Za nami Euro 2016 – mistrzostwa, które na długo pozostaną w naszej pamięci dzięki historycznym osiągnięciom biało-czerwonych. Wciąż żywe są emocje po niedzielnym finale Euro, a już jutro czekają nas kolejne, rusza bowiem 73. edycja Tour de Pologne. W tym roku do rywalizacji o zwycięstwo w tym największym i najpopularniejszym wyścigu kolarskim w Polsce stanie aż 25 zespołów z całego świata. Wśród nich będzie VERVA Activejet Pro Cycling Team.
Od idei do Tour de Pologne
Stworzenie profesjonalnej grupy kolarskiej to autorski pomysł Piotra Bielińskiego, Prezesa Zarządu ACTION S.A. i wielkiego miłośnika kolarstwa. Grupa powstała w 2003 r. pod nazwą Profesjonalna Grupa Kolarska ACTION. Na przestrzeni lat konsekwentnie się rozwijała, biorąc udział w coraz poważniejszych wyścigach kolarskich. W 2014 r., już pod nazwą ActiveJet Team, nawiązała współpracę z Akademią Kolarską Copernicus, dzięki czemu zyskała zaplecze w postaci Uczniowskiego Klubu Kolarskiego. Rok później zespół pozyskał nowego sponsora w postaci spółki z GK Orlen i, jako druga ekipa w Polsce, awansował do grona Professional Continental. Awans ten zapewnił zawodnikom możliwość startowania w prestiżowych wyścigach kolarskich na świecie, a marce ActiveJet szeroką ekspozycję w najlepszych czasach antenowych zarówno w Polsce, jak i w całej Europie.
Gra warta emocji
Nie od dziś wiadomo, że sponsoring sportu stanowi dla marki wartość dodaną. Najwięksi gracze z praktycznie wszystkich branż decydują się na tego typu działania, gdyż przynoszą one firmie długofalowy zysk w postaci szerokiej, często ogólnoświatowej rozpoznawalności i pozytywnych skojarzeń z marką. - Firmy, które nie tylko dbają o jakość i rozwój oferty produktowej, ale także inwestują w niestandardowe działania marketingowe, stają się liderami rynku. Tak jak ActiveJet, który jako jedyny z branży postawił w tak szerokim stopniu na marketing sportowy i zyskał. – komentuje Rafał Ornowski, Pełnomocnik Zarządu ds. Marki w ACTION S.A.
Według badań przeprowadzonych przez niezależną firmę, tylko efekt promocyjny osiągnięty dzięki sponsoringowi Legii Warszawa marka będzie odczuwała aż do 2018 r. Warto tu zaznaczyć, że współpraca z klubem zakończyła się trzy lata temu. Tour de Pologne, jako najbardziej rozpoznawalne wydarzenie medialne w Polsce, stanowi dla Activejet kolejną szansę na podbicie swej popularności. Dość powiedzieć, że wyścig będzie transmitowany w sumie przez 23 godziny w 54 krajach, a obejrzy go prawie 3 mln kibiców na trasie oraz ok. 301 mln widzów przed telewizorami.
Na podstawie informacji firmy ACTION SA