Już po raz drugi z rzędu polski oddział Agfa Graphics był obecny z własnym stoiskiem na targach RemaDays Warsaw. Tym razem firma zaprezentowała na nich pracującą „na żywo” maszynę – wielkoformatowy ploter inkjetowy Anapurna M2050i. To jedno z najnowszych rozwiązań w ofercie Agfa Graphics, wprowadzone na rynek w 4. kwartale ub.r. Maszyna spotkała się z dużym zainteresowaniem zwiedzających – ostatniego dnia targów sfinalizowany został kontrakt na jej dostawę do jednej z polskich firm z branży szklarskiej. Ploter zdobył też srebrny medal w towarzyszącym targom konkursie na najbardziej innowacyjne rozwiązanie prezentowane podczas wystawy – The Prize for Innovations.
Po ubiegłorocznych, pozytywnych doświadczeniach związanych z udziałem w RemaDays Warsaw, firma Agfa Graphics podjęła decyzję o aktywnej na nich obecności także w roku bieżącym. Warszawskie targi stały się okazją do oficjalnej, polskiej premiery nowego plotera, bazującego na technice inkjet UV – Anapurna M2050i. Jest on następcą niezwykle popularnego (także wśród polskich przedsiębiorstw), wszechstronnego modelu Anapurna M2050, pozwalając na bezpośrednie zadrukowywanie mediów sztywnych i giętkich w sześciu kolorach z dodatkową bielą kryjącą lub podkładową.
„Pomimo zbliżonej nazwy, tak naprawdę mamy do czynienia z nową generacją tych urządzeń – przekonuje Artur Cajler, kierownik ds. kluczowych klientów w dziale inkjetowym Agfa Graphics. – Konstrukcja świadcząca o przemysłowym charakterze urządzenia, znacznie wyższa prędkość działania uzyskana dzięki nowym głowicom i ich wyższej częstotliwości pracy oraz lepsza jakość wydruków – na te cechy przede wszystkim zwracali uwagę klienci odwiedzający nasze stoisko”.
Ploter Anapurna M2050i został po raz pierwszy zaprezentowany podczas ubiegłorocznych targów Fespa Digital, już wówczas wzbudzając bardzo duże zainteresowanie rynku. Zapewnia on prędkość maksymalną wynoszącą 90 m2/h w trybie ekspresowym (co oznacza wzrost o 75% w porównaniu z wcześniejszą wersją). Maszyna oferuje też tzw. tryb kanapkowy, umożliwiający nanoszenie w jednym przejściu trzech warstw atramentu w układzie kolor/biel/kolor – wcześniej proces ten odbywał się dwuetapowo. Podobnie jak model Anapurna M2050, zadrukowuje media sztywne i giętkie o szerokości do 2,07 m. Za wysoką jakość druku odpowiadają wspomniane, nowe głowice oraz precyzyjny pas transportowy, umożliwiający optymalne nanoszenie i rozmieszczanie kropel atramentu.
„Karetka w tym urządzeniu porusza się z maksymalną prędkością 1,8 m/sek., co stawia je w jednym rzędzie z urządzeniami stricte produkcyjnymi – dodaje Adriana Piotrowska-Ineksiak, regionalny menedżer sprzedaży w dziale inkjetowym Agfa Graphics. – Co więcej, nowej generacji biały atrament (G4), jak też udoskonalony sposób aplikowania wpłynęły na znaczącą redukcję jego zużycia dzięki możliwości nanoszenia cieńszej warstwy na podłoże. To zaś oznacza niższe koszty samego wydruku. Wyższa prędkość to z kolei efekt większej częstotliwości nanoszenia kropel atramentu, a wyższa jakość jest uzyskiwana dzięki wprowadzeniu nowych trybów wygładzania obrazu”.
Podczas targów w urządzeniu Anapurna M2050i zadrukowywane były najróżniejsze podłoża sztywne i giętkie. Pokazy obejmowały pracę maszyny w różnych trybach prędkości, co – jak zapewniają przedstawiciele Agfa Graphics – spotkało się z bardzo dużym uznaniem zwiedzających. Wielu z nich miało po raz pierwszy okazję zobaczyć „w akcji” rozwiązanie tej firmy. Mówi Artur Cajler: „Targi stały się bowiem okazją nie tylko do spotkania z obecnymi klientami bądź też osobami wcześniej umówionymi, ale też do nawiązania licznych, zupełnie nowych kontaktów. Grono to było zresztą bardzo zróżnicowane: odwiedzili nas przedstawiciele studiów graficznych, agencji reklamowych, drukarń wielkoformatowych cyfrowych oraz offsetowych, chcących rozszerzyć portfolio swoich usług”.
Adriana Piotrowska-Ineksiak potwierdza: „Większość przeprowadzonych przez nas na stoisku rozmów dotyczyło wzbogacenia obecnej oferty poszczególnych przedsiębiorstw o nowe rozwiązania. Druk inkjetowy UV daje ku temu olbrzymie pole do popisu. Dowodem na to były nie tylko próbki wydruków wykonywanych choćby w ploterze Anapurna M2050i, ale też dotychczasowe doświadczenia użytkowników maszyn z serii Anapurna i Jeti, także z Polski. Ich zastosowaniem jesteśmy czasami zaskoczeni nawet my sami jako producent i dostawca maszyn”.
Już wkrótce do grona użytkowników wielkoformatowych rozwiązań Agfa Graphics dołączy jedna z polskich firm z branży szklarskiej. Ostatniego dnia targów podpisany został bowiem kontrakt na dostawę prezentowanego na stoisku plotera Anapurna M2050i. Oznacza to, że wspomniana firma stanie się pierwszym polskim użytkownikiem tego modelu. Mówi Przemysław Arabski, szef działu inkjetowego Agfa Graphics, odpowiedzialny za realizację kontraktu: „Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że prezentowana na stoisku maszyna znalazła swojego nabywcę jeszcze podczas trwania targów. Jego decyzja była podyktowana przede wszystkim chęcią rozbudowy swojego parku sprzętowego o wszechstronne, elastyczne i wydajne rozwiązanie zadrukowujące różnorodne media sztywne i giętkie. Mamy nadzieję, że użytkowanie plotera Anapurna M2050i przyniesie jej pierwszemu polskiemu użytkownikowi wiele satysfakcji a jej zakup bezpośrednio przełoży się na kolejne sukcesy przedsiębiorstwa”.
Podsumowując udział w tegorocznej edycji targów RemaDays Warsaw, Przemysław Arabski dodaje: „Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko. Nie ukrywamy, że nasza obecność w tym roku – w dużej mierze dzięki prezentowanej na stoisku maszynie – była o wiele bardziej efektywna niż podczas poprzednich targów. Liczne rozmowy handlowe, z których wiele było bardzo konkretnych, dziesiątki nowych kontaktów, wreszcie – podpisany na targach kontrakt na dostawę plotera Anapurna M2050i – wszystko to przekłada się na sukces, jaki odnieśliśmy. Dla wielu naszych rozmówców bardzo istotny był fakt, że jako dostawca możemy zaoferować kompletne rozwiązanie, składające się z maszyny, sterującego nią oprogramowania Asanti oraz stworzonych przez Agfa Graphics i produkowanych we własnym zakresie atramentów. Uwzględniając profesjonalny serwis i coraz liczniejszą bazę zadowolonych użytkowników, z dużymi nadziejami patrzymy na właśnie rozpoczęty rok”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com