Sa­to­shi Mo­chi­da no­wym pre­ze­sem fir­my Ko­mo­riPoprzedni artykuł 

Pod ko­niec 2014 ro­ku w fir­mie Ko­mo­ri na­stąpi­ły istot­ne zmia­ny. Po raz pierw­szy w hi­sto­rii funk­cję jej pre­ze­sa ob­jęła oso­ba spo­za ro­dzi­ny Ko­mo­ri (do której na­le­ży przed­si­ębior­stwo). Kie­ru­jący fir­mą Yo­shi­ha­ru Ko­mo­ri prze­sze­dł do ra­dy nad­zor­czej, prze­ka­zu­jąc sta­no­wi­sko pre­ze­sa w ręce Sa­to­shi Mo­chi­da. W 83 nu­me­rze mie­si­ęcz­ni­ka On Press uka­za­ła się je­go pierw­sza ofi­cjal­na wy­po­wie­dź, w której mówił m.in. o swo­ich pla­nach, przy­szło­ści bra­nży i stra­te­gii fir­my na naj­bli­ższe la­ta.

Ko­mo­ri i przy­szło­ść bra­nży

„Ko­mo­ri Cor­po­ra­tion od lat bacz­nie przy­gląda się ca­łe­mu oto­cze­niu ryn­ko­we­mu, wpły­wa­jące­mu na bra­nżę po­li­gra­ficz­ną i nie­ustan­nie po­dej­mu­je dzia­ła­nia, ma­jące za­pew­nić na­szym klien­tom zy­skow­ną przy­szło­ść – po­wie­dział we wspo­mnia­nym te­kście Sa­to­shi Mo­chi­da, dy­rek­tor wy­ko­naw­czy, pre­zes i CEO fir­my Ko­mo­ri.

Klu­czem do suk­ce­su ma­ją być trzy czyn­ni­ki: roz­wój no­wych ob­sza­rów dzia­łal­no­ści, prze­kszta­łce­nia struk­tu­ral­ne, będące pod­sta­wą na­szej stra­te­gii oraz in­no­wa­cyj­no­ść po­strze­ga­na zgod­nie z fi­lo­zo­fią mo­no­zu­ku­ri, która za­kła­da fun­da­men­tal­ne zmia­ny w ob­sza­rze pro­duk­cji, umo­żli­wia­jące znacz­ne zwi­ęk­sze­nie jej wy­daj­no­ści i re­duk­cję kosz­tów wy­twór­czych. Na­sze dzia­ła­nia w 2015 ro­ku będą w du­żej mie­rze kon­cen­tro­wać się na wzmac­nia­niu ofer­ty Ko­mo­ri w ob­sza­rze of­f­se­to­wych ma­szyn dru­ku­jących, który jest dla nas stra­te­gicz­ny. Stwo­rzo­ne i im­ple­men­to­wa­ne „tech­no­lo­gie dru­ku na żąda­nie” i roz­wi­ąza­nia, ta­kie jak H-UV czy KHS-AI, spo­tka­ły się z bar­dzo po­zy­tyw­nym przy­jęciem przez bra­nżę. Są one wdra­ża­ne za­rów­no w of­f­se­to­wych ma­szynach ar­ku­szo­wych ak­cy­den­so­wych, de­dy­ko­wa­nych do pro­duk­cji opa­ko­wań, jak też w ma­szynach zwo­jo­wych. Wkrót­ce licz­ba za­in­sta­lo­wa­nych ma­szyn Ko­mo­ri wy­po­sa­żo­nych w in­no­wa­cyj­ne tech­no­lo­gie H-UV prze­kro­czy 500 eg­zem­pla­rzy. To ozna­cza jed­no: je­ste­śmy świad­ka­mi praw­dzi­wej re­wo­lu­cji w dru­ku of­f­se­to­wym. Ch­ce­my wi­ęc po­dwo­ić wy­si­łki w za­kre­sie wpro­wa­dza­nia na ry­nek ko­lej­nych, in­no­wa­cyj­nych roz­wi­ązań, które po­mo­gą klien­tom pro­wa­dzić zy­skow­ną dzia­łal­no­ść”.

Trzy dro­gi roz­wo­ju

„Ko­mo­ri – do­da­je Sa­to­shi Mo­chi­da – wci­ąż roz­wi­jać się będzie w trzech spe­cja­li­stycz­nych ob­sza­rach: ma­szyn do pro­duk­cji bank­no­tów i dru­ków za­bez­pie­czo­nych, sys­te­mów dru­ku cy­fro­we­go oraz sprzętu do wy­twa­rza­nia elek­tro­ni­ki dru­ko­wa­ne­j”.
W za­kre­sie pierw­sze­go z nich, co pod­kre­ślał no­wy pre­zes, fir­ma jest obec­nie je­dy­nym ja­po­ńskim (i jed­nym z dwóch w ska­li świa­ta) pro­du­cen­tem ma­szyn do dru­ko­wa­nia bank­no­tów i wy­dru­ków z za­bez­pie­cze­nia­mi. „Do­star­cza­my na­sze ma­szyny do ban­ków cen­tral­nych i pry­wat­nych dru­ka­rń, zaj­mu­jących się pro­duk­cją bank­no­tów w 14 kra­jach, przede wszyst­kim azja­tyc­ki­ch” – po­wie­dział. W za­kre­sie sys­te­mów dru­ku cy­fro­we­go fir­ma Ko­mo­ri wpro­wa­dzi­ła z ko­lei na ry­nek ma­szyny z se­rii Im­pre­mia C. „Ofe­ru­jące wy­so­ką wy­daj­no­ść i ja­ko­ść, spo­tka­ły się one z du­żym za­in­te­re­so­wa­niem klien­tów – mówi Sa­to­shi Mo­chi­da. – Wspól­nie z fir­mą Ko­ni­ca Mi­nol­ta udo­sko­na­la­my ma­szynę in­kje­to­wą Im­pre­mia IS29 UV. W nie­da­le­kiej przy­szło­ści w ofer­cie Ko­mo­ri znaj­dzie się ta­kże sys­tem cy­fro­wy, ba­zu­jący na tech­no­lo­gii na­no­gra­ficz­ne­j”.
W za­kre­sie dru­ko­wa­nia elek­tro­ni­ki Ko­mo­ri wpro­wa­dza na ry­nek i sta­le udo­sko­na­la se­rię ma­szyn do dru­ko­wa­nia of­f­se­to­wo­-w­klęsłęgo Ko­mo­ri Pe­pio. „Umo­żli­wia­ją one – mówi Sa­to­shi Mo­chi­da – dru­ko­wa­nie bar­dzo drob­nych, cien­kich li­nii, znaj­du­jąc za­sto­so­wa­nie m.in. przy pro­duk­cji pa­ne­li do­ty­ko­wych. Ofe­ru­jąc wy­so­ką do­kład­no­ść od­wzo­ro­wa­nia oraz wy­so­ką pro­duk­tyw­no­ść, urządze­nia te mo­gą w zna­czącym stop­niu zre­du­ko­wać kosz­ty i zwi­ęk­szyć kon­ku­ren­cyj­no­ść wy­ko­rzy­stu­jących je firm. W przy­szło­ści chce­my zna­cząco zwi­ęk­szyć sprze­daż te­go ty­pu roz­wi­ąza­ń”.

Dzia­łal­no­ść w ob­sza­rze PESP

Prze­kszta­łce­nia struk­tu­ral­ne we­wnątrz fir­my Ko­mo­ri, o których wspo­mniał Sa­to­shi Mo­chi­da, to przede wszyst­kim roz­wój bi­zne­su pod na­zwą Print En­gi­ne­ering Se­rvi­ce Pro­vi­der (PESP). „Do­tych­czas na­sza fir­ma – mówi – kon­cen­tro­wa­ła się przede wszyst­kim na pro­duk­cji, sprze­da­ży i ser­wi­so­wa­niu of­f­se­to­wych ma­szyn dru­ku­jących. Obec­nie chce­my roz­sze­rzyć na­szą dzia­łal­no­ść w ob­sza­rach ta­kich jak: urządze­nia pe­ry­fe­ryj­ne, ma­te­ria­ły eks­plo­ata­cyj­ne, opro­gra­mo­wa­nie oraz ser­wi­so­we pro­gra­my pre­wen­cyj­ne w za­kre­sie eks­plo­ata­cji ma­szyn. W efek­cie chce­my za­ofe­ro­wać kom­plet­ne roz­wi­ąza­nia, na które będą skła­dać się różne­go ro­dza­ju pro­duk­ty i usłu­gi. Re­ko­men­do­wa­ne przez nas ma­te­ria­ły eks­plo­ata­cyj­ne – m.in. far­by H-UV, wa­łki, ob­ci­ągi, roz­two­ry na­wi­lża­jące czy środ­ki czysz­czące – sta­ną się częścią port­fo­lio K-Sup­ply. Dzia­ła­jące w ra­mach na­szej fir­my cen­trum tech­no­lo­gii po­li­gra­ficz­nych (Ko­mo­ri Gra­phic Tech­no­lo­gy Cen­ter) będzie z ko­lei do­star­czać ca­łą pa­le­tę in­for­ma­cji i roz­wi­ązań tech­no­lo­gicz­nych zwi­ąza­nych z dru­ko­wa­niem, sta­no­wi­ąc sil­ne wspar­cie dla struk­tur sprze­da­żo­wych oraz za­pew­nia­jąc wza­jem­ną sy­ner­gię różnych dzia­łań, po­dej­mo­wa­nych przez fir­mę”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści