Pre­mie­ro­wa in­sta­la­cja plo­te­ra Ag­fa Je­ti Tau­ro w fir­mie Fu­d-Men z Ja­worz­naPoprzedni artykuł 

Przy ploterze Jeti Tauro stoją od lewej: Przemysław Arabski (Agfa Graphics), Jarosław Fudała (Fud-Men), Adriana Piotrowska-Ineksiak (Agfa Graphics) i Krzysztof Maciejewski (Fud-Men).
Przy plo­te­rze Je­ti Tau­ro sto­ją od le­wej: Prze­my­sław Arab­ski (Ag­fa Gra­phics), Ja­ro­sław Fu­da­ła (Fu­d-Men), Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak (Ag­fa Gra­phics) i Krzysz­tof Ma­cie­jew­ski (Fu­d-Men).

Fir­ma Fu­d-Men z Ja­worz­na sta­ła się pierw­szym w Pol­sce i jed­nym z pierw­szych w Eu­ro­pie użyt­kow­ni­ków wpro­wa­dzo­ne­go na ry­nek w tym ro­ku, hy­bry­do­we­go plo­te­ra Ag­fa Je­ti Tau­ro. Pra­cu­je tu on od wrze­śnia br. i słu­ży do za­dru­ko­wy­wa­nia podło­ży sztyw­nych (m.in. płyt MDF i plek­si) oraz gi­ęt­kich (głów­nie ty­pu ca­nvas). Pla­ny przed­si­ębior­stwa za­kła­da­ją wy­ko­rzy­sty­wa­nie te­go urządze­nia ta­kże do in­nych, spe­cja­li­stycz­nych apli­ka­cji, na ba­zie różno­rod­nych, nie­ty­po­wych podło­ży.

Fu­d-Men to ro­dzin­na fir­ma, której wła­ści­cie­la­mi są: Ja­ro­sław, Lu­cjan i Le­szek Fu­da­ła. Od po­nad 20 lat jej stra­te­gicz­nym part­ne­rem bi­zne­so­wym i od­bior­cą wy­twa­rza­ne­go w dwóch za­kła­dach pro­duk­cyj­nych (zlo­ka­li­zo­wa­nych w Ja­worz­nie i w So­snow­cu, za­trud­nia­jących w su­mie po­nad 500 osób) asor­ty­men­tu jest IKEA. Szwedz­ki kon­cern zle­ca tu re­ali­za­cję różne­go ro­dza­ju wy­ro­bów, głów­nie do za­sto­so­wań de­ko­ra­cyj­nych.  Wy­ro­by pro­du­ko­wa­ne przez Fu­d-Men tra­fia­ją do skle­pów IKEA na ca­łym świe­cie.
W zwi­ąz­ku ze spe­cy­fi­ką pro­duk­cji park sprzęto­wy te­go przed­si­ębior­stwa skła­da się ta­kże z urządzeń po­li­gra­ficz­nych. Od nie­daw­na jed­nym z nich jest plo­ter Ag­fa Je­ti Tau­ro H2500, ba­zu­jący na tech­ni­ce in­kjet UV. O prze­słan­kach dla je­go za­ku­pu mówi Ja­ro­sław Fu­da­ła, pre­zes za­rządu fir­my Fu­d-Men: „Ko­niecz­no­ść roz­bu­do­wy par­ku ma­szy­no­we­go o plo­ter UV, bez­po­śred­nio za­dru­ko­wu­jący podło­ża sztyw­ne to z jed­nej stro­ny efekt roz­sze­rze­nia port­fo­lio na­sze­go stra­te­gicz­ne­go part­ne­ra o wy­ro­by, ba­zu­jące na te­go ty­pu ma­te­ria­łach, z dru­giej zaś – ten­den­cja w kie­run­ku wy­ko­ny­wa­nia krót­szych se­rii po­szcze­gól­nych pro­duk­tów. Ch­cie­li­śmy też wy­ko­ny­wać we wła­snym za­kre­sie przy­naj­mniej część pro­duk­cji na podło­żach gi­ęt­kich, re­ali­zo­wa­nej obec­nie w tech­ni­ce of­f­se­to­wej przez part­ne­rów ze­wnętrz­nych. Mówi­my tu za­tem o dwóch aspek­tach tej in­we­sty­cji – eko­no­micz­nym i zwi­ęk­sza­jącym ela­stycz­no­ść na­szej pro­duk­cji”.
Krzysz­tof Ma­cie­jew­ski – pro­ku­rent w fir­mie Fu­d-Men – przy­zna­je, że pro­ces wy­bo­ru do­staw­cy urządze­nia tr­wał dłu­go: „Roz­pa­try­wa­li­śmy ofer­ty wszyst­kich pro­du­cen­tów za­awan­so­wa­nych roz­wi­ązań, ba­zu­jących na tech­ni­ce in­kjet UV. Okre­śli­li­śmy pa­ra­me­try brze­go­we urządze­nia, głów­nie pod względem je­go cha­rak­te­ry­sty­ki (szu­ka­li­śmy ma­szy­ny hy­bry­do­wej), wy­daj­no­ści i ja­ko­ści, jak rów­nież ca­łko­wi­tych kosz­tów eks­plo­ata­cji, uwzględ­nia­jących za­kup oraz kosz­ty ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych, m.in. atra­men­tów. By­li­śmy już nie­mal zde­cy­do­wa­ni na jed­no z roz­wi­ązań, gdy pa­ni Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak z fir­my Ag­fa Gra­phics po­in­for­mo­wa­ła nas o po­ja­wie­niu się na ryn­ku zu­pe­łnie no­wej ma­szy­ny – hy­bry­do­we­go plo­te­ra Tau­ro. Wstęp­ne in­for­ma­cje na je­go te­mat by­ły na ty­le in­te­re­su­jące, że pro­ces de­cy­zyj­ny za­częli­śmy od no­wa”.

Plo­ter Je­ti Tau­ro za­de­biu­to­wał ofi­cjal­nie na eu­ro­pej­skim ryn­ku pod­czas tar­gów Fe­spa  2015. Jest to ma­szy­na de­dy­ko­wa­na na ry­nek hi­gh-end, ce­chu­jąca się mo­du­ło­wą kon­struk­cją i wy­po­sa­żo­na w 32 no­wej ge­ne­ra­cji gło­wi­ce Ri­coh Gen 5. Za­pew­nia­ją one dru­ko­wa­nie z pręd­ko­ścią do 275 m2/h w sze­ściu ko­lo­rach (CMYKLcLm) z do­dat­ko­wą bie­lą kry­jącą/pod­kła­do­wą (oraz opcjo­nal­nym pri­me­rem). Port­fo­lio me­di­ów, które mo­żna za­sto­so­wać w tych urządze­niach jest bar­dzo sze­ro­kie. W przy­pad­ku pła­skich ma­te­ria­łów sztyw­nych ogra­ni­cze­niem jest for­mat (2,54 x 4 m) oraz gru­bo­ść (do 5 cm). Przy su­row­cach gi­ęt­kich dłu­go­ść ro­li jest uza­le­żnio­na od ca­łko­wi­tej wa­gi zwo­ju sto­so­wa­ne­go me­dium, a mak­sy­mal­na je­go sze­ro­ko­ść wy­no­si 2,54 m. Urządze­nie jest ste­ro­wa­ne sys­te­mem work­flow Asan­ti.
„Fakt, że jest to zu­pe­łnie no­we roz­wi­ąza­nie tech­no­lo­gicz­ne, był jed­nym z ar­gu­men­tów prze­ma­wia­jących za wy­bo­rem tej ma­szy­ny – mówi Ja­ro­sław Fu­da­ła. – Prze­pro­wa­dzo­ne przez nas te­sty po­twier­dzi­ły jej wy­so­ką wy­daj­no­ść i ja­ko­ść, które to pa­ra­me­try – w sto­sun­ku do ce­ny – w przy­pad­ku Ag­fa Gra­phics oka­za­ły się naj­lep­sze. Po­dob­nie jak pro­fe­sjo­nal­na opie­ka przed- i po­sprze­da­żo­wa, za­gwa­ran­to­wa­na nam przez pra­cow­ni­ków jej dzia­łów han­dlo­we­go i ser­wi­so­we­go. Bio­rąc pod uwa­gę wszyst­kie po­wy­ższe aspek­ty zde­cy­do­wa­li­śmy się na ofer­tę Ag­fa Gra­phics. Z per­spek­ty­wy pierw­szych ty­go­dni dzia­ła­nia ma­szy­ny uwa­ża­my, że by­ła to wła­ści­wa de­cy­zja”.

Wdro­że­nie plo­te­ra Je­ti Tau­ro w fir­mie Fu­d-Men mia­ło miej­sce we wrze­śniu br. Kil­ka dni później za­częto w nim re­ali­zo­wać bie­żące zle­ce­nia. W pierw­szym kwar­ta­le użyt­ko­wa­nia ma­szy­ny, w nie­wiel­kim stop­niu prze­wa­ża­ły pra­ce wy­ko­ny­wa­ne na podło­żach sztyw­nych. „Sta­no­wi­ły one ok. 60% zle­ceń re­ali­zo­wa­nych przez Je­ti Tau­ro – po­twier­dza Krzysz­tof Ma­cie­jew­ski. – Po­zo­sta­łe 40% to głów­nie pro­duk­ty ba­zu­jące na płót­nie ca­nvas, wy­ko­ny­wa­ne w try­bie ro­lo­wy­m”.
„Po­za re­ali­za­cja­mi wy­ko­rzy­stu­jący­mi ty­po­we podło­ża – jak MDF, plek­si czy ca­nvas – wy­ko­nu­je­my też pierw­sze pra­ce na ba­zie in­nych, nie­stan­dar­do­wych ma­te­ria­łów, które mo­żna za­dru­ko­wa­ć” – do­da­je Ja­ro­sław Fu­da­ła. Wkrót­ce po wdro­że­niu ma­szy­na za­częła pra­co­wać na trzy zmia­ny, zaś wy­ko­ny­wa­ny w niej asor­ty­ment już nie­ba­wem będzie mo­żna zo­ba­czyć na półkach skle­po­wych IKEA na ca­łym świe­cie. „Je­że­li cho­dzi o pew­ną je­go część, je­ste­śmy je­dy­nym do­staw­cą dla te­go kon­cer­nu w ska­li glo­bal­nej. Tym wi­ęk­sza od­po­wie­dzial­no­ść spo­czy­wa za­rów­no na nas, jak i na użyt­ko­wa­nych przez nas roz­wi­ąza­niach, które mu­szą gwa­ran­to­wać pe­łną nie­za­wod­no­ść i ci­ągło­ść pro­duk­cji. Cie­szy­my się, że po stro­nie na­szych part­ne­rów z fir­my Ag­fa Gra­phics jest te­go pe­łna świa­do­mo­ść” – do­da­je Krzysz­tof Ma­cie­jew­ski.

Mówi Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak – re­gio­nal­ny szef sprze­da­ży Ag­fa Gra­phics: „Wdro­że­nie pierw­sze­go w Pol­sce plo­te­ra Je­ti Tau­ro to du­że wy­da­rze­nie dla na­szej fir­my. Je­ste­śmy bo­wiem jed­nym z pierw­szych kra­jów Eu­ro­py, gdzie ma­szy­na ta – ab­so­lut­na no­wo­ść z ro­ku 2015 – zo­sta­ła uru­cho­mio­na. Na uwa­gę za­słu­gu­je ta­kże je­go pierw­szy użyt­kow­nik – fir­ma Fu­d-Men. Spe­cy­fi­ka jej pro­duk­cji, zo­bo­wi­ąza­nia ter­mi­no­we i ja­ko­ścio­we względem stra­te­gicz­ne­go part­ne­ra wy­ma­ga­ją in­we­sto­wa­nia w roz­wi­ąza­nia naj­wy­ższej kla­sy: nie­za­wod­ne, wy­daj­ne i ofe­ru­jące mak­sy­mal­ną ja­ko­ść oraz ela­stycz­no­ść. Cie­szy­my się, że na­sza ofer­ta spro­sta­ła tym re­stryk­cyj­nym wy­ma­ga­nio­m”.
Prze­my­sław Arab­ski – szef dzia­łu in­kje­to­we­go Ag­fa Gra­phics, do­da­je: „Wdro­że­nie plo­te­ra Je­ti Tau­ro w fir­mie Fu­d-Men to je­den z na­szych naj­wi­ęk­szych te­go­rocz­nych suk­ce­sów sprze­da­żo­wych w Pol­sce. Rok 2015 był dla pol­skie­go dzia­łu in­kje­to­we­go na­szej fir­my nie­zwy­kle uda­ny – pra­cę w ro­dzi­mych fir­mach roz­po­częły pierw­sze eg­zem­pla­rze wszyst­kich no­wych mo­de­li, ja­kie po­ja­wi­ły się w ofer­cie Ag­fa Gra­phics na prze­strze­ni ostat­nich mie­si­ęcy, m.in. Je­ti Tau­ro i Je­ti Mi­ra. In­sta­lu­je­my rów­nież co­raz wi­ęcej za­awan­so­wa­nych urządzeń z se­rii Ana­pur­na opa­trzo­nych sym­bo­lem „i”. War­to pod­kre­ślić bar­dzo du­że za­in­te­re­so­wa­nie i kon­trak­ty pod­pi­sy­wa­ne na ma­szy­ny Je­ti Tau­ro, której pierw­szy eg­zem­plarz tra­fił do fir­my Fu­d-Men. Ma­my na­dzie­ję, że wdro­że­nie to przy­czy­ni się do jej dal­sze­go roz­wo­ju i ko­lej­nych suk­ce­sów ryn­ko­wy­ch”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści