PWPW na 8. Międzynarodowej Naukowej Konferencji PrzedsiębiorczościPoprzedni artykuł 

W dniach 7-8 kwietnia 2016 r. w Krakowie odbyła się 8. Międzynarodowa Naukowa Konferencja Przedsiębiorczości poświęcona rozwojowi nauk o przedsiębiorczości w kontekście międzynarodowym. Organizatorem konferencji był Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie we współpracy z Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych S.A. i Narodowym Bankiem Polskim, a honorowego patronatu temu wydarzeniu udzielili m.in: Wiceprezes Rady Ministrów – Minister Gospodarki i Rozwoju, Mateusz Morawiecki, Wiceprezes Rady Ministrów – Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Jarosław Gowin oraz Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Elżbieta Rafalska.

Podczas uroczystego otwarcia konferencji, reprezentujący PWPW S.A., dr Remigiusz Lewandowski, dyrektor Biura Strategii i Marketingu, przedstawił pozycję Wytwórni na rynku rozwiązań identyfikacyjnych i banknotów, a także omówił rozwój firmy w kontekście jej aktywności handlowej na rynkach międzynarodowych oraz w kontekście podejmowanych prac badawczo-rozwojowych i wdrażanych innowacji.

W wystąpieniu przedstawiciela PWPW S.A. podkreślono, że nasza spółka, jak każde inne przedsiębiorstwo koncentrujące się na maksymalizacji wartości dla akcjonariusza, nieustannie poszukuje nowych możliwości rozwoju i ekspansji. Rynek, na którym działamy, jest jednak specyficzny. W dużym stopniu jest on zależny od czynników demograficznych i decyzji administracyjnych państwa. Te parametry bowiem stanowią o liczbie wyemitowanych dokumentów oraz o ich rodzajach. Analogiczna sytuacja dotyczy banknotów, na których popyt określa bank centralny. Siłą rzeczy możliwości wzrostów na krajowym rynku są więc ograniczone, choć gdy tylko to możliwe staramy się także zwiększyć naszą obecność również w Polsce, integrując choćby w coraz większym stopniu nasze produkty z rozwiązaniami IT i wprowadzając na rynek kolejne innowacje.

R E K L A M A
Znaczące jednak możliwości wzrostu skali działania związane są z ekspansją zagraniczną. PWPW, podejmując decyzję o wejściu na ścieżkę internacjonalizacji, bardzo precyzyjnie nakreśliła strategię działania na rynkach zagranicznych. Nasz model działania zakłada stopniowo rosnące zaangażowanie na rynkach zagranicznych, zarówno pod względem zakresu geograficznego ekspansji jak i jej intensywności. PWPW świadomie przeszła kolejne fazy internacjonalizacji: z etapu eksportu ad hoc, przez fazę eksportu do sąsiadujących rynków, aż do fazy stopniowej penetracji kolejnych rynków i rozszerzania form samej ekspansji. Obecnie naszymi klientami są nie tylko państwa Europy Środkowo-Wschodniej jak Litwa Gruzja czy Armenia, ale również kraje Ameryki Południowej, jak np. Paragwaj, czy Azji, gdzie od kilku lat współpracujemy choćby z Turcją. Zaś nasze produkty i usługi zapewniają wiarygodność procesów transakcji i identyfikacji zarówno w Polsce jak i w kilkudziesięciu krajach na całym świecie. Kluczem do tego sukcesu była starannie przemyślana, a następnie konsekwentnie wdrażana strategia stopniowej ekspansji zagranicznej oraz towarzysząca jej aktywność na polu badawczo-rozwojowym.

Na podstawie informacji firmy PWPW SA

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności