Ca­non roz­wi­ja na­rzędzie do ana­liz bi­zne­so­wych dla do­staw­ców usług dru­kuPoprzedni artykuł 

Fir­ma Ca­non Eu­ro­pe roz­sze­rza mo­żli­wo­ści swo­je­go na­rzędzia do ana­liz bi­zne­so­wych – Bu­si­ness and In­no­va­tion Scan – aby za­pew­nić wspar­cie dla firm pro­fe­sjo­nal­nie zaj­mu­jących się dru­kiem. Przy­go­to­wa­ne re­ko­men­da­cje i pla­ny roz­wo­ju po­mo­gą do­pa­so­wać dzia­łal­no­ść do zmie­nia­jącej się sy­tu­acji ryn­ko­wej.

Na­rzędzie Ca­non Bu­si­ness and In­no­va­tion Scan zo­sta­ło stwo­rzo­ne, aby po­móc oso­bom za­rządza­jącym fir­mą le­piej zro­zu­mieć wpływ, ja­ki ak­tu­al­ne tren­dy do­ty­czące za­sto­so­wa­nia dru­ku ma­ją na ich co­dzien­ne dzia­ła­nia. Do­dat­ko­wo, na­rzędzie po­zwa­la opra­co­wać ze­staw re­ko­men­da­cji, które wska­zu­ją kie­run­ki roz­wo­ju kon­kret­nych dzia­łów, a ta­kże umo­żli­wia­ją mak­sy­ma­li­za­cję po­ten­cja­łu bi­zne­so­we­go dla da­ne­go seg­men­tu w przy­szło­ści.

Klu­czo­wym ele­men­tem pre­zen­to­wa­ne­go na­rzędzia są roz­sze­rzo­ne mo­żli­wo­ści w za­kre­sie au­dy­tu i ana­li­zy po­rów­naw­czej, które obej­mu­ją pi­ęć stra­te­gicz­nych ob­sza­rów bi­zne­so­wych, ma­jących za­sto­so­wa­nie w dru­ku dla ryn­ku Gra­phic Arts: kon­tro­la kosz­tów; zrów­no­wa­żo­ny roz­wój; wy­daj­no­ść; bez­pie­cze­ństwo oraz in­te­gra­cja. Ana­li­za tych ob­sza­rów za­pew­nia wgląd w prze­bieg ca­łe­go śro­do­wi­ska pra­cy, od in­te­gra­cji da­nych za po­śred­nic­twem sys­te­mu głów­ne­go, po osta­tecz­ną wy­sy­łkę i dys­try­bu­cję do­ku­men­tów za­rów­no dru­ko­wa­nych, jak i w for­mie elek­tro­nicz­nej.

Ana­li­za prze­bie­ga w dwóch eta­pach, które obej­mu­ją: wstęp­ny au­dyt w fir­mie oraz bez­po­śred­nie kon­sul­ta­cje spe­cja­li­stów Ca­non z klien­ta­mi. Ich ce­lem jest usta­le­nie do­kład­ne­go prze­bie­gu do­tych­czas wy­ko­ny­wa­nych ope­ra­cji i roz­po­zna­nie przy­szłych ce­lów bi­zne­so­wych.

Re­zul­ta­tem au­dy­tu jest ra­port, za­wie­ra­jący re­ko­men­da­cję do­ty­czącą kie­run­ków stra­te­gicz­ne­go roz­wo­ju oraz plan dzia­łań w po­szcze­gól­nych seg­men­tach. Wska­za­ne zo­sta­ją ta­kże ob­sza­ry, które wy­ma­ga­ją uspraw­nie­nia, aby osi­ągnąć za­ło­żo­ne, dłu­go­fa­lo­we ce­le bi­zne­so­we, a ta­kże zwi­ęk­szyć zy­skow­no­ść
i efek­tyw­no­ść pro­duk­cji.

W ko­lej­nym eta­pie roz­po­czy­na się pra­ca z klien­tem. Po­le­ga ona m.in. na wspie­ra­niu go w re­ali­za­cji za­ło­żo­ne­go pla­nu stra­te­gicz­ne­go. Wy­ko­rzy­sty­wa­ne są do te­go spe­cjal­ne na­rzędzia, takie jak Es­sen­tial Bu­si­ness Bu­il­der Pro­gram (EBBP), za po­śred­nic­twem które­go de­dy­ko­wa­ni, nie­za­le­żni eksper­ci z bra­nży mo­ty­wu­ją klien­ta, po­ma­ga­jąc mu prze­jść przez ca­ły pro­ces zmian.

Bu­si­ness and In­no­va­tion Scan fir­my Ca­non to na­rzędzie stwo­rzo­ne z my­ślą o zdo­by­wa­niu po­głębio­nej wie­dzy ryn­ko­wej. Naj­now­sze nie­za­le­żne ba­da­nie Ca­non In­si­ght Re­port 2014 „Za­pla­nuj swo­ją przy­szło­ść z dru­kie­m” po­ka­zu­je, że aż 80% do­staw­ców usług dru­ku do­strze­ga po­trze­bę zmia­ny obec­ne­go mo­de­lu bi­zne­so­we­go, ale tyl­ko nie­spe­łna 50% po­sia­da przy­go­to­wa­ną stra­te­gię roz­wo­ju.

Ko­men­tu­jąc wpro­wa­dze­nie no­we­go na­rzędzia Bu­si­ness and In­no­va­tion Scan, Mark Lawn, eu­ro­pej­ski i bry­tyj­ski dy­rek­tor ds. mar­ke­tin­gu w dzia­le pro­fe­sjo­nal­nych roz­wi­ązań dru­ku, Ca­non Eu­ro­pe, po­wie­dział: „Ry­nek po­li­gra­ficz­ny, w tym sek­to­ry ta­kie jak druk trans­ak­cyj­ny czy ko­re­spon­den­cja bez­po­śred­nia, sto­ją przed po­wa­żny­mi wy­zwa­nia­mi. Wci­ąż jed­nak ist­nie­ją mo­żli­wo­ści roz­wo­ju, które do­staw­cy usług dru­ku (PSP) po­win­ni wy­ko­rzy­stać, aby sku­tecz­nie do­sto­so­wać swój bi­znes do pa­nu­jących wa­run­ków ryn­ko­wy­ch”.

„Zro­zu­mie­nie me­cha­ni­zmów oraz punk­tów kry­tycz­nych w pro­ce­sach dru­ku, po­zwo­li­ło nam do­sto­so­wać na­rzędzie Bu­si­ness and In­no­va­tion Scan tak, aby za­pew­nić na­szym klien­tom jesz­cze szer­sze spoj­rze­nie na za­le­żno­ści, ja­kie wy­stępu­ją w ca­łym pro­ce­sie pro­duk­cyj­nym. Dzi­ęki te­mu mo­że­my wspie­rać klien­ta w roz­po­zna­niu stra­te­gicz­nych kie­run­ków roz­wo­ju i przy­go­to­wa­niu re­ko­men­da­cji, które umo­żli­wia­ją ad­ap­ta­cję do zmie­nia­jących się po­trzeb, za­cie­śnie­nie współpra­cy po­mi­ędzy dzia­ła­mi fir­my oraz mak­sy­ma­li­za­cję zy­skow­no­ści i efek­tyw­no­ści pro­duk­cji w przy­szło­ści.”

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ca­non Pol­ska

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści