Ro­lo­wo­-sto­ło­wy Scre­en Tru­ePress Jet UV tra­fił do fir­my ClicksPoprzedni artykuł 

Alan Rigglesford (Clicks) i Bui Burke (Screen Europe)
Alan Rig­gles­ford (Clicks) i Bui Bur­ke (Scre­en Eu­ro­pe)

W trak­cie ostat­nich tar­gów Fe­spa w Niem­czech fir­ma „Click­s” sfi­na­li­zo­wa­ła jed­ną ze swo­ich naj­wi­ęk­szych do­tych­czas in­we­sty­cji. O za­ku­pie ma­szy­ny Scre­en Tru­ePress Jet W3200 UV opo­wia­da kie­row­nic­two fir­my.

Pod­czas tar­gów Fe­spa, dru­kar­ka Scre­en Tru­ePress Jet W3200 UV HS zy­ska­ła no­wą funk­cjo­nal­no­ść. Do­dat­ko­wy sys­tem dru­ku z ro­li na ro­lę po­zwa­la na szyb­ki druk pro­duk­cyj­ny, te­raz ta­kże na me­diach ela­stycz­nych.

In­we­sty­cja po­kie­ro­wa­na by­ła po­trze­bą za­pew­nie­nia fir­mie urządze­nia z naj­wy­ższej półki. Jed­no­cze­śnie ofe­ru­jące naj­lep­sze pa­ra­me­try i mo­żli­wo­ści przy wiel­ko­for­ma­to­wych pro­jek­tach.”

No­wa hy­bry­da mia­ła swo­ją pre­mie­rę na Fe­spie i za­si­li ha­le pro­duk­cyj­ną no­we­go na­byw­cy w naj­bli­ższym cza­sie. Alan Rig­gles­ford z fir­my „Click­s” pod­su­mo­wał.

W na­szej bra­nży naj­wa­żniej­sze jest to aby klient otrzy­mał naj­wy­ższej ja­ko­ści wy­dru­ki, pro­duk­ty i re­ali­za­cje. Nasz kie­row­nik pro­duk­cji – Gra­ham Leg­get – nie ukry­wa, że spędził 6 ostat­nich mie­si­ęcy na po­szu­ki­wa­niu od­po­wied­nich roz­wi­ązań. Za­nim za­pa­dła de­cy­zja na fi­nal­ny za­kup urządze­nia Scre­en Tru­epress Jet zo­stał zba­da­ny ca­ły ry­nek plo­te­rów dru­ku­jących o sze­ro­ko­ści 3.20 m. Oma­wia­na ma­szy­na po­tra­fi dru­ko­wać z pręd­ko­ścią do 150 me­trów kwa­dra­to­wych na go­dzi­nę. Za­rów­no na me­diach po­da­wa­nych z ro­li jak rów­nież ze sto­łu. Żad­na in­na ma­szy­na nie ofe­ru­je ta­kiej wy­daj­no­ści oraz ela­stycz­no­ści.”

No­wy plo­ter pro­duk­cyj­ny Tru­epress Jet W3200UV ofe­ru­je za­druk w 8 ko­lo­rach CMYK, LC, LM i podwój­ny bia­ły na me­diach ro­lo­wych oraz pła­skich.

Wy­daj­no­ść te­go urządze­nia po­zwo­li za­stąpić na­sze po­przed­nie plo­te­ry. Dwie dru­kar­ki In­ca Spy­der oraz HP L65500, dru­ku­jące tyl­ko z pręd­ko­ścią 20 me­trów kwa­dra­to­wych na go­dzi­nę. Ma to wie­le za­let, gdyż hy­bry­da Scre­en po­zwa­la za­stąpić kil­ka urządzeń. Dzi­ęki te­mu mo­że­my za­osz­czędzić cen­ną po­wierzch­nie w fir­mie. Jest rów­nież od nich szyb­sza dzi­ęki cze­mu je­ste­śmy w sta­nie re­ali­zo­wać zle­ce­nia dla klien­tów o wie­le szyb­ciej.”

Fir­ma „Click­s” nie ukry­wa, że po­sia­da klien­tów którzy ma­ją nie­stan­dar­do­we zle­ce­nia.

Mówi Alan Rig­gles­ford. „Lu­bi­my sta­wiać so­bie no­we wy­zwa­nia i eks­pe­ry­men­to­wać z no­wy­mi me­dia­mi, tu­sza­mi oraz wy­ko­ńcze­nia­mi. Jest to ko­lej­ny po­wód dla które­go wy­bie­ra­my Tru­epress Jet. Nie tyl­ko ofe­ru­je on pierw­szo­rzęd­ną ja­ko­ść ale umo­żli­wia nam rów­nież za­druk na sze­ro­kiej ga­mie ma­te­ria­łów. Od bar­dzo cien­kich tek­sty­li­ów po ci­ężkie pły­ty me­ta­lo­we. Mo­że­my też dru­ko­wać jed­no a na­wet 8 war­stwo­we gra­fi­ki. A na­wet 75 lpi gra­fi­kę len­ty­ku­lar­ną.”

Druk wie­lo­war­stwo­wy i len­ty­ku­lar­ny

Druk wie­lo­war­stwo­wy (do ośmiu warstw) po­zwa­la uzy­skać wy­so­kiej ja­ko­ści efek­ty zmien­nych gra­fik. Na przy­kład wi­docz­nych w dzień i w no­cy (po podświe­tle­niu) na me­diach ty­pu bac­klit. Tech­no­lo­gia dru­ku wie­lo­war­stwo­we­go jest w pe­łni wspie­ra­ne z po­zio­mu opro­gra­mo­wa­nia. W którym to mo­że­my usta­lać ta­kże war­stwy czar­ne jak i bia­łe. Druk ko­lo­rem bia­łym od­by­wa się bez utra­ty pręd­ko­ści, gdyż je­go war­stwa jest na­kła­da­na dwu­krot­nie w cza­sie jed­ne­go prze­lo­tu ka­ret­ki.

Rów­nie ie­ka­wą tech­ni­ką dru­ku za­im­ple­men­to­wa­ną przez Scre­en, jest druk len­ty­ku­lar­ny. Sto­su­je się go do two­rze­nia różno­rod­nych efek­tów wi­zu­al­nych. Dzi­ęki nim od­no­si­my wra­że­nie, że obiek­ty się po­ru­sza­ją czy wręcz wy­ska­ku­ją z me­dium. Dzi­ęki ło­żom zdol­nym ob­słu­żyć wy­so­ce sta­bil­ny trans­fer, dru­kar­ki Tru­epress Jet W3200UV mo­gą dru­ko­wać bez­po­śred­nio na so­czew­kach. To z ko­lei eli­mi­nu­je ko­niecz­no­ść ko­pio­wa­nia i po­zwa­la na dru­ko­wa­nie z du­żą wy­daj­no­ścią wy­so­kiej ja­ko­ści ma­te­ria­łów len­ty­ku­lar­nych.

Gło­wi­ce i stół

Gło­wi­ce umo­żli­wia­ją druk w roz­dziel­czo­ści 1000 dpi. Prze­kła­da się to na mo­żli­wo­ść pro­duk­cji gra­fik w ja­ko­ści fo­to­gra­ficz­nej jak i tych prze­zna­czo­nych do eks­po­zy­cji ze­wnętrz­nych. Przy pro­duk­cji wy­so­ko­na­kła­do­wej istot­na jest funk­cja ma­po­wa­nia dysz. Ma ona na ce­lu kom­pen­sa­cję za­tka­nych dysz. Dzi­ęki te­mu druk pro­duk­cyj­ny mo­że od­by­wać się w try­bie ci­ągłym. Do­dat­ko­wo plo­ter po­sia­da za­awan­so­wa­ne funk­cje czysz­cze­nia dysz, bez uży­cia atra­men­tu co da­je do­dat­ko­we oszczed­no­ści si­ęga­jące kil­ku­na­stu pro­cent.

