Firma Canon Europe zaprezentowała najnowsze technologie i rozwiązania druku produkcyjnego podczas tegorocznej edycji Commercial Printing Business Days – konferencji, która odbyła się w niemieckim Poing. W ciągu 3 dni ponad 400 gości mogło znaleźć inspirację do rozwoju swojego potencjału biznesowego w takich obszarach jak komunikacja biznesowa, druk komercyjny, produkcja materiałów wydawniczych i zdjęć.
Wydarzenie, które odbyło się w dniach 20-22 września w Canon Customer Experience Center było okazją do zaprezentowania dostawcom usług druku z całej Europy możliwości rozwiązań końcowych wykorzystujących najnowsze technologie oraz potencjału opartego na wiedzy i doświadczeniu ekspertów i partnerów Canon.
„Zauważyliśmy, że technologia sama w sobie nie przekłada się bezpośrednio na transformację biznesową” – powiedział Peter Wolff, Senior Director, Commercial Printers & Production CRD. „Klienci muszą poznać kreatywne możliwości wykorzystania druku, dzięki czemu będą w stanie eksperymentować z nowymi aplikacjami i tym samym rozwijać swoją ofertę. Nasza konferencja Commercial Printing Business Days to wydarzenie, podczas którego dostawcy usług druku mogą odkryć szereg nowych możliwości dla własnego biznesu”.
Formuła konferencji nawiązywała do kampanii Canon #UNLEASHPRINT, której celem jest pokazanie podejścia firmy Canon do profesjonalnego druku, jako unikatowego i potężnego medium. Właśnie dlatego rozwiązania i zastosowania zostały zaprezentowane na konkretnych przykładach – tym razem była to fikcyjna wielokanałowa kampania marketingowa dla agencji turystycznej z Monachium. Dostawcy usług druku mogli przejść cały proces tworzenia i realizacji kampanii – od personalizowanej korespondencji, która kierowała na dedykowaną stronę internetową z dodatkowymi materiałami marketingowymi (m.in. personalizowane magazyny dotyczące wybranych kierunków podróży) aż po materiały dostępne po dokonaniu przez klienta rezerwacji – przewodniki, vouchery i magazyny z informacjami o konkretnej destynacji.
Proces produkcji poszczególnych elementów kampanii został zaprezentowany w oparciu o rozwiązania Canon, w tym m.in. system zarzadzania przepływem pracy PRISMAproduction i system zarządzania drukiem , które kierowały konkretne zadania do najlepiej dopasowanych urządzeń. Druk folderów odbywał się na ploterze płaskim Océ Arizona 1280 GT, arkuszowy system imagePRESS C10000VP został wykorzystany do szybkiej produkcji materiałów kolorowych, a urządzenia z ciągłym podawaniem papieru serii ColorStream i ImageStream drukowały magazyny, vouchery i wysokiej jakości korespondencję.
Dostawcy usług druku mogli także zobaczyć zintegrowane rozwiązania do finiszingu oferowane przez partnerów Canon, firmy IBIS, Horizon, Hunkeler i Tecnau, a także przejść przez cały proces przygotowania materiałów – od zadrukowania roli do powstania gotowego produktu – pociętego, złożonego, idealnie zszytego i oprawionego. Canon zaprosił także wielu partnerów produkujących podłoża, aby pokazać jak wielkie zmiany zaszły w zakresie nośników wykorzystywanych w druku atramentowym.
Firma zaprezentowała także nowe rozwiązania i technologie, które były pokazywane podczas tegorocznej edycji targów drupa . Wśród nich były m.in. Océ ColorStream 6000 Chroma, Océ ImageStream 2400, Océ VarioPrint i300 z funkcją ColorGrip oraz imagePRESS C10000VP.
Peter Wolff dodaje: „Konferencja Commercial Print Business Days jest dowodem na ogromne zaangażowanie firmy Canon w rozwój druku profesjonalnego. Podczas wydarzenia przyjęliśmy kilka znaczących zamówień, ale co ważniejsze zaprezentowaliśmy naszym gościom jasną wizję przyszłości druku i wskazaliśmy, że rozwijając własną działalność zwiększają także korzyści dla klientów końcowych”.
Na podstawie informacji firmy Canon Polska Sp. z o.o.