Shiled to nowej generacji laminator, którego wyróżniającą cechą jest pneumatyczny docisk zamiast mechanicznego. Do tego dochodzą opcje rozbudowy. Przepis na sukces?
Idea urządzenia o nazwie „Shiled” powstała w 2011 roku podczas targów ISA w Las Vegas. Sergio Ferrari z włoskiej firmy Neolt i Paul Koch z holenderskiego Signsbase (dziś Cosign) postanowili zbudować idealny laminator dla „reklamiarzy”. Mix wiedzy z Holandii, Belgii, Włoch i DNA pochodzące z USA pozwoliło ten projekt urzeczywistnić.
Przez lata prototypy produkowane w fabryce we włoskim Bergamo ulepszano. Wiele zmian i funkcjonalności zostało wprowadzanych na podstawie rzeczywistych potrzeb producentów reklam. Oficjalna premiera Shield’a miała miejsce podczas targów Fespa w 2013 roku w Londynie. Produkt szybko został doceniony przez rynek. Aktualnie Shiled sprzedawany jest w ponad 30 krajach. Polskim dystrybutorem jest firma Atrium Centrum Ploterowe.
Laminator Shield
Shiled to wydajny laminator, wyposażony we wbudowaną sprężarkę, gwarantującą ciągły i stały docisk rolek laminujących do 6 bar. Jest to najważniejsza przewaga tego urządzenia nad „zwykłymi” laminatorami. To właśnie dzięki pneumatyce Shiled jest o kilka kroków przed innymi laminatorami. Zaawansowane systemy kontroli automatycznie dostosowują parametry pracy.
Urządzenie umożliwia laminację materiałów od szerokości do 1650 mm. Shield można także rozbudować o wiele modułów dodatkowych jak np. stoły, podgrzewanie rolki (do 50 stopni lub 120 stopni), pneumatyczny trymer pionowy rozcinający wydruki, system nawijająco-rozwijający, system antystatyczny, pedał sterujący, itd.