Cie­ka­wost­ką jest fakt, że gło­wi­ce ka­li­bro­wa­ne są jesz­cze w fa­bry­ce. W ta­kiej po­sta­ci są do­star­cza­ne na miej­sce in­sta­la­cji. Tak sa­mo per­fek­cyj­nie pła­ski stół rów­nież jest ka­li­bro­wa­ny jesz­cze u pro­du­cen­ta. Je­go ob­szar ro­bo­czy wy­no­si 3,20 na 1,60 m i wy­po­sa­żo­ny jest w 6 nie­za­le­żnych stref pod­sy­su. Mo­że­my na nie­go po­ło­żyć no­śni­ki o gru­bo­ści do 50 mm. Sy­stem próżnio­wy re­gu­lu­ję si­łę ssącą i ak­ty­wu­je od­po­wied­nie stre­fy w za­le­żno­ści od wiel­ko­ści i ro­dza­ju ma­te­ria­łu.

Atra­men­ty z tej sa­mej fa­bry­ki

W pe­łni na­sy­co­ne ko­lo­ry na­wet na ma­te­ria­łach ela­stycz­nych za­wdzi­ęcza­my atra­men­to­wi UV wy­twa­rza­ne­mu przez pro­du­cen­ta ma­szy­ny. Scre­en Tru­ePress Jet W3200 UV ko­rzy­sta z atra­men­tów uni­wer­sal­nych. Ozna­cza to, że mo­żna je sto­so­wać za­rów­no na podło­ża sztyw­ne jak i ro­lo­we. Co wi­ęcej, po­dat­ne są one na for­mo­wa­nie i na­wet dwu­krot­ne roz­ci­ąga­nie. Atra­men­ty Scre­en do­dat­ko­wo ce­chu­ją się bar­dzo do­brą przy­czep­no­ścią do ma­te­ria­łów różne­go ty­pu. Cha­rak­te­ry­zu­je je bar­dzo wy­so­ki sto­pień pig­men­ta­cji. Efek­tem te­go jest na ni­ższe zu­ży­cie atra­men­tu do uzy­ska­nia ocze­ki­wa­ne­go efek­tu. Przy gło­wi­cy – w naj­bar­dziej new­ral­gicz­nym miej­scu – znaj­du­je się ta­kże sys­tem kon­tro­li tem­pe­ra­tu­ry atra­men­tu. Ko­lor bia­ły, jest prze­cho­wy­wa­ny w 2 zbior­ni­kach z re­cyl­ku­la­to­rem.

Szyb­ki w użyt­kow­niu

Tru­epress Jet mar­ki Scre­en zo­stał za­pro­jek­to­wa­ny z my­ślą o oszczęd­no­ści cza­su i na­ła­du pra­cy. Urządze­nie jest go­to­we do star­tu w kil­ka mi­nut. Do je­go ob­słu­gi oprócz in­ter­fej­su za­sto­so­wa­no nie­za­wod­ne, naj­wy­ższej kla­sy opro­gra­mo­wa­nie Cal­de­ra RIP.

„Zmia­na z try­bu ro­lo­we­go na sto­ło­wy i od­wrot­nie tr­wa do­słow­nie chwi­lę. Po­twier­dza to wy­so­ka ela­stycz­no­ść ma­szy­ny Scre­en” Mówi Pa­weł Sta­nia z dzia­łu mar­ke­tin­gu pol­skie­go dys­try­bu­to­ra.

Pol­skim dys­try­bu­to­rem sys­te­mów UV mar­ki Scre­en jest Atrium Cen­trum Plo­te­ro­we.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści