In­ter­ne­to­wa sprze­daż za gra­ni­cą – te­raz pro­ściej z sys­te­mem Mnu­miPoprzedni artykuł 

Fir­ma Mnu­mi po­in­for­mo­wa­ła o wpro­wa­dze­niu no­wych, za­awan­so­wa­nych funk­cjo­nal­no­ści w swo­im sztan­da­ro­wym pro­duk­cie – sys­te­mie Mnu­mi – do za­rządza­nia dru­kar­nią. Wie­lo­wa­lu­to­wo­ść i wie­lo­języ­ko­wo­ść, do­da­ne do te­go in­no­wa­cyj­ne­go na­rzędzia w ostat­nim cza­sie, są od­po­wie­dzią na za­po­trze­bo­wa­nie dru­ka­rń, które chcą roz­wi­jać sprze­daż swo­ich usług przez In­ter­net w różnych kra­jach i w różnej wa­lu­cie. To na­rzędzia uprasz­cza­jące pro­ce­du­ry z tym zwi­ąza­ne. Po raz pierw­szy zo­sta­ły za­pre­zen­to­wa­ne pod­czas tar­gów Pu­bli­shin­g&Me­dia Expo w Lon­dy­nie i Si­gn&Di­gi­tal w Bir­min­gham, gdzie fir­ma Mnu­mi pre­zen­to­wa­ła nie­daw­no swo­ją pe­łną ofer­tę.

„Przy­gląda­jąc się uwa­żnie ryn­ko­wi usług po­li­gra­ficz­nych w na­szym kra­ju już od ja­kie­goś cza­su wy­ra­źnie wi­dzi­my, że dru­kar­nie z Pol­ski co­raz śmie­lej ko­rzy­sta­ją z sys­te­mów uła­twia­jących im sprze­daż usług i pro­duk­tów po­przez In­ter­net – mówi Piotr Pa­kier, współwła­ści­ciel fir­my Mnu­mi, pro­du­cen­ta opro­gra­mo­wa­nia o tej sa­mej na­zwie. – Sprze­daż ta od­by­wa się nie tyl­ko po­mi­ędzy różny­mi podmio­ta­mi z Pol­ski, ale co­raz częściej po usłu­gi ro­dzi­mych dru­ka­rń si­ęga­ją ta­kże zle­ce­nio­daw­cy z za­gra­ni­cy. War­to pod­kre­ślić, że rów­nież pol­skie za­kła­dy po­li­gra­ficz­ne – sprze­da­jąc swo­je pro­duk­ty i usłu­gi – co­raz częściej wy­cho­dzą po­za gra­ni­cę na­sze­go kra­ju. Aby uła­twić pro­ce­du­ry z tym zwi­ąza­ne wpro­wa­dzi­li­śmy w ostat­nim cza­sie w sys­te­mie Mnu­mi no­we funk­cjo­nal­no­ści – wie­lo­języ­ko­wo­ść i wie­lo­wa­lu­to­wo­ść ”.  

Obec­nie – dzi­ęki wpro­wa­dzo­nym zmia­nom w sys­te­mie Mnu­mi – dru­kar­nia ko­rzy­sta­jąca z te­go roz­wi­ąza­nia mo­że mieć kil­ka swo­ich skle­pów in­ter­ne­to­wych i ka­żdy z nich mo­że być pro­wa­dzo­ny w in­nym, do­wol­nie wy­bra­nym języ­ku. Je­śli chce ona za­ist­nieć na ryn­ku nie­miec­kim, w tym wła­śnie języ­ku będzie pro­wa­dzo­ny sklep in­ter­ne­to­wy ukie­run­ko­wa­ny na klien­ta z Nie­miec. Ana­lo­gicz­nie będzie z in­nymi kra­ja­mi i języ­ka­mi. „To bar­dzo istot­na funk­cjo­nal­no­ść, po­nie­waż umo­żli­wia dru­kar­niom roz­wi­ni­ęcie sprze­da­ży po­za gra­ni­ca­mi na­sze­go kra­ju nie­mal w spo­sób au­to­ma­tycz­ny – mówi Piotr Pa­kier. – Je­den pa­nel na­sze­go sys­te­mu mo­że ob­słu­gi­wać te­raz wie­le skle­pów in­ter­ne­to­wych w różnych języ­kach, a ta­kże różne (do­wol­nie wy­bra­ne przez użyt­kow­ni­ków) wa­lu­ty. Te na­to­miast mo­żna mo­dy­fi­ko­wać w sys­te­mie we­dług kur­su Na­ro­do­we­go Ban­ku Pol­skie­go z wy­bra­nego dnia. To zde­cy­do­wa­nie uprasz­cza pro­ce­du­ry zwi­ąza­ne z e-sprze­da­żą i czy­ni te­go ro­dza­ju han­del nie tyl­ko bar­dziej przy­ja­znym, ale rów­nież bez­piecz­niej­szy­m”.

Cie­ka­wa jest rów­nież – jak po­da­je Mnu­mi – no­wa funk­cjo­nal­no­ść sys­te­mu zwi­ąza­na z fak­tu­ro­wa­niem za­ku­pów. Na fak­tu­rze mo­że bo­wiem po­ja­wić się nie tyl­ko do­wol­na wa­lu­ta (do­dat­ko­wo mo­żli­wa jest tu rów­nież jej kon­wer­sja), ale rów­nież sam do­ku­ment mo­że być utwo­rzo­ny w do­wol­nym języ­ku.

„Zmia­ny, o których mo­wa, są wpro­wa­dza­ne nie tyl­ko z my­ślą o klien­tach z Pol­ski. Na­sza eks­pan­sja na ryn­ki za­gra­nicz­ne jest co­raz wi­ęk­sza – ma­my tu co­raz wi­ęk­sze gro­no klien­tów – dla­te­go stra­te­gia sprze­da­ży Mnu­mi mu­sia­ła uwzględ­niać te­go ro­dza­ju mo­dy­fi­ka­cje. Spot­ka­ły się one z du­żym za­in­te­re­so­wa­niem od­wie­dza­jących nas go­ści pod­czas tar­gów Pu­bli­shin­g&Me­dia Expo w Lon­dy­nie i Si­gn&Di­gi­tal w Bir­min­gham, gdzie by­ły po raz pierw­szy pre­zen­to­wa­ne. Rów­nież w kra­ju oka­za­ło się, że wie­le dru­ka­rń po­trze­bo­wa­ła ta­kie­go wła­śnie na­rzędzia, które uła­twi­ło­by im roz­wój sprze­da­ży po­za gra­ni­ca­mi Pol­ski, a au­to­ma­tycz­ne funk­cje zmia­ny języ­ka czy wa­lut zde­cy­do­wa­nie to uprasz­cza­ją. Po raz ko­lej­ny od­po­wie­dzie­li­śmy na po­trze­by ryn­ko­we i ofe­ru­je­my obec­nie no­we funk­cjo­nal­no­ści, aby w jesz­cze wi­ęk­szym stop­niu uczy­nić nasz sys­tem przy­ja­znym użyt­kow­ni­ko­wi, a ko­rzy­sta­jącym z nie­go dru­kar­niom za­pew­nić roz­wój w różnych kie­run­ka­ch”.  

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści