Ek­sklu­zyw­ny ka­len­darz VIP fir­my Ag­fa Gra­phics na rok 2015Poprzedni artykuł 

Z my­ślą o swo­ich klien­tach i part­ne­rach bi­zne­so­wych fir­ma Ag­fa Gra­phics już po raz trze­ci przy­go­to­wa­ła eks­klu­zyw­ny ka­len­darz VIP. Po­dob­nie jak w po­przed­nich la­tach, łączy on w so­bie uni­kal­ne fo­to­gra­fie, kre­atyw­ny pro­jekt, naj­wy­ższą ja­ko­ść dru­ku i wy­su­bli­mo­wa­ne ro­dza­je uszla­chet­nień. Przy pro­duk­cji ka­len­darza tra­dy­cyj­nie już zna­la­zły za­sto­so­wa­nie za­awan­so­wa­ne roz­wi­ąza­nia z port­fo­lio Ag­fa Gra­phics.

Po­dob­nie jak w la­tach po­przed­nich, fir­ma przy­go­to­wa­ła dla swo­ich klien­tów i part­ne­rów bi­zne­so­wych coś wi­ęcej niż tyl­ko zwy­kły ka­len­darz. Je­go prze­sła­niem jest bo­wiem pre­zen­ta­cja mo­żli­wo­ści współcze­snej po­li­gra­fii. Stąd za­sto­so­wa­ne w nim różne tech­ni­ki dru­ko­wa­nia i uszla­chet­nia­nia. Przy pro­duk­cji ka­len­darza wy­ko­rzy­sta­no wie­le roz­wi­ązań z ofer­ty Ag­fa Gra­phics: od płyt of­f­se­to­wych, po­przez na­świe­tlar­ki CtP, sys­tem work­flow Apo­gee, opro­gra­mo­wa­nie In­kSa­ve, ra­ster Su­bli­ma, na wiel­ko­for­ma­to­wych plo­te­rach Ana­pur­na sko­ńczyw­szy.

Zda­niem twór­ców ka­len­da­rza, co naj­mniej kil­ka je­go kart za­słu­gu­je na szcze­gól­ną uwa­gę. Np. stro­na po­świ­ęco­na lu­te­mu zo­sta­ła wy­pro­du­ko­wa­na przy uży­ciu opro­gra­mo­wa­nia For­tu­na, prze­zna­czo­ne­go do za­bez­pie­cza­nia dru­ków. Z ko­lei do wy­dru­ko­wa­nia stro­ny z czerw­cem uży­to stwo­rzo­ne­go przez Ag­fa Gra­phics pa­pie­ru syn­te­tycz­ne­go Sy­naps. Przy je­go pro­duk­cji nie znaj­du­ją za­sto­so­wa­nia po­li­chlo­rek wi­ny­lu ani drew­no, nie pod­le­ga też on ja­kiej­kol­wiek for­mie la­mi­no­wa­nia. Stro­nę gru­dnio­wą wy­ko­na­no na­to­miast na spe­cjal­nym, sztyw­nym podło­żu o gru­bo­ści 1 mm, za­dru­ko­wa­nym bez­po­śred­nio tech­ni­ką in­kjet UV w wiel­ko­for­ma­to­wym plo­te­rze Ana­pur­na 2050i.

Mówi Kri­stof Van Cle­em­put, szef ko­mu­ni­ka­cji glo­bal­nej w Ag­fa Gra­phics: „Już trze­ci rok z rzędu pod­jęli­śmy de­cy­zję o stwo­rze­niu nie­tu­zin­ko­we­go, wy­ko­rzy­stu­jące­go za­awan­so­wa­ne roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne ka­len­da­rza VIP. Po­łączy­li­śmy w nim wie­le tech­nik, w efek­cie cze­go po­wsta­ło swo­iste świa­dec­two te­go, co mo­że za­ofe­ro­wać współcze­sna po­li­gra­fia. W tym ro­ku ka­żde z wy­ko­rzy­sta­nych zdjęć na swój spo­sób od­no­si się do wspól­ne­go te­ma­tu prze­wod­nie­go ka­len­da­rza – Lu­dzie i kon­trast. Po­dob­nie jak w la­tach po­przed­nich, jest on owo­cem wspól­ne­go wy­si­łku pra­cow­ni­ków Ag­fa Gra­phics z różnych stron świa­ta. Ka­żda z je­go stron za­wie­ra m.in. wy­pi­na­ną kar­tę pocz­to­wą ze zdjęcia­mi wy­ko­na­ny­mi przez ni­ch”.

War­to do­dać, że po­przed­nie edy­cje ka­len­da­rza VIP fir­my Ag­fa Gra­phics zna­la­zły uzna­nie nie tyl­ko w oczach jej klien­tów i part­ne­rów bi­zne­so­wych, ale też pro­fe­sjo­na­li­stów bra­nżo­wych. Wer­sja na rok 2013 otrzy­ma­ła na­gro­dę pu­blicz­no­ści w pre­sti­żo­wym ho­len­der­skim prze­glądzie ka­len­da­rzy („Ka­len­der­wed­strij­d”). Z ko­lei je­go te­go­rocz­ne wy­da­nie uzy­ska­ło srebr­ną na­gro­dę w ka­te­go­rii ka­len­darz kon­kur­su Gold Ink, or­ga­ni­zo­wa­ne­go do­rocz­nie przez ame­ry­ka­ński ma­ga­zyn bra­nżo­wy Prin­ting Im­pres­sions.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści