Suk­ce­sy fir­my Re­pro­graf w za­kre­sie sprze­da­ży płyt CtP i sys­te­mów ZAC Fu­ji­filmPoprzedni artykuł 

Jolanta Kurowiak
Jo­lan­ta Ku­ro­wiak

W mi­nio­nym ro­ku bi­zne­so­wym Fu­ji­film (który za­ko­ńczy się w mar­cu br.) fir­ma Re­pro­graf – jej pol­ski dys­try­bu­tor – od­no­to­wa­ła ko­lej­ne wzro­sty. W za­kre­sie sprze­da­ży płyt ogółem w sto­sun­ku do ro­ku po­przed­nie­go – wy­nio­sły one 38%, w tym płyt bez­pro­ce­so­wych – 18%. Je­śli cho­dzi na­to­miast o pro­eko­lo­gicz­ne sys­te­my wy­wo­ły­wa­nia płyt ZAC – fir­ma zre­ali­zo­wa­ła do­tych­czas 20 in­sta­la­cji. Tym sa­mym kon­ty­nu­uje swój ubie­gło­rocz­ny suk­ces, kie­dy to otrzy­ma­ła ty­tuł naj­lep­sze­go re­gio­nal­ne­go dys­try­bu­tora tej mar­ki w trzech ka­te­go­riach ran­kin­gu Fu­ji­film EMEA Sa­les Awards, który prze­pro­wa­dzo­no w Eu­ro­pie, na Środ­ko­wym Wscho­dzie i w Afry­ce.

„Fakt, że na­sza fir­ma w ujęciu rok do ro­ku od­no­to­wa­ła ko­lej­ne wzro­sty w za­kre­sie sprze­da­ży płyt CtP Fu­ji­film oraz sys­te­mów ZAC jest dla nas po­wo­dem do du­my i ogrom­nej sa­tys­fak­cji – mówi Jo­lan­ta Ku­ro­wiak, pre­zes Re­pro­graf SA. To ta­kże do­wód uzna­nia na­szych klien­tów dla ja­ko­ści tych pro­duk­tów i bez­pie­cze­ństwa, ja­kie gwa­ran­tu­ją. We­dług na­szych sza­cun­ków obec­nie oko­ło 30% ryn­ku w Pol­sce ko­rzy­sta z płyt Fu­ji­film. Tak do­bre wy­ni­ki świad­czą o do­sko­na­łej ja­ko­ści tych pro­duk­tów – cha­rak­te­ry­zu­ją się one wy­so­kim po­zio­mem sta­bil­no­ści i gwa­ran­tu­ją użyt­kow­ni­kom po­wta­rzal­no­ść, po­sia­da­ją też bar­dzo atrak­cyj­ną ce­nę. Do­dat­ko­wo wa­żnym jest po­zy­tyw­ny aspekt eko­no­micz­ny w po­sta­ci oszczęd­no­ści wo­dy, che­mi­ka­li­ów itd. Re­du­ku­ją tym sa­mym opła­ty za ście­ki, bądź ich od­bi­ór przez wy­spe­cja­li­zo­wa­ne fir­my. To wszyst­ko ge­ne­ru­je du­że oszczęd­no­ści. Jed­nak na suk­ce­sy ryn­ko­we w tym za­kre­sie skła­da się rów­nież na­sze bo­ga­te do­świad­cze­nie. Od 13 lat ofe­ru­je­my pły­ty CtP – zna­my ten ry­nek i je­go po­trze­by, ma­my wie­lu sta­łych klien­tów, którzy przy­zwy­cza­je­ni są do ja­ko­ści ofe­ro­wa­nych przez nas pro­duk­tów i usług (w tym rów­nież ser­wi­so­wych), wi­ęc tym wi­ęk­szym ob­da­rza­ją nas za­ufa­niem, co pro­cen­tu­je wzro­sta­mi w za­kre­sie sprze­da­ży. Ofe­ru­je­my też na­szym klien­tom sze­reg war­to­ści do­da­nych – fa­cho­we do­radz­two oraz spraw­nie funk­cjo­nu­jący i roz­wi­ni­ęty ser­wi­s”.

Jo­lan­ta Ku­ro­wiak pod­kre­śla, że suk­ces ryn­ko­wy, o którym mo­wa nie by­łby mo­żli­wy bez ogrom­ne­go wy­si­łku ze stro­ny Fu­ji­film. „Fir­ma – mówi pre­zes Re­pro­graf SA – po­sia­da w Ho­lan­dii naj­no­wo­cze­śniej­sze obec­nie za­kła­dy pro­duk­cji płyt na świe­cie – au­to­ma­ty­za­cja osi­ągnęła tu naj­wy­ższy po­ziom. Ka­żdy pro­ces jest tu od­po­wied­nio zde­fi­nio­wa­ny, co po­zwa­la unik­nąć błędów. To prze­kła­da się na ja­ko­ść płyt CtP te­go pro­du­cen­ta – ich po­wta­rzal­no­ść, sta­bil­no­ść itd., a to z ko­lei do­ce­nia­ją klien­ci. War­to pod­kre­ślić, że oko­ło 70% z tych firm, które ko­rzy­sta­ły z ofe­ro­wa­nych przez nas wcze­śniej roz­wi­ązań w za­kre­sie płyt CtP, obec­nie sto­su­je pły­ty Fu­ji­film. Do­dat­ko­wo zy­ska­li­śmy wie­lu no­wych użyt­kow­ni­ków, dzi­ęki cze­mu na­sza sprze­daż w za­kre­sie płyt CtP od 2012 ro­ku, od kie­dy to ofe­ru­je­my tyl­ko pły­ty Fu­ji­film, wzro­sła o oko­ło 50%. To ogrom­ny skok do przo­du”.

W ofer­cie fir­my Re­pro­graf są obec­nie wszyst­kie po­wszech­nie sto­so­wa­ne ro­dza­je płyt – po­cząw­szy od fo­to­po­li­me­ro­wych, które sta­no­wią naj­mniej­szy pro­cent sprze­da­ży, po­przez ter­micz­ne o du­żej wy­trzy­ma­ło­ści, kie­ro­wa­ne przede wszyst­kim do klien­tów pro­du­ku­jących opa­ko­wa­nia, po­przez stan­dar­do­we ter­micz­ne (tu za­kres sprze­da­ży jest naj­wi­ęk­szy), aż po pro­eko­lo­gicz­ne czy­li bez­pro­ce­so­we. Te ostat­nie sta­no­wią oko­ło 10% sprze­da­ży płyt ogółem w Re­pro­grafie i ko­rzy­sta­ją z nich mniej­sze dru­kar­nie, bo – jak pod­kre­śla Jo­lan­ta Ku­ro­wiak – dzi­ęki nim mo­żna wy­eli­mi­no­wać nie­które pro­ce­sy i zmniej­szyć ogól­ne kosz­ty pro­duk­cji, co przy­no­si od­czu­wal­ne ko­rzy­ści fi­nan­so­we.

Klien­ci – jak po­da­je fir­ma Re­pro­graf – co­raz licz­niej do­ce­nia­ją sys­te­my ZAC, skła­da­jące się z wy­wo­ły­war­ki oraz opro­gra­mo­wa­nia, które umo­żli­wia­ją obrób­kę płyt przy zmi­ni­ma­li­zo­wa­nym zu­ży­ciu che­mii (co ozna­cza ta­ńszy i bar­dziej eko­lo­gicz­ny pro­ces). Z my­ślą o nich fir­ma Fu­ji­film stwo­rzy­ła i opa­ten­to­wa­ła spe­cjal­ny pro­gram, za po­mo­cą które­go co mi­nu­tę spraw­dza­ne są pa­ra­me­try che­mii. Jej re­ge­ne­ra­cja od­by­wa się tu wprost pro­por­cjo­nal­nie do spad­ku prze­wod­no­ści wy­wo­ły­wa­cza uży­te­go do obrób­ki da­nej pły­ty, co ozna­cza, że uzu­pe­łnia­ne jest tyl­ko jej fak­tycz­ne zu­ży­cie. „To uni­kal­ne roz­wi­ąza­nie mo­że przy­nie­ść dru­ka­rzom oszczęd­no­ści  rzędu na­wet 50%, co jest z pew­no­ścią jed­nym z za­sad­ni­czych po­wo­dów sta­le ro­snącej po­pu­lar­no­ści tych sys­te­mów, a dla nas po­wo­dem do du­żej sa­tys­fak­cji z ko­lej­nych wdro­żeń w pol­skich za­kła­dach po­li­gra­ficz­ny­ch” – pod­su­mo­wu­je Jo­lan­ta Ku­ro­wiak.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści