Ag­fa Gra­phics na tar­gach Re­ma­Days War­saw 2015: suk­ces pre­zen­ta­cji plo­te­ra Ana­pur­na M2050iPoprzedni artykuł 

Canon Europe podczas Hunkeler Innovationdays 2015
Ca­non Eu­ro­pe pod­czas Hun­ke­ler In­no­va­tion­days 2015

Już po raz dru­gi z rzędu pol­ski od­dział Ag­fa Gra­phics był obec­ny z wła­snym sto­iskiem na tar­gach Re­ma­Days War­saw. Tym ra­zem fir­ma za­pre­zen­to­wa­ła na nich pra­cu­jącą „na ży­wo” ma­szy­nę – wiel­ko­for­ma­to­wy plo­ter in­kje­to­wy Ana­pur­na M2050i. To jed­no z naj­now­szych roz­wi­ązań w ofer­cie Ag­fa Gra­phics, wpro­wa­dzo­ne na ry­nek w 4. kwar­ta­le ub.r. Ma­szy­na spo­tka­ła się z du­żym za­in­te­re­so­wa­niem zwie­dza­jących – ostat­nie­go dnia tar­gów sfi­na­li­zo­wa­ny zo­stał kon­trakt na jej do­sta­wę do jed­nej z pol­skich firm z bra­nży szklar­skiej. Plo­ter zdo­był też srebr­ny me­dal w to­wa­rzy­szącym tar­gom kon­kur­sie na naj­bar­dziej in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nie pre­zen­to­wa­ne pod­czas wy­sta­wy – The Pri­ze for In­no­va­tions.

Po ubie­gło­rocz­nych, po­zy­tyw­nych do­świad­cze­niach zwi­ąza­nych z udzia­łem w Re­ma­Days War­saw, fir­ma Ag­fa Gra­phics pod­jęła de­cy­zję o ak­tyw­nej na nich obec­no­ści ta­kże w ro­ku bie­żącym. War­szaw­skie tar­gi sta­ły się oka­zją do ofi­cjal­nej, pol­skiej pre­mie­ry no­we­go plo­te­ra, ba­zu­jące­go na tech­ni­ce in­kjet UV – Ana­pur­na M2050i. Jest on na­stęp­cą nie­zwy­kle po­pu­lar­ne­go (ta­kże wśród pol­skich przed­si­ębiorstw), wszech­stron­ne­go mo­de­lu Ana­pur­na M2050, po­zwa­la­jąc na bez­po­śred­nie za­dru­ko­wy­wa­nie me­di­ów sztyw­nych i gi­ęt­kich w sze­ściu ko­lo­rach z do­dat­ko­wą bie­lą kry­jącą lub pod­kła­do­wą.
„Po­mi­mo zbli­żo­nej na­zwy, tak na­praw­dę ma­my do czy­nie­nia z no­wą ge­ne­ra­cją tych urządzeń – prze­ko­nu­je Ar­tur Caj­ler, kie­row­nik ds. klu­czo­wych klien­tów w dzia­le in­kje­to­wym Ag­fa Gra­phics. – Kon­struk­cja świad­cząca o prze­my­sło­wym cha­rak­te­rze urządze­nia, znacz­nie wy­ższa pręd­ko­ść dzia­ła­nia uzy­ska­na dzi­ęki no­wym gło­wi­com i ich wy­ższej często­tli­wo­ści pra­cy oraz lep­sza ja­ko­ść wy­dru­ków – na te ce­chy przede wszyst­kim zwra­ca­li uwa­gę klien­ci od­wie­dza­jący na­sze sto­isko”.

Plo­ter Ana­pur­na M2050i zo­stał po raz pierw­szy za­pre­zen­to­wa­ny pod­czas ubie­gło­rocz­nych tar­gów Fe­spa Di­gi­tal, już wó­wczas wzbu­dza­jąc bar­dzo du­że za­in­te­re­so­wa­nie ryn­ku. Za­pew­nia on pręd­ko­ść mak­sy­mal­ną wy­no­szącą 90 m2/h w try­bie eks­pre­so­wym (co ozna­cza wzrost o 75% w po­rów­na­niu z wcze­śniej­szą wer­sją). Ma­szy­na ofe­ru­je też tzw. tryb ka­nap­ko­wy, umo­żli­wia­jący na­no­sze­nie w jed­nym prze­jściu trzech warstw atra­men­tu w ukła­dzie ko­lo­r/bie­l/ko­lor – wcze­śniej pro­ces ten od­by­wał się dwu­eta­po­wo. Po­dob­nie jak mo­del Ana­pur­na M2050, za­dru­ko­wu­je me­dia sztyw­ne i gi­ęt­kie o sze­ro­ko­ści do 2,07 m. Za wy­so­ką ja­ko­ść dru­ku od­po­wia­da­ją wspo­mnia­ne, no­we gło­wi­ce oraz pre­cy­zyj­ny pas trans­por­to­wy, umo­żli­wia­jący opty­mal­ne na­no­sze­nie i roz­miesz­cza­nie kro­pel atra­men­tu.
„Ka­ret­ka w tym urządze­niu po­ru­sza się z mak­sy­mal­ną pręd­ko­ścią 1,8 m/sek., co sta­wia je w jed­nym rzędzie z urządze­nia­mi stric­te pro­duk­cyj­ny­mi – do­da­je Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak, re­gio­nal­ny me­ne­dżer sprze­da­ży w dzia­le in­kje­to­wym Ag­fa Gra­phics. – Co wi­ęcej, no­wej ge­ne­ra­cji bia­ły atra­ment (G4), jak też udo­sko­na­lo­ny spo­sób apli­ko­wa­nia wpły­nęły na zna­czącą re­duk­cję je­go zu­ży­cia dzi­ęki mo­żli­wo­ści na­no­sze­nia cie­ńszej war­stwy na podło­że. To zaś ozna­cza ni­ższe kosz­ty sa­me­go wy­dru­ku. Wy­ższa pręd­ko­ść to z ko­lei efekt wi­ęk­szej często­tli­wo­ści na­no­sze­nia kro­pel atra­mentu, a wy­ższa ja­ko­ść jest uzy­ski­wa­na dzi­ęki wpro­wa­dze­niu no­wych try­bów wy­gła­dza­nia obra­zu”.

Pod­czas tar­gów w urządze­niu Ana­pur­na M2050i za­dru­ko­wy­wa­ne by­ły naj­różniej­sze podło­ża sztyw­ne i gi­ęt­kie. Po­ka­zy obej­mo­wa­ły pra­cę ma­szy­ny w różnych try­bach pręd­ko­ści, co – jak za­pew­nia­ją przed­sta­wi­cie­le Ag­fa Gra­phics – spo­tka­ło się z bar­dzo du­żym uzna­niem zwie­dza­jących. Wie­lu z nich mia­ło po raz pierw­szy oka­zję zo­ba­czyć „w ak­cji” roz­wi­ąza­nie tej fir­my. Mówi Ar­tur Caj­ler: „Tar­gi sta­ły się bo­wiem oka­zją nie tyl­ko do spo­tka­nia z obec­ny­mi klien­ta­mi bądź też oso­ba­mi wcze­śniej umówio­ny­mi, ale też do na­wi­ąza­nia licz­nych, zu­pe­łnie no­wych kon­tak­tów. Gro­no to by­ło zresz­tą bar­dzo zróżni­co­wa­ne: od­wie­dzi­li nas przed­sta­wi­cie­le stu­di­ów gra­ficz­nych, agen­cji re­kla­mo­wych, dru­ka­rń wiel­ko­for­ma­to­wych cy­fro­wych oraz of­f­se­to­wych, chcących roz­sze­rzyć port­fo­lio swo­ich usłu­g”.
Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak po­twier­dza: „Wi­ęk­szo­ść prze­pro­wa­dzo­nych przez nas na sto­isku roz­mów do­ty­czy­ło wzbo­ga­ce­nia obec­nej ofer­ty po­szcze­gól­nych przed­si­ębiorstw o no­we roz­wi­ąza­nia. Druk in­kje­to­wy UV da­je ku te­mu ol­brzy­mie po­le do po­pi­su. Do­wo­dem na to by­ły nie tyl­ko prób­ki wy­dru­ków wy­ko­ny­wa­nych cho­ćby w plo­te­rze Ana­pur­na M2050i, ale też do­tych­cza­so­we do­świad­cze­nia użyt­kow­ni­ków ma­szyn z se­rii Ana­pur­na i Je­ti, ta­kże z Pol­ski. Ich za­sto­so­wa­niem je­ste­śmy cza­sa­mi za­sko­cze­ni na­wet my sa­mi ja­ko pro­du­cent i do­staw­ca ma­szyn”.

Już wkrót­ce do gro­na użyt­kow­ni­ków wiel­ko­for­ma­to­wych roz­wi­ązań Ag­fa Gra­phics do­łączy jed­na z pol­skich firm z bra­nży szklar­skiej. Ostat­nie­go dnia tar­gów pod­pi­sa­ny zo­stał bo­wiem kon­trakt na do­sta­wę pre­zen­to­wa­ne­go na sto­isku plo­te­ra Ana­pur­na M2050i. Ozna­cza to, że wspo­mnia­na fir­ma sta­nie się pierw­szym pol­skim użyt­kow­ni­kiem te­go mo­de­lu. Mówi Prze­my­sław Arab­ski, szef dzia­łu in­kje­to­we­go Ag­fa Gra­phics, od­po­wie­dzial­ny za re­ali­za­cję kon­traktu: „Je­ste­śmy nie­zwy­kle za­do­wo­le­ni, że pre­zen­to­wa­na na sto­isku ma­szy­na zna­la­zła swo­je­go na­byw­cę jesz­cze pod­czas tr­wa­nia tar­gów. Je­go de­cy­zja by­ła po­dyk­to­wa­na przede wszyst­kim chęcią roz­bu­do­wy swo­je­go par­ku sprzęto­we­go o wszech­stron­ne, ela­stycz­ne i wy­daj­ne roz­wi­ąza­nie za­dru­ko­wu­jące różno­rod­ne me­dia sztyw­ne i gi­ęt­kie. Ma­my na­dzie­ję, że użyt­ko­wa­nie plo­te­ra Ana­pur­na M2050i przy­nie­sie jej pierw­sze­mu pol­skie­mu użyt­kow­ni­ko­wi wie­le sa­tys­fak­cji a jej za­kup bez­po­śred­nio prze­ło­ży się na ko­lej­ne suk­ce­sy przed­si­ębior­stwa”.
Pod­su­mo­wu­jąc udział w te­go­rocz­nej edy­cji tar­gów Re­ma­Days War­saw, Prze­my­sław Arab­ski do­da­je: „Dzi­ęku­je­my wszyst­kim, którzy od­wie­dzi­li na­sze sto­isko. Nie ukry­wa­my, że na­sza obec­no­ść w tym ro­ku – w du­żej mie­rze dzi­ęki pre­zen­to­wa­nej na sto­isku ma­szy­nie – by­ła o wie­le bar­dziej efek­tyw­na niż pod­czas po­przed­nich tar­gów. Licz­ne roz­mo­wy han­dlo­we, z których wie­le by­ło bar­dzo kon­kret­nych, dzie­si­ąt­ki no­wych kon­tak­tów, wresz­cie – pod­pi­sa­ny na tar­gach kon­trakt na do­sta­wę plo­te­ra Ana­pur­na M2050i  – wszyst­ko to prze­kła­da się na suk­ces, ja­ki od­nie­śli­śmy. Dla wie­lu na­szych roz­mów­ców bar­dzo istot­ny był fakt, że ja­ko do­staw­ca mo­że­my za­ofe­ro­wać kom­plet­ne roz­wi­ąza­nie, skła­da­jące się z ma­szy­ny, ste­ru­jące­go nią opro­gra­mo­wa­nia Asan­ti oraz stwo­rzo­nych przez Ag­fa Gra­phics i pro­du­ko­wa­nych we wła­snym za­kre­sie atra­men­tów. Uw­zględ­nia­jąc pro­fe­sjo­nal­ny ser­wis i co­raz licz­niej­szą ba­zę za­do­wo­lo­nych użyt­kow­ni­ków, z du­ży­mi na­dzie­ja­mi pa­trzy­my na wła­śnie roz­po­częty ro­k”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści