Uda­ny de­biut fir­my Kol­bus na tar­gach In­ter­pack 2014: In­ter­druk z Gar­wo­li­na pierw­szym na­byw­cą no­wej li­nii do pro­duk­cji opa­ko­wań luk­su­so­wychPoprzedni artykuł 

Od lewej: Anna Moryson-Stolarczyk - prezes zarządu firmy Introzap, Dariusz Rękawek - właściciel firmy Introdruk, Kai Buntemeyer - dyrektor zarządzający i Markus Dammann - regionalny szef sprzedaży (obaj Kolbus).
Od le­wej: An­na Mo­ry­so­n-Sto­lar­czyk – pre­zes za­rządu fir­my In­tro­zap, Da­riusz Ręka­wek – wła­ści­ciel fir­my In­tro­druk, Kai Bun­te­mey­er – dy­rek­tor za­rządza­jący i Mar­kus Dam­mann – re­gio­nal­ny szef sprze­da­ży (obaj Kol­bus).

Suk­ce­sem za­ko­ńczył się de­biut fir­my Kol­bus w zor­ga­ni­zo­wa­nych w ma­ju tar­gach In­ter­pack w Düs­sel­dor­fie. Jej sto­isko, na której pre­zen­to­wa­na by­ła no­wa, zauto­ma­ty­zo­wa­na li­nia do pro­duk­cji opa­ko­wań luk­su­so­wych, cie­szy­ło się du­żym za­in­te­re­so­wa­niem zwie­dza­jących z ca­łe­go świa­ta. Już na po­cząt­ku tar­gów zna­la­zła ona pierw­sze­go na­byw­cę – pol­ską fir­mę In­ter­druk z Gar­wo­li­na.

„By­li­śmy mi­le za­sko­cze­ni fak­tem, że pierw­szy na świe­cie eg­zem­plarz no­wej li­nii zo­stał za­kon­trak­to­wa­ny przez fir­mę z na­sze­go kra­ju – mówi Jo­lan­ta Sza­fra­nek z dzia­łu mar­ke­tin­gu fir­my In­tro­zap, wy­łącz­ne­go przed­sta­wi­cie­la mar­ki Kol­bus w Pol­sce. – Echa te­go wy­da­rze­nia zna­la­zły się m.in. w wy­da­wa­nej pod­czas im­pre­zy ga­zet­ce tar­go­wej. Jak się oka­za­ło, by­ła to za­po­wie­dź ko­lej­nych umów na do­sta­wę no­we­go roz­wi­ąza­nia fir­my Kol­bus, pod­pi­sa­nych jesz­cze pod­czas tar­gów. Mo­żna wi­ęc uznać, że za­ko­ńczy­ły się one dla na­sze­go nie­miec­kie­go part­ne­ra han­dlo­we­go du­żym suk­ce­se­m”.

De­biu­tu­jąca w Düs­sel­dor­fie li­nia pro­duk­cyj­na zo­sta­ła po­ka­za­na – ja­ko kon­cept – przed dwo­ma la­ty, pod­czas tar­gów dru­pa 2012. Tym ra­zem Kol­bus za­pre­zen­to­wał jej ryn­ko­wą wer­sję. Sy­stem ce­chu­je wy­so­ki sto­pień au­to­ma­ty­za­cji, a je­go gru­pa do­ce­lo­wa to pro­du­cen­ci wy­so­kiej kla­sy tek­tu­ro­wych opa­ko­wań ty­pu pre­mium. Z my­ślą o niej Kol­bus stwo­rzył de­dy­ko­wa­ną ma­szy­nę do żłob­ko­wa­nia tek­tu­ry NM 100, pra­cu­jącą w za­kre­sie kątów 90–130°, co zwi­ęk­sza jej do­kład­no­ść i po­wta­rzal­no­ść. Po­zo­sta­łe ele­men­ty li­nii to: ma­szy­na do wkle­ja­nia lu­ster SA 260, ma­szy­na do wkła­da­nia ma­gne­sów ME 100 oraz mo­du­ło­we urządze­nie do ko­ńco­we­go kom­ple­to­wa­nia pu­de­łek SW 100. W roz­bu­do­wa­nej wer­sji sys­tem pra­cu­je z pręd­ko­ścią do 65 cy­kli­/min., zna­cząco przy­spie­sza­jąc pro­ce­sy, które do­tych­czas w wie­lu przy­pad­kach by­ły wy­ko­ny­wa­ne ręcz­nie.

„Tech­no­lo­gia fir­my Kol­bus, ba­zu­jąca na jej do­świad­cze­niach w za­kre­sie opraw ksi­ążko­wych, umo­żli­wia pro­duk­cję sztyw­nych pu­de­łek, w których tek­tu­ra jest uprzed­nio za­dru­ko­wy­wa­na i la­mi­no­wa­na. Mówi­my w szcze­gól­no­ści o podło­żach nie­stan­dar­do­wych, trud­nych w obrób­ce, o gru­bo­ści na­wet 4 mm. Nie­wie­lu do­staw­ców mo­że za­ofe­ro­wać ryn­ko­wi te­go ty­pu roz­wi­ąza­nie, cie­szy­my się za­tem że ma­my je w na­szym port­fo­lio” – do­da­je Jo­lan­ta Sza­fra­nek.
Li­nia za­kon­trak­to­wa­na przez In­ter­druk uwzględ­nia jej pe­łną kon­fi­gu­ra­cję. Umo­wę sfi­na­li­zo­wa­no za­le­d­wie trzy mie­si­ące po roz­po­częciu ne­go­cja­cji han­dlo­wych. Jak zgod­nie pod­kre­śla­ją An­na Mo­ry­so­n-Sto­lar­czyk – pre­zes za­rządu fir­my In­tro­zap i Mar­kus Dam­mann – re­gio­nal­ny szef sprze­da­ży w fir­mie Kol­bus, wła­ści­cie­lom gar­wo­li­ńskiej fir­my bar­dzo za­le­ża­ło, by stać się jej pierw­szym użyt­kow­ni­kiem.

„Ma­my na­dzie­ję, że w ślad za tym pod­pi­sze­my umo­wy na do­sta­wę no­wej li­nii do ko­lej­nych firm z na­sze­go kra­ju. Pod­czas tar­gów od­wie­dzi­li nas przede wszyst­kim obec­ni klien­ci, którzy by­li za­in­te­re­so­wa­ni jej mo­żli­wo­ścia­mi. Li­czy­my na to, że tar­go­we pre­zen­ta­cje i re­fe­ren­cje w po­sta­ci pierw­szych kon­trak­tów na do­sta­wę li­nii utwier­dzą ich w prze­ko­na­niu, że Kol­bus – po­za re­no­mą na ryn­ku sys­te­mów pro­duk­cji dzie­ło­wej – sta­je się też zna­czącym gra­czem w ob­sza­rze za­awan­so­wa­nych roz­wi­ązań do pro­duk­cji wy­so­kiej ja­ko­ści opa­ko­wań luk­su­so­wy­ch” – pod­su­mo­wu­je Jo­lan­ta Sza­fra­nek.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści