9 marca w Poznaniu odbył się finał IX edycji konkursu na najlepsze opakowanie roku Art of Packaging 2015, organizowanego przez European Media Group. Stora Enso, wspólnie z KBA, była głównym sponsorem tego wydarzenia i partnerem dwóch kategorii: „Opakowanie urody” w edycji „Debiuty” oraz „Opakowanie premium” w edycji „Professional”.
„Jako wiodący producent materiałów do produkcji opakowań staramy się być aktywni w różnych obszarach – mówi Piotr Kuzebski, dyrektor zarządzający Stora Enso Polska, który wręczał nagrody w imieniu firmy. – Jednym z nich jest prestiżowy konkurs Art of Packaging, który nie tylko pozwala wyróżnić innowacyjne i niesztampowe opakowania wprowadzone już do fazy produkcyjnej, ale też wychwycić najzdolniejszych twórców -projektantów opakowań”.
W pierwszej z kategorii, której patronowała Stora Enso – „Opakowanie urody”– prace należało wykonać na bazie wytwarzanego przez firmę kartonu Ensocoat. Zwyciężyła w niej kolekcja opakowań dla serii kosmetyków „Diamond Collection”, zaprojektowana przez Magdalenę Łuczyńską z Politechniki Łódzkiej.
Z kolei w kategorii „Opakowanie premium” główną nagrodę przyznano opakowaniom na czekoladę w kształcie płyt winylowych – Chocolate Vinyl Record. Zaprojektowane przez Martę Stolarską, zgłoszone zostały przez MM Brown, a wyprodukowane w firmie Krüger Plus. Ta sama praca została jednocześnie uznana za najlepszą wśród wszystkich zgłoszonych w ramach edycji „Professional”, otrzymując miano „Perły wśród opakowań” i zwyciężając tym samym w całym konkursie.
Marcowa gala konkursu Art of Packaging zgromadziła licznych gości z Polski i zagranicy. Odbywa się on pod honorowym patronatem ministra gospodarki i ma stanowić – jak zakładają organizatorzy – okazję dla młodych, często studiujących jeszcze projektantów i twórców opakowań, do zaprezentowania swoich pomysłów szerszej publiczności. Jednocześnie nagradzane są w nim najlepsze w opinii jurorów opakowania zgłaszane przez firmy z sektora opakowaniowego, wprowadzone do seryjnej produkcji.
„Bardzo doceniamy tego rodzaju inicjatywy – dodaje Piotr Kuzebski. – Stora Enso sama jest organizatorem konkursu o podobnym profilu – Recreate Packaging. Co ciekawe, w jego ostatniej edycji wśród nominowanych prac znalazł się także projekt z Polski. Biorąc pod uwagę ten fakt i przyglądając się projektom nagrodzonym w tegorocznej edycji Art of Packaging można śmiało postawić tezę, że Polska jest krajem bardzo zdolnych ludzi, którzy mogą wnieść świeże spojrzenie w sferę opakowań. Tym bardziej miło jest nam wspierać to przedsięwzięcie”.
Na podstawie informacji PrintinPoland.com
Fot.: European Media Group