II Kon­gres Prze­my­słu Opa­ko­wańPoprzedni artykuł 

Kon­gres zor­ga­ni­zo­wa­ny zo­sta­nie 1 pa­ździer­ni­ka 2014 ro­ku, w usta­no­wio­nym przez Pol­ską Izbę Opa­ko­wań „Dniu Opa­ko­wań” i to­wa­rzy­szył będzie Mi­ędzy­na­ro­do­wym Tar­gom Tech­ni­ki Pa­ko­wa­nia i Lo­gi­sty­ki TAROPAK oraz Mi­ędzy­na­ro­do­wym Tar­gom Żyw­no­ści POLAGRA FOOD (MTP, 28 wrze­śnia – 3 pa­ździer­ni­ka 2014).

Kon­gres będzie próbą od­po­wie­dzi na py­ta­nie: Ja­kich opa­ko­wań ocze­ku­je spo­łe­cze­ństwo i go­spo­dar­ka w naj­bli­ższych la­tach? W pro­gra­mie Kon­gre­su prze­wi­dzia­no re­fe­ra­ty po­świe­co­ne opa­ko­wa­niom żyw­no­ści, le­ków, ko­sme­ty­ków oraz wy­ro­bów prze­my­sło­wych. Prze­wi­dzia­no, iż 30 wrze­śnia uczest­ni­cy Kon­gre­su zwie­dzą tar­gi TAROPAK i POLAGRA FOOD, zaś w trak­cie Kon­gre­su w ra­mach za­pla­no­wa­nych nie­co wy­dłu­żo­nych przerw ka­wo­wych oraz prze­rwy na lunch będą mo­gli w ku­lu­aro­wej at­mos­fe­rze, za­wrzeć no­we zna­jo­mo­ści i kon­tak­ty.

Do­dat­ko­wą oka­zję dla uczest­ni­ków do na­wi­ąza­nia kon­tak­tów i wy­mia­ny opi­nii sta­no­wić będzie wie­czor­na Kon­gre­so­wa Ga­la (1 pa­ździer­ni­ka, godz. 18:00). W dniu 2 pa­ździer­ni­ka or­ga­ni­za­to­rzy za­re­zer­wu­ją spe­cjal­ne po­miesz­cze­nie na po­kon­gre­so­we spo­tka­nia użyt­kow­ni­ków i pro­du­cen­tów opa­ko­wań.

Pa­tro­nem ho­no­ro­wym Kon­gre­su będzie Pan Wi­ce­pre­mier Ja­nusz Pie­cho­ci­ński, mi­ni­ster Go­spo­dar­ki. Ho­no­ry Go­spo­da­rza Kon­gre­su pe­łnił będzie Pre­zes Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gów Po­zna­ńskich –  An­drzej Byrt.

 

 Wa­run­ki uczest­nic­twa

W przy­pad­ku zgło­sze­nia uczest­nic­twa i wnie­sie­nia opła­ty przed 31 lip­ca 2014r., koszt uczest­nic­twa wy­no­si 400 zł + VAT 23% (ogółem 492,00 zł). Ka­żda do­dat­ko­wa oso­ba z tej sa­mej fir­my wno­si opła­tę w wy­so­ko­ści 300 zł + VAT 23% (ogółem 369,00 zł).

Człon­ko­wie Pol­skiej Izby Opa­ko­wań ko­rzy­sta­ją z 50% zni­żki. Ka­żda oso­ba re­pre­zen­tu­jąca fir­mę zrze­szo­ną w Izbie wno­si opła­tę w wy­so­ko­ści 200,00 zł net­to (246,00 brut­to).

Oso­by, które zgło­szą swo­je uczest­nic­two po 31 lip­ca 2014 wno­szą opła­tę w wy­so­ko­ści 480 zł (net­to) od oso­by. Ka­żda do­dat­ko­wa oso­ba z tej sa­mej fir­my wno­si opła­tę w wy­so­ko­ści 320 zł net­to. Wa­run­ki uczest­nic­twa dla człon­ków Pol­skiej Izby Opa­ko­wań nie ule­ga­ją zmia­nie po 31 lip­ca. Ter­min zgło­szeń uczest­nic­twa w kon­gre­sie upły­wa w dniu 31 sierp­nia 2014 r.

Co w za­mian?

  • Mo­żli­wo­ść oso­bi­ste­go udzia­łu w de­ba­cie o kie­run­kach i wa­run­kach roz­wo­ju opa­ko­wań
  • Po­zy­ska­nie wie­dzy o czyn­ni­kach de­ter­mi­nu­jących roz­wój opa­ko­wań
  • Wy­mia­na do­świad­czeń i na­wi­ąza­nie no­wych kon­tak­tów z pro­du­cen­ta­mi i użyt­kow­ni­ka­mi opa­ko­wań

Po­nad­to uczest­ni­cy Kon­gre­su otrzy­ma­ją:

  • Ksi­ążko­we wy­da­nie kon­gre­so­wych re­fe­ra­tów
  • Swo­istą bi­blię opa­ko­wa­nio­wą ja­ką sta­no­wi ksi­ążka an­giel­skich au­to­rów „Tech­ni­ka pa­ko­wa­nia. Pod­sta­wy. Ma­te­ria­ły. Pro­ce­sy wy­twa­rza­nia” (obj. ok. 700 str., ce­na ryn­ko­wa 99 zł) – 1 egz. na fir­mę
  • Kar­net upo­wa­żnia­jący do bez­płat­ne­go, wie­lo­krot­ne­go wstępu na tar­gi TAROPAK i POLAGRA FOOD w okre­sie tr­wa­nia tar­gów (28.09–2.10.2014)

oraz we­zmą udział w Kon­gre­so­wej Ga­li

Uczest­ni­cy Kon­gre­su ma­ją za­pew­nio­ny lunch oraz wie­czor­ny po­si­łek. Zaś w trak­cie Kon­gre­so­wej Ga­li przy lamp­ce wi­na i mu­zy­ce mo­gą na­wi­ązać no­we kon­tak­ty i wy­mie­nić do­świad­cze­nia.

 

ikona pdf

 zgło­sze­nie uczest­nic­twa w Kon­gre­sie

Sz­cze­góło­wych in­for­ma­cji udzie­la Biu­ro Pol­skiej Izby Opa­ko­wań: biu­ro­@pio.org.pl; in­fo­@pio.org.pl; tel. 22 842 20 11 w. 46, 56 lub 64 oraz 22 651 83 94

Co w pro­gra­mie?

10:00 Se­sja in­au­gu­ra­cyj­na

Otwar­cie. Oko­licz­no­ścio­we wy­stąpie­nia: Pre­ze­sa Pol­skiej Izby Opa­ko­wań, Wi­ce­pre­mie­ra – Mi­ni­stra Go­spo­dar­ki, Pre­ze­sa MTP – Go­spo­da­rza Kon­gre­su

Re­fe­rat wpro­wa­dza­jący: Opa­ko­wa­nia a spo­łe­cze­ństwo (czyn­ni­ki kszta­łtu­jące roz­wój bra­nży opa­ko­wań)

11:00  I Se­sja re­fe­ra­to­wa

Kie­run­ki roz­wo­ju opa­ko­wań żyw­no­ści

Do­kąd zmie­rza ry­nek opa­ko­wań?, In­no­wa­cyj­ny pro­dukt – in­no­wa­cyj­ne opa­ko­wa­nie, No­we pro­dukty spo­żyw­cze – mo­żli­wo­ści i wy­zwa­nia dla bra­nży opa­ko­wa­nio­wej, Ela­stycz­ne ma­te­ria­ły opa­ko­wa­nio­we, a ja­ko­ść pro­duktów spo­żyw­czych, Kie­run­ki roz­wo­ju opa­ko­wań dla prze­my­słu mle­czar­skie­go, Bez­pie­cze­ństwo żyw­no­ści – wy­zwa­niem dla pro­jek­tan­tów i pro­du­cen­tów opa­ko­wań

13:00 II Se­sja re­fe­ra­to­wa

Pa­ko­wa­nie świe­żych owo­ców i wa­rzyw – pro­blem do roz­wi­ąza­nia

Opa­ko­wa­nia owo­ców i wa­rzyw – ofer­ta prze­my­słu i kie­run­ki roz­wo­ju, Ogra­ni­cze­nie strat głów­nym kry­te­rium do­bo­ru opa­ko­wań dla owo­ców i wa­rzyw, In­no­wa­cyj­ne tren­dy w po­wle­ka­niu świe­żych owo­ców, a opa­ko­wa­nia

 15:00 III Se­sja re­fe­ra­to­wa

Opa­ko­wa­nia ko­sme­ty­ków i le­ków.

Opa­ko­wa­nia dla prze­my­słu ko­sme­tycz­ne­go z per­spek­ty­wy pro­du­cen­ta ko­sme­ty­ków, Opa­ko­wa­nia dla prze­my­słu far­ma­ceu­tycz­ne­go – prak­ty­ka i wy­zwa­nia

16:00 IV Se­sja re­fe­ra­to­wa

Uwa­run­ko­wa­nia roz­wo­ju opa­ko­wań

Wpływ tech­no­lo­gii pa­ko­wa­nia na kie­run­ki roz­wo­ju opa­ko­wań, In­for­ma­ty­za­cja – wa­żnym czyn­ni­kiem roz­wo­ju prze­my­słu opa­ko­wań (ob­sza­ry i wa­run­ki za­sto­so­wań), Ka­dry de­cy­du­jącym ele­men­tem w pro­ce­sie roz­wo­ju prze­my­słu opa­ko­wań

17:00 IV Se­sja plenar­na

Dy­sku­sja. Py­ta­nia. Od­po­wie­dzi. Pod­su­mo­wa­nie, Za­mkni­ęcie części ofi­cjal­nej Kon­gre­su

18:00 Kon­gre­so­wy wie­czór

Wie­czor­ne spo­tka­nie uczest­ni­ków Kon­gre­su przy lamp­ce wi­na, prze­kąsce i mu­zy­ce.

W pro­gra­mie m.in.: Wręcze­nie dy­plo­mów lau­re­atom ple­bi­scy­tu na ty­tu­ły: „Za­słu­żo­ny dla Prze­my­słu Opa­ko­wa­ń” oraz Fir­ma za­słu­żo­na dla prze­my­słu opa­ko­wa­ń”; Wręcze­nie na­gród i wy­różnień w Kon­kur­sie Pa­kStar; Pre­zen­ta­cja Part­ne­rów Wspie­ra­jących. Wręcze­nie cer­ty­fi­ka­tów „Part­ne­ra”; Na­wi­ąza­nie no­wych kon­tak­tów. Wy­mia­na do­świad­czeń

Ge­ne­za, cele i zada­nia Kon­gre­su

Opa­ko­wa­nie jest wa­żnym czyn­ni­kiem roz­wo­ju cy­wi­li­za­cyj­ne­go kra­ju i w rów­nym stop­niu pro­duk­tem te­go pro­ce­su. Zmia­ny de­mo­gra­ficz­ne, w sty­lu ży­cia i mo­de­lu kon­sump­cji po­wo­du­ją po­wsta­nie no­wych pro­duk­tów od­po­wia­da­jących po­trze­bom spo­łe­cze­ństwa. Spek­ta­ku­lar­ne zmia­ny do­ty­czą wy­ro­bów po­wszech­ne­go użyt­ku, a w szcze­gól­no­ści w seg­men­cie AGD i RTV. Ob­ser­wu­je­my nie­zwy­kle dy­na­micz­ny po­stęp w prze­my­śle far­ma­ceu­tycz­nym i ko­sme­tycz­nym. Ro­snące wy­ma­ga­nia w za­kre­sie bez­pie­cze­ństwa żyw­no­ści, a ta­kże wy­ma­ga­nia w dzie­dzi­nie ochro­ny śro­do­wi­ska na­tu­ral­ne­go czło­wie­ka, po­ci­ąga­ją za so­bą po­wsta­nie no­wych pro­duk­tów spo­żyw­czych. W od­nie­sie­niu do żyw­no­ści, co­raz wi­ęk­sze­go zna­cze­nia na­bie­ra­ją za­gad­nie­nia zmniej­sze­nia strat po­wsta­łych w dro­dze od pro­du­cen­ta żyw­no­ści do kon­su­men­ta. Do­ty­czy to ta­kże strat w gru­pie świe­żych owo­ców i wa­rzyw. Dy­na­micz­nie roz­wi­ja sie prze­my­sł tzw. wy­god­nej żyw­no­ści. Spo­ży­wa­nej po­za do­mem przez ro­snącą licz­bę jed­no­oso­bo­wych go­spo­darstw do­mo­wych. Ro­śnie od­se­tek tzw. sin­gli. Wszyst­kie te zja­wi­ska wy­zna­cza­ją zmia­ny w opa­ko­wa­niach. Ro­sną za­tem wy­ma­ga­nia wo­bec opa­ko­wań, a w szcze­gól­no­ści od­no­śnie ich no­wych funk­cji. No­wo­cze­snym tech­no­lo­giom kszta­łto­wa­nia ja­ko­ści żyw­no­ści w opa­ko­wa­niach od­po­wia­da­ją no­we, do­tych­czas nie­spo­ty­ka­ne, tech­no­lo­gie pa­ko­wa­nia. Nie­ste­ty wy­ma­ga­ją one opa­ko­wań o no­wych kon­struk­cjach z no­wych ma­te­ria­łów opa­ko­wa­nio­wych. Względy eko­lo­gicz­ne na­ka­zu­ją w szer­szym za­kre­sie ko­rzy­sta­nie z ma­te­ria­łów opa­ko­wa­nio­wych po­cho­dze­nia na­tu­ral­ne­go.

To nie­które tyl­ko czyn­ni­ki de­ter­mi­nu­jące roz­wój opa­ko­wań w naj­bli­ższych la­tach. Jest za­tem czas i po­trze­ba prze­dys­ku­to­wa­nia re­la­cji „pro­dukt – opa­ko­wa­nie” i zde­fi­nio­wa­nia wy­ma­gań ja­kie współcze­sne pro­duk­ty sta­wia­ją opa­ko­wa­niom. Ge­ne­ral­nie cho­dzi o próbę od­po­wie­dzi na py­ta­nie: Ja­kich opa­ko­wań ocze­ku­je spo­łe­cze­ństwo i go­spo­dar­ka w naj­bli­ższych la­tach? Wła­śnie II Kon­gres Prze­my­słu Opa­ko­wań ma sta­no­wić oka­zję do sfor­mu­ło­wa­nia ta­kiej od­po­wie­dzi.

Pol­ski prze­my­sł opa­ko­wań zaj­mu­je po­cze­sne miej­sce w Eu­ro­pie. Jest no­wo­cze­snym, do­brze zor­ga­ni­zo­wa­nym. Dy­spo­nu­je do­sko­na­łą ka­drą spe­cja­li­stów, a pol­skie opa­ko­wa­nia z po­wo­dze­niem kon­ku­ru­ją na ryn­kach za­gra­nicz­nych.

Cho­dzi za­tem o utrzy­ma­nie i umac­nia­nie tej po­zy­cji. Będzie to mo­żli­wym, je­śli zda­wać będzie­my so­bie spra­wę z wy­zwań ja­kie wy­ni­ka­ją z no­wych uwa­run­ko­wań i po­trzeb roz­wo­jo­wych pol­skiej i świa­to­wej go­spo­dar­ki. Trze­ba pa­mi­ętać, iż do­bre opa­ko­wa­nie, za­pew­nia­jące bez­pie­cze­ństwo pa­ko­wa­ne­go pro­duk­tu i po­zwa­la­jące na przedłu­że­nie okre­su przy­dat­no­ści do spo­ży­cia żyw­no­ści, ale ta­kże le­ków i ko­sme­ty­ków, o wy­so­kich wa­lo­rach es­te­tycz­nych i funk­cjach mar­ke­tin­go­wych, za­de­cy­du­je o obec­no­ści i po­zy­cji pol­skich pro­duk­tów na ryn­kach mi­ędzy­na­ro­do­wych.

Jest za­tem ce­lem i za­da­niem, or­ga­ni­zo­wa­ne­go przez Pol­ską Izbę Opa­ko­wań, II Kon­gre­su Prze­my­słu Opa­ko­wań za­ini­cjo­wa­nie dys­ku­sji i dzia­łań na rzecz do­sko­na­le­nia opa­ko­wań wy­twa­rza­nych przez kra­jo­wy prze­my­sł opa­ko­wań. Stąd ha­sło Kon­gre­su „In­no­wa­cyj­ne opa­ko­wa­nia dla in­no­wa­cyj­nych pro­duk­tów”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Pol­skiej Izby Opa­ko­wań

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści