50 lat firmy Fujifilm w EuropiePoprzedni artykuł 

Rok 2016 przebiega w firmie Fujifilm pod znakiem 50. rocznicy powstania jej europejskiego przedstawicielstwa. Z tej okazji podczas niedawnych targów drupa 2016 odbył się uroczysty bankiet, w którym wzięło udział ok. 850 osób – partnerzy handlowi, klienci oraz pracownicy oddziałów Fujifilm z różnych krajów Starego Kontynentu, reprezentujący branżę poligraficzną. 20 czerwca w warszawskiej restauracji „Izumi Sushi” miały miejsce lokalne obchody tego jubileuszu. Spotkanie, w którym wziął udział Hironao Fujii – prezes Fujifilm Central & Eastern Europe (odpowiedzialny za rynki Polski, Czech i Słowacji), zorganizowano z myślą o rodzimych partnerach biznesowych oraz klientach z branży medycznej i segmentu foto.

Oba wydarzenia stały się okazją do przypomnienia historii europejskiego oddziału Fujifilm. Podczas warszawskiego spotkania zaprezentował ją Hironao Fujii. Początkowo filia, z siedzibą w Düsseldorfie (gdzie mieści się do dzisiaj) zatrudniała trzy osoby. Obecnie Fujifilm posiada w Europie sieć ok. 50 oddziałów handlowych oraz zakład produkcyjny w holenderskim Tilburgu (działający od 1982 roku), będący największą na świecie fabryką materiałów eksploatacyjnych tego producenta. W strukturach Fujifilm Europe pracuje niemal 5000 osób, z czego 60 – w polskiej filii.
Na rynku europejskim firma działa w siedmiu obszarach, oferując m.in. systemy graficzne, rozwiązania dla branży medycznej, urządzenia optyczne, media do zapisu danych oraz technologie fotograficzne. Do odbiorców ze Starego Kontynentu trafiają w dużej mierze materiały wyprodukowane w zakładach w Tilburgu. M.in. myślą o klientach z branży poligraficznej pracujące tu linie produkcyjne są systematycznie rozbudowywane i udoskonalane, wytwarzając np. fioletowe i termiczne płyty offsetowe.

Coraz większy udział w obrotach Fujifilm Europe stanowią rozwiązania do druku cyfrowego, bazującego na technice inkjetowej. Najnowsze propozycje japońskiego producenta w tym zakresie można było obejrzeć podczas niedawno zakończonych targów drupa 2016. Bartosz Grzęda, kierownik sprzedaży rozwiązań poligraficznych w polskim oddziale Fujifilm potwierdza rosnące nimi zainteresowanie także ze strony rodzimych klientów: „Pomimo faktu, że marka Fujifilm na rynku drukarskim wciąż jest kojarzona przede wszystkim z najwyższej jakości rozwiązaniami dla cyfrowego prepressu, m.in. systemami CtP i płytami cyfrowymi, liczba zainstalowanych w skali globalnej maszyn z rodziny JetPress systematycznie rośnie. Na całym świecie pracuje ich obecnie ok. 70, w tym na rynku europejskim – niemal 20. Cieszymy się, że w tym gronie są też firmy z naszego kraju”.

R E K L A M A

Warto podkreślić, że Fujifilm przeznacza ok. 7% rocznych przychodów na cele badawczo-rozwojowe. Firma koncentruje się na obszarach rynkowych, generujących największe wzrosty i oferujących potencjał na przyszłość. Poza kluczowym ośrodkiem realizującym tego typu działania, znajdującym się w Tokio, własne laboratoria badawcze posiada też fabryka w Tilburgu. Jak zapewnia Takaaki Kurose, prezes Fujifilm Europe, rynek europejski jest dla firmy bardzo ważny, co potwierdzają m.in. inwestycje w rozbudowę holenderskich zakładów produkcyjnych. Poza wspomnianym laboratorium badawczym, niedawno zostało to uruchomione Centrum Innowacji. „Przekształcenie się z lokalnego producenta w firmę o zasięgu globalnym, oferującą zaawansowane technologie, było możliwe dzięki właściwej strategii rozwoju oraz znaczącym inwestycjom w badania i rozwój. Dzięki temu każdej z branż, w których działamy, jesteśmy w stanie zaoferować najlepsze dostępne na rynku rozwiązania technologiczne” – podsumowuje Takaaki Kurose.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności