy­do­wa­li się na wdro­że­nie roz­wi­ązań CtP fir­my Ag­fa Gra­phics, są m.in.: Ofi­cy­na Wy­daw­ni­cza Re­ad Me z Ło­dzi, jak też Ko­nin­klij­ke Druk­ke­rij Em. de Jong (Ho­lan­dia), Fly­er (Bel­gia), Kra­ft-Schlötels i Pro­Gra­fik –STI Gro­up (Niem­cy), Po­int (Cze­chy), Bra­sil Gráfi­ca (Bra­zy­lia), Watch­to­wer (USA), Be­acon Print (No­wa Ze­lan­dia) oraz ga­ze­to­wa dru­kar­nia Ky­un­gHang Shin­mun z Ko­rei Płd.
Będąc li­de­rem w tym seg­men­cie ryn­ko­wym i ma­jąc do za­ofe­ro­wa­nia wy­so­ki po­ziom ob­słu­gi po­sprze­da­żo­wej, Ag­fa Gra­phics od­no­to­wa­ła w 4. kwar­ta­le ko­lej­ne suk­ce­sy na wy­ma­ga­jącym ryn­ku ja­po­ńskim, głów­nie w ob­sza­rze roz­wi­ązań bez­od­czyn­ni­ko­wych. Ko­lej­ne zre­ali­zo­wa­ne przez nią wdro­że­nia do­ty­czy­ły za­rów­no ryn­ku dru­ku ak­cy­den­so­we­go jak też ga­ze­to­we­go.

Ostat­nie trzy mie­si­ące ub.r. przy­nio­sły fir­mie wy­so­ką sprze­daż w ob­sza­rze wy­so­kiej ja­ko­ści atra­men­tów UV oraz sys­te­mów dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go Ana­pur­na i Je­ti. Te dru­gie są szcze­gól­nie ce­nio­ne przez klien­tów z uwa­gi na wy­so­ką wy­trzy­ma­ło­ść i nie­za­wod­no­ść, pręd­ko­ść, wszech­stron­no­ść i ja­ko­ść re­pro­duk­cji. Czwar­tą już ma­szy­nę z se­rii Je­ti za­mówi­ła ar­gen­ty­ńska fir­ma Ar­gen­ti­ne­an Om­ni­gra­phics. Z ko­lei pol­ska dru­kar­nia Co­lo­urs Fac­to­ry, za­le­d­wie kil­ka mie­si­ęcy po uru­cho­mie­niu pierw­sze­go plo­te­ra Je­ti Ti­tan, zde­cy­do­wa­ła się na za­kup dru­giej, iden­tycz­nej ma­szy­ny. Ko­lej­ne eg­zem­pla­rze mo­de­lu Ti­tanX, który za­de­biu­to­wał w 2. kwar­ta­le 2013 ro­ku, tra­fi­ły z ko­lei do ta­kich firm jak PPL Sport & Le­isu­re Ltd z Wiel­kiej Bry­ta­nii czy En­dless Ed­ge i In­gram Express z USA.
4. kwar­tał 2013 to ta­kże ko­lej­ne wdro­że­nia plo­te­rów Ana­pur­na, m.in. na ryn­ku pol­skim. Do gro­na ich ro­dzi­mych użyt­kow­ni­ków do­łączy­ły w tym okre­sie ta­kie fir­my jak: Ge­ne­si­sart z Pa­bia­nic, Ni­ki­-bis z Biel­ska­-Bia­łej czy Wie­land z Po­zna­nia. We wszyst­kich trzech przy­pad­kach klien­ci de­cy­do­wa­li się na mo­del Ana­pur­na M2050, będący „hi­te­m” sprze­da­żo­wym Ag­fa Gra­phics w Pol­sce.
W li­sto­pa­dzie ub.r. Ag­fa Gra­phics po­in­for­mo­wa­ła, że fir­ma Ze­tes In­du­stries będzie wy­ko­rzy­sty­wać pro­du­ko­wa­ne przez nią atra­men­ty Al­ta­mi­ra UV przy per­so­na­li­za­cji bel­gij­skich pasz­por­tów.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści