23 września br. w siedzibie firmy Agfa Graphics w belgijskim Mortsel odbyło się uroczyste otwarcie nowego centrum demonstracyjnego, poświęconego rozwiązaniom z zakresu druku wielkoformatowego. Prezentowana tu oferta, skierowana głównie do przedsiębiorstw z rynku Sign & Display, obejmuje pełne portfolio Agfa Graphics w dziedzinie bazujących na technice UV wielkoformatowych ploterów drukujących, urządzeń peryferyjnych, atramentów, podłoży drukowych oraz dedykowanego dla tego sektora oprogramowania. W uroczystości wzięło udział ok. 100 gości, m.in. przedstawiciele polskiego oddziału Agfa Graphics, jak również rodzimi użytkownicy rozwiązań tego producenta z serii Anapurna i Jeti.
W ostatnich miesiącach Agfa Graphics zainwestowała bardzo duże środki w stworzenie w pełni wyposażonych ośrodków demonstracyjnych w Mortsel oraz w Mississauga w Kanadzie. Celem było zgromadzenie w jednym miejscu stale rozbudowywanego portfolio rozwiązań Agfa Graphics, bazujących na technice inkjet UV i udostępnienie ich klientom z całego świata. Stąd decyzja o powołaniu do życia tego rodzaju centrów w dwóch lokalizacjach.
Uroczyste otwarcie centrum pokazowego w Mortsel zapoczątkowało serię spotkań pod wspólnym hasłem „European Red Carpet”. Skierowane do klientów z Europy, mają umożliwić im zapoznanie się z najnowszymi propozycjami Agfa Graphics w obszarze technologii, produktów, aplikacji i usług dla rynku produkcji wielkoformatowej. Gospodarzami spotkania byli Dominiek Arnout – wiceprezes Agfa Graphics ds. rozwiązań inkjetowych oraz podlegający mu zespół ekspertów. Stało się ono dzięki temu okazją do poznania ostatnich osiągnięć firmy w dziedzinie druku wielkoformatowego oraz różnorodnych ich zastosowań. Podkreślano przy tej okazji zintegrowane podejście firmy w dziedzinie inkjetu: wszystkie prezentowane rozwiązania cechuje wzajemna kompatybilność, zbudowano je też według rygorystycznych pod względem jakościowym wytycznych Agfa Graphics.
„Zaplanowana przez nas seria spotkań z klientami da im możliwość zapoznania się z naszymi najnowszymi osiągnięciami oraz bezpośredni kontakt z ekspertami technologicznymi z ramienia Agfa Graphics. Chcemy, aby ich docelowymi odbiorcami byli nie tylko przedstawiciele branży Sign & Display, ale też użytkownicy naszych rozwiązań CtP, oprogramowania workflow oraz rozwiązań z zakresu publikowania mobilnego” – mówi Stefaan Vanhooren, prezes Agfa Graphics.
Zaproszeni przez Agfa Graphics goście mieli okazję zobaczyć podczas pracy m.in. najnowsze rozwiązania firmy w dziedzinie druku wielkoformatowego: plotery Jeti Titan S i HS, jak również urządzenia z wprowadzonej do sprzedaży na targach Fespa serii Anapurna i. Z dużym zainteresowaniem spotkały się też prezentacje oprogramowania workflow Asanti, dedykowanego na rynek produkcji wielkoformatowej. Zdaniem firmy umożliwia ono przedsiębiorstwom z branży oznaczeń i displejów tworzenie zupełnie nowych modeli biznesowych. Wszystkie powyższe rozwiązania stanowią część kompleksowego portfolio Agfa Graphics dla rynku inkjetowego, charakteryzującego się – co podkreślano podczas spotkania – wysoką jakością, niezawodnością i stabilnością działania.
„Wszystkie nasze systemy oferują wyjątkową wydajność i sprawność podczas pracy – dodaje Willy Van Dromme, dyrektor ds. marketingu w dziale inkjetowym Agfa Graphics. – Dzięki zaawansowanej technologii aplikowania cienkiej warstwy atramentu stworzone przez nas tusze UV zapewniają najwyższą jakość reprodukcji przy jednocześnie najniższym na rynku jego zużyciu na metr kwadratowy”.
W ramach wprowadzenia do know-how Agfa Graphics w obszarze inkjetu i prezentacji jej zaangażowania w prace badawczo-rozwojowe, stałe udoskonalanie swoich rozwiązań oraz procesy produkcji, zaproszeni goście obejrzeli film specjalnie przygotowany na wrześniowe spotkanie. Jest on już dostępny na firmowym kanale YouTube http://www.youtube.com/agfagraphics.
Z myślą o klientach z rynku amerykańskiego podobne spotkania, organizowane pod wspólną nazwą VIP Red Carpet Events, będą regularnie odbywać się w Competence Center firmy Agfa Graphics w kanadyjskim Mississauga. Zgodnie z zapowiedziami firmy, projekt tego typu imprez będzie też propagowany w pozostałych regionach świata.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com