W najbliższej przyszłości na znaczeniu najbardziej zyskają drukarnie powszechnie wykorzystujące w swojej działalności Internet oraz posiadające narzędzia, umożliwiające automatyzację najważniejszych zadań związanych ze sprawną i wolną od błędów obsługą klienta. Ten trend, doskonale widoczny w Europie Zachodniej, przekłada się już na realia polskie. Twarda konkurencja, szeroka dostępność usług oraz ciągle zmniejszające się marże są podstawowym problemem nurtującym wielu dostawców usług poligraficznych. Bez automatyzacji procesów związanych z generowaniem oferty, przyjmowaniem i realizacją zleceń, sprostanie obecnym wymaganiom rynku jest bardzo trudne a w niedalekiej przyszłości będzie wręcz niemożliwe. W związku z tym firma Infosystems SA przygotowała interesującą propozycję dla wszystkich drukarń zainteresowanych tego typu innowacyjnymi rozwiązaniami.
Jak wynika m.in. z ostatniego raportu „Rynek poligraficzny w Polsce” - opracowanego przez KPMG na zlecenie Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga - ponad połowa analizowanych w nim przedsiębiorstw poligraficznych obsługuje obecnie zlecenia drogą elektroniczną, a blisko co druga z nich za pośrednictwem Internetu poszukuje nowych zamówień. Co trzecia z kolei uważa, że w najbliższej przyszłości drukarnie, wykorzystujące w swojej działalności Internet, zyskają na znaczeniu. Ta dokonująca się ewolucja na rynku komercyjnych usług poligraficznych wymaga od właścicieli przedsiębiorstw poligraficznych zastosowania zupełnie innych niż dotychczas strategii prowadzenia biznesu.
„Zapytania ofertowe składane drogą elektroniczną stały się obecnie standardem, a ich sprawna obsługa może przyczynić się do wzrostu przychodów przedsiębiorstwa – mówi Mariusz Sosnowski, prezes Infosystems SA. - Podobnie jak możliwość zdalnej akceptacji pracy przez klienta drukarni drogą elektroniczną. Drukarnie wykorzystujące Internet w swojej działalności mogą również konkurować z tymi, które korzystają z Internetu w mniejszym stopniu lub nie korzystają z niego w ogóle, np. niższymi cenami, wynikającymi z niższych kosztów obsługi. Aby ten sukces był jednak możliwy, przedsiębiorstwo poligraficzne potrzebuje odpowiedniego oprogramowania”.
Obecnie wciąż jeszcze nieliczne firmy posiadają tego typu rozwiązania ale wiele z nich poszukuje obecnie programów WebtoPrint, umożliwiających automatyzację najważniejszych zadań związanych z obsługą klienta (od przyjmowania zleceń, poprzez ich akceptacje i wyceny, po zarządzanie i marketing) oraz procesów związanych z przygotowaniem zlecenia do druku i samym procesem drukowania.
„Oferowany przez Infosystems SA system PuzzleFlow WebToPrint (bazujący na uniwersalnej i wysoko ocenianej technologii PuzzleFlow), wyróżniony m.in. Złotym Medalem MTP, to nowoczesne narzędzie, które rewolucjonizuje współczesne usługi poligraficzne. Odpowiada ono potrzebom polskich drukarń, które poszukują sposobów na optymalizację procesów produkcyjnych, jakie mają miejsce w ich zakładach. Jest jednocześnie narzędziem, które pozwala im zabezpieczyć się na przyszłość i sprostać zmianom, jakie ustawicznie zachodzą na rynku usług poligraficznych. Wdrożenie tego produktu w drukarni ma na celu powiększenie portfela zleceń i pozyskanie klientów na standardowe prace, które można łączyć ze sobą na etapie produkcji. Oznacza to pełniejsze wykorzystanie maszyn i ludzi, a tym samym podniesienie wydajności, zwiększenie kontroli jakości, w efekcie zaś – zmniejszenie kosztów własnych. Nie wymaga ciągłego zaangażowania personelu i redukuje do minimum najbardziej czasochłonne czynności. Dlatego staje się obecnie niemal standardem w zakładach poligraficznych na całym świecie” – mówi Mariusz Sosnowski, prezes Infosystems SA.
W związku z rosnącym zainteresowaniem rozwiązaniem PuzzleFlow WebToPrint firma Infosystems SA uruchomiła specjalną stronę internetową (http://www.infosystems.pl/puzzleflow-webtoprint), gdzie można znaleźć niezbędne informacje na ten temat.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com