ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe na kon­fe­ren­cji po­świ­ęco­nej no­wym tech­no­lo­giom po­li­gra­ficz­nymPoprzedni artykuł 

Paweł Dreszer - prezes drukarni Lotos Poligrafia (z lewej) zaprezentował zalety związane z wdrożeniem bezalkoholowej chemii ABC/Allied w maszynie wyposażonej w moduł LED UV. Obok - Konrad Lewandowski, współwłaściciel ABC/Allied Pressroom Products Europe
Pa­weł Dre­szer – pre­zes dru­kar­ni Lo­tos Po­li­gra­fia (z le­wej) za­pre­zen­to­wał za­le­ty zwi­ąza­ne z wdro­że­niem bez­al­ko­ho­lo­wej che­mii ABC/Al­lied w ma­szy­nie wy­po­sa­żo­nej w mo­duł LED UV. Obok – Kon­rad Le­wan­dow­ski, współwła­ści­ciel ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe

14 li­sto­pa­da br. w ho­te­lu Mer­cu­re War­sza­wa Cen­trum od­by­ła się 2. edy­cja kon­fe­ren­cji „LED UV, H-UV i no­we tech­no­lo­gie”, or­ga­ni­zo­wa­nej przez ma­ga­zyn Świat Po­li­gra­fii Pro­fes­sio­nal. Wzi­ęło w niej udział oko­ło 140 osób. By­li wśród nich przed­sta­wi­cie­le firm już użyt­ku­jących ma­szy­ny wy­po­sa­żo­ne w te­go ro­dza­ju roz­wi­ąza­nia, a ta­kże ni­mi za­in­te­re­so­wa­ne oraz do­staw­cy roz­wi­ązań opar­tych na tej przy­szło­ścio­wej tech­no­lo­gii.

Wśród tych dru­gich zna­la­zła się fir­ma ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe – pro­du­cent za­awan­so­wa­nych che­mi­ka­li­ów do dru­ku of­f­se­to­we­go, kom­pa­ty­bil­nych z roz­wi­ąza­nia­mi, umo­żli­wia­jący­mi su­sze­nie wy­dru­ków w tech­no­lo­giach UV (m.in. wy­ko­rzy­stu­jącej pro­mien­ni­ki LED UV) oraz EB (gdzie od­bit­ki ule­ga­ją schni­ęciu pod wpły­wem wi­ąz­ki elek­tro­nów). Kon­fe­ren­cja sta­ła się rów­nież oka­zją do za­anon­so­wa­nia stra­te­gicz­nej współpra­cy ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe z fir­mą Avar­graf (ta­kże w kon­te­kście che­mii de­dy­ko­wa­nej na ww. ryn­ki) oraz do wy­stąpień przed­sta­wi­cie­li dwóch dru­ka­rń, które wdro­ży­ły już che­mię mar­ki ABC/Al­lied w pro­duk­cji ba­zu­jącej na tech­no­lo­giach LED UV oraz UV.

Na wstępie Kon­rad Le­wan­dow­ski – współwła­ści­ciel ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe oraz Sła­wo­mir Ku­gau­do – pre­zes fir­my Avar­graf ofi­cjal­nie po­in­for­mo­wa­li o roz­sze­rze­niu współpra­cy obu do­staw­ców. Jej no­wa for­mu­ła uwzględ­nia m.in. wspól­ne od­wie­dzi­ny u klien­tów, szko­le­nia oraz różne­go ro­dza­ju kam­pa­nie in­for­ma­cyj­ne. Uczest­ni­kom kon­fe­ren­cji za­pre­zen­to­wa­ny zo­stał ta­kże ze­spół spe­cja­li­stów z obu firm, od­po­wie­dzial­ny za wdra­ża­nie oraz bie­żącą opie­kę tech­nicz­no­-ser­wi­so­wą nad klien­ta­mi z ca­łej Pol­ski. Jak pod­kre­ślił Sła­wo­mir Ku­gau­do, che­mia dru­kar­ska to nie­odłącz­ny i new­ral­gicz­ny ma­te­riał eks­plo­ata­cyj­ny, wpły­wa­jący na fi­nal­ne efek­ty pro­ce­su po­li­gra­ficz­ne­go. Pod­kre­ślił rów­nież fakt, że co­raz wi­ęcej dru­ka­rń de­cy­du­je się na wdro­że­nie środ­ków che­micz­nych, umo­żli­wia­jących dru­ko­wa­nie bez al­ko­ho­lu izo­pro­py­lo­we­go (IPA), bądź też ze zna­czącą je­go re­duk­cją.
Jed­ną z dru­ka­rń, które zde­cy­do­wa­ły się na im­ple­men­ta­cję pro­eko­lo­gicz­nych bu­fo­rów mar­ki ABC/Al­lied, jest Lo­tos Po­li­gra­fia z War­sza­wy. O za­le­tach wy­ni­ka­jących z ich wdro­że­nia – za­rów­no w kon­te­kście eko­lo­gicz­nym jak i eko­no­micz­nym – mówił pod­czas kon­fe­ren­cji Pa­weł Dre­szer – pre­zes przed­si­ębior­stwa. Pod­kre­ślał fakt, że obec­nie che­mia ta znaj­du­je za­sto­so­wa­nie we wszyst­kich ma­szy­nach użyt­ko­wa­nych przez Lo­tos Po­li­gra­fia, m.in. w urządze­niu wy­po­sa­żo­nym w mo­duł LED UV.
Z ko­lei Ja­cek Ma­dej­ski – pre­zes dru­kar­ni To­p-Pol ze Zbro­sła­wic, chwa­lił nie­daw­no roz­po­czętą współpra­cę z ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe w kon­te­kście za­dru­ko­wy­wa­nia ety­kiet IML (oraz in­ne­go ro­dza­ju podło­ży nie­wsi­ąkli­wych) z udzia­łem bez­al­ko­ho­lo­we­go bu­fo­ra te­go pro­du­cen­ta.

Pe­łne port­fo­lio ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe de­dy­ko­wa­ne dla dru­ka­rń po­sia­da­jących ma­szy­ny wy­po­sa­żo­ne w sys­te­my su­sze­nia UV (ta­kże ener­go­osz­częd­ne ta­kie tak LE UV, LED UV, H-UV czy HR-UV) bądź EB przed­sta­wił Kon­rad Le­wan­dow­ski. Na wstępie wspo­mniał, że są to bar­dzo wy­ma­ga­jące tech­no­lo­gie, przy których tra­dy­cyj­na che­mia jest nie­wy­star­cza­jąca. Z uwa­gi na ro­snące ni­mi za­in­te­re­so­wa­nie ze stro­ny dru­ka­rń z ca­łe­go świa­ta, ta­kże z Pol­ski, fir­ma po­sta­no­wi­ła wy­dzie­lić w ra­mach swo­jej ofer­ty odręb­ną gru­pę pro­duk­tów, prze­zna­czo­nych do te­go ty­pu za­sto­so­wań. „Po­prze­dzi­li­śmy to licz­ny­mi ba­da­nia­mi, uwzględ­nia­jący­mi wszyst­kie po­wszech­nie sto­so­wa­ne ma­szy­ny dru­ku­jące, wy­po­sa­żo­ne w te­go ty­pu sys­te­my su­sze­nia. Objęły one też różne kon­fi­gu­ra­cje farb, wa­łków, ob­ci­ągów oraz płyt of­f­se­to­wych. W efek­cie po­wsta­ły trzy gru­py pro­duk­tów, z których część uzy­ska­ła w ostat­nim cza­sie ate­sty ze stro­ny pre­sti­żo­wych in­sty­tu­cji bra­nżo­wych: FOGRA, Blue An­gel i Nor­dic Swa­n” – mówił Kon­rad Le­wan­dow­ski.
Pierw­szą z wy­mie­nio­nych grup sta­no­wią bez­al­ko­ho­lo­we bu­fo­ry do roz­two­rów na­wi­lża­jących, umo­żli­wia­jące ca­łko­wi­te wy­eli­mi­no­wa­nie bądź też zna­czącą re­duk­cję IPA sto­so­wa­ne­go do dru­ko­wa­nia. Tu pre­le­gent wska­zał m.in. na cie­szący się co­raz wi­ęk­szą po­pu­lar­no­ścią, ta­kże wśród ro­dzi­mych dru­ka­rń, bu­for All Star Fo­unt.
Dru­ga gru­pa to pro­duk­ty do utrzy­ma­nia i kon­ser­wa­cji wa­łków far­bo­wych oraz wod­nych, zaś do trze­ciej na­le­żą pre­pa­ra­ty do my­cia i kon­ser­wa­cji form dru­ko­wych.
Nie­co wi­ęcej miej­sca Kon­rad Le­wan­dow­ski po­świ­ęcił wpro­wa­dzo­ne­mu nie­daw­no do ofer­ty ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe do­dat­ko­wi do bu­fo­ra – Hy­dro­lu­be. Jak pod­kre­ślał, śro­dek ten po­zwa­la m.in. na bar­dzo szyb­kie osi­ągni­ęcie rów­no­wa­gi wod­no­-far­bo­wej, jak też zna­cząco re­du­ku­je py­le­nie, będąc przy tym kom­pa­ty­bil­nym ze wszyst­ki­mi bu­fo­rami do­stęp­ny­mi na ryn­ku (ta­kże po­cho­dzący­mi od pro­du­cen­tów ze­wnętrz­nych). „Hy­dro­lu­be nie po­sia­da wol­nych zwi­ąz­ków or­ga­nicz­nych (VOC), umo­żli­wia szyb­ki start na zim­nej ma­szy­nie i re­du­ku­je ilo­ść ma­ku­la­tu­ry na­wet o 50%” – mówił pre­le­gent. Po­dał też przy­kła­do­we je­go za­sto­so­wa­nia w bie­żącej pro­duk­cji.
„Ser­decz­nie za­pra­sza­my do kon­tak­tu z przed­sta­wi­cie­la­mi han­dlo­wy­mi firm ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe i Avar­graf. Dzi­ęki po­łączo­nym si­łom sprze­da­żo­wym i tech­nicz­no­-ser­wi­so­wym będzie­my w sta­nie spro­stać wy­ma­ga­niom ka­żdej dru­kar­ni, za­rów­no ba­zu­jącej na dru­ku kon­wen­cjo­nal­nym, jak też wdra­ża­jącej tech­no­lo­gie UV, LED UV czy EB. Za­chęca­my do współpra­cy” – pod­su­mo­wał Kon­rad Le­wan­dow­ski.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści