Podczas targów drupa 2016 (Duesseldorf, 31 maja - 10 czerwca 2016 r.) Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) zaprezentuje cyfrową przyszłość przemysłu poligraficznego pod hasłem „Simply Smart” (Po prostu inteligentnie). U jego źródła leży nie dająca o sobie zapomnieć potrzeba stałego zwiększania przez drukarnie ich efektywności oraz jeszcze szybszego odpowiadania w bardziej elastyczny sposób na potrzeby klientów.
Aby temu sprostać drukarnie muszą określić w jaki sposób ucyfrowić model biznesowy i włączyć w ten proces klientów. Wysoce elastyczna produkcja rosnącej liczby spersonalizowanych produktów drukowanych staje się codziennością. W przyszłości drukarnie jeszcze bardziej będą zanurzone w cyfrowym łańcuchu dostaw wraz ze swoimi klientami i dostawcami i będą musiały odpowiedzieć na większe oczekiwania związane z dodatkowymi usługami, takimi jak wysyłka i multimedialny marketing.
„Pod hasłem „Simply Smart” Heidelberg pokaże na drupie ucyfrowioną i zorganizowaną w sposób przemysłowy drukarnię jako niezbędny element odnoszącego sukces modelu biznesowego przyszłości. Razem z naszymi partnerami chcemy zaoferować produkty i usługi, które długo nie wyjdą z użycia i pomogą odnieść sukces naszym klientom” – powiedział Harald Weimer, członek zarządu odpowiedzialny za pion Heidelberg Services. „Wierzymy, że zintegrowana i połączona siecią drukarnia to pionierski krok dla firm w naszej branży, które chcą iść naprzód. Dzięki wsparciu zautomatyzowanych procesów i usług pomagamy naszym klientom odpowiedzieć na wymagania, które będzie musiała spełnić w przyszłości produkcja poligraficzna.”
Slogan „Simply Smart” jest odpowiedzią Heidelberga na wyzwania związane z tym co już nazywamy Print Media Industry 4.0 (przemysł poligraficzny w okresie czwartej rewolucji przemysłowej – przyp. ). Firma oferuje specyficzne korzyści maksymalnie upraszczając pracę z wykorzystaniem coraz bardziej złożonych procesów i technologii.
„Smart print shop” to zintegrowana i połączona siecią drukarnia
Obecnie większość produktów Heidelberga można już wykorzystać do integracji i automatyzacji procesów w drukarni. System zarządzania przebiegiem procesów produkcji druków i mediów Prinect oferowany przez Heidelberga tworzy podstawę dla zintegrowanej komunikacji pomiędzy maszynami a systemami informatycznymi. Skupia się on na inteligentnej integracji drukowania offsetowego i cyfrowego, dodatkowej automatyzacji wszystkich procesów produkcyjnych, integracji procesów handlowych i włączeniu w całość odbiorców końcowych. Dzięki systemowi Prinect Heidelberg daje swoim klientom także możliwość równoległego wykorzystania technologii offsetowej i cyfrowej w oparciu o przyjazny dla użytkownika i zintegrowany proces. Co więcej, firma stale rozwija swoje portfolio w zakresie drukowania cyfrowego. Jako część trwających prac w tym obszarze, Heidelberg i Fujifilm pokażą na targach drupa nowe wspólne dzieło, wysokowydajny system drukowania cyfrowego natryskowego do przemysłowych zastosowań akcydensowych i zadrukowywania opakowań.
„Prinect jest bazą dla zintegrowanej komunikacji wewnątrz drukarni i pomiędzy drukarnią a jej klientami i dostawcami” - mówi Stephan Plenz, członek zarządu odpowiedzialny za pion Heidelberg Equipment. Ta integracja jest wspierana m.in. przez nowy Prinect Portal, dzięki któremu komunikacja pomiędzy drukarnią a klientami jest prostsza i bardziej transparentna. Nowy moduł Prinect Web Shop oferuje drukarni prostą drogę do handlu online. A Prinect Digital Front End może być wykorzystany do zintegrowania systemów drukowania cyfrowego z całym systemem produkcji w drukarni. „W ten sposób pomagamy tworzyć rzeczywistość ucyfrowionej i zsieciowanej drukarni”.
Oznacza to, że w inteligentnej drukarni przyszłości (ang. „smart print shop”) procesy produkcyjne będą zautomatyzowane i zoptymalizowane kosztowo, a maszyny będą się same wstępnie ustawiać, jak tylko będą w stanie pobrać z przepływających danych te odpowiadające za proces produkcyjny. Jednakże aby móc monitorować procesy biznesowe, zarządzanie jest także zintegrowane z całością, dając drukarni możliwość udostępniania swoim klientom bezpośredniego dostępu do procesów produkcyjnych.
Usługi „Smart services” zwiększają dostępność i wydajność
Usługi serwisowe i materiały eksploatacyjne – lub inaczej „smart services” (inteligentne usługi) – oferowane przez Heidelberga zabezpieczają niezakłóconą niczym pracę drukarni przez cały czas. Od momentu gdy drukarnie dysponują otwartymi łączami dzięki systemowi Prinect i różnego rodzajom pakietom Remote Service (zdalnego serwisu), korzysta na tym codzienna produkcja, jak i jakość serwisu.
Używając eCall maszyna może automatycznie połączyć się z zespołem serwisowym w Heidelbergu w momencie wystąpienia jakiegoś błędu. Dzięki Remote Service inżynierowie serwisu mogą zalogować się do systemu klienta poprzez architekturę otwartego łącza i szybko udzielić właściwego wsparcia. Remote Monitoring pozwala maszynie poinformować zespół serwisowy o problemie zanim jeszcze spowoduje on jej zatrzymanie, i przykładowo części zamienne mogą być wymienione na czas w trakcie planowanego przeglądu.
Co ważniejsze, pewna i efektywna produkcja poligraficzna zależy także od przetestowanych materiałów eksploatacyjnych, które dostępne są do konkretnych zastosowań. I tu klienci mogą wybrać z szerokiego wachlarza materiałów eksploatacyjnych Heidelberg Saphira, w tym linii produktów przyjaznych dla środowiska Saphira Eco, do drukowania LE UV, produktów Saphira Low Migration przeznaczonych dla opakowań żywności i materiałów dedykowanych dla maszyn Speedmaster Anicolor.
„Smart collaboration” to innowacyjne podejście do współpracy
Heidelberg rozwija także nowe sposoby komunikacji cyfrowej jako część współpracy ze swoimi klientami. Jako przykład może służyć wykorzystanie jednego z elementów Heidelberg Online Shop jakim jest e-commerce. W kolejnym kroku klienci będą mogli logować się na stronie internetowej Heidelberga, aby uzyskać dokładną analizę pracy swoich maszyn. To stworzy nową platformę sprzedażową dla oprogramowania, usług oraz materiałów eksploatacyjnych.
Poprzez narzędzie jakim jest Performance Benchmark, Heidelberg daje swoim klientom dostęp do bazy danych zawierających informacje o wydajności maszyn, gdzie mogą oni porównać się anonimowo z innymi drukarniami i wyciągnąć wnioski odnośnie swojej wydajności i efektywności.
Mając dostęp do danych na temat samej maszyny i hali produkcyjnej w drukarni, wykorzystując program Performance Plus Heidelberg może zaoferować klientom sposób na zwiększenie wydajności oraz dostarczyć pakiet zawierający rozwiązania sprzętowe, programistyczne oraz szkolenia dopasowane do konkretnej sytuacji klienta.
Współpraca łączy kompetencje i przyspiesza rozwój – Heidelberg wraz z partnerami pokaże podczas targów drupa pionierskie rozwiązania w Duesseldorfie i w Wiesloch-Walldorf
Przede wszystkim Heidelberg opiera się na współpracy. W zakresie rozwiązań cyfrowych dla przemysłu poligraficznego Heidelberg rozszerza swoją ofertę przy współpracy z takimi partnerami jak Ricoh i Fujifilm, co pozwala odpowiedzieć na oczekiwania klientów szybciej i skuteczniej. Firma łączy swoje kompetencje z tym co oferują partnerzy, aby stworzyć jeden zintegrowany system. Odnosi się to również do partnerstwa z firmami Masterwork i Polar w zakresie maszyn introligatorskich, co pozwala wejść w więcej segmentów rynkowych.
Podczas targów drupa w hali nr 1 w Duesseldorfie, jak i w centrach demonstracyjnych w zakładach w Wiesloch-Walldorf, Heidelberg szeroko przedstawi ucyfrowioną przyszłość przemysłu poligraficznego. Na swoim stoisku w hali nr 1 Heidelberg wraz ze swoimi partnerami będzie pokazywał zintegrowane modele biznesowe dla drukarń akcydensowych i opakowaniowych pod hasłem „Simply Smart” koncentrując się na pionierskich innowacjach dla druku offsetowego i cyfrowego, przygotowalni cyfrowej, introligatorni, systemu zarządzania produkcją oraz powiązanych z tym usługami i materiałami eksploatacyjnymi.
W tym czasie targowa aktywność w Wiesloch-Walldorf będzie koncentrować się na szerokim portfolio Heidelberga. W pierwszym rzędzie grupę docelową stanowić będą klienci poszukujący najnowszych innowacji, ale także mających różne potrzeby w zakresie produktywności, automatyzacji oraz zwiększenia mocy produkcyjnych.
Na podstawie informacji firmy Heidelberg