Pro­jekt „Di­scon­nec­t” ban­ku zdjęć Fo­to­lia by Ado­be na Ima­gi­na­tion Day – re­la­cjaPoprzedni artykuł 

Szósta edy­cja Ima­gi­na­tion Day Can­nes Lions za na­mi! Wy­da­rze­nie, w którym uczest­ni­czy­ło po­nad 800 osób, otwo­rzy­ła pre­lek­cja trój­ki mło­dych fo­to­gra­fów współpra­cu­jących z ban­kiem zdjęć Fo­to­lia by Ado­be.

So­nia Szóstak, Bri­ce Por­to­la­no i Ar­naud Mon­ta­gard opo­wie­dzie­li o za­le­tach po­rzu­ce­nia za­chod­nie­go sty­lu ży­cia, od­kry­wa­niu nie­zna­nych wcze­śniej miejsc i kul­tur, a ta­kże o we­wnętrz­nej podróży, ja­ką od­by­li dzi­ęki udzia­ło­wi w pro­jek­cie „Di­scon­nec­t” ban­ku zdjęć Fo­to­lia. Zdjęcia Ar­naud z tej ko­lek­cji mia­ły te­go dnia swo­ją świa­to­wą pra­pre­mie­rę.

Ar­ty­ści po­dzie­li­li się rów­nież swo­imi naj­now­szy­mi pra­ca­mi stwo­rzo­ny­mi w różnych za­kąt­kach świa­ta – od No­we­go Jor­ku, przez Fin­lan­dię, po góry Ira­nu.

Uczest­ni­cy Ima­gi­na­tion Day mo­gli za­po­znać się z ko­lek­cją zdjęć stwo­rzo­nych w ra­mach pro­jek­tu „Di­scon­nec­t” na spe­cjal­nej wy­sta­wie za­in­sta­lo­wa­nej przy Mul­ti­ki­nie Zło­te Ta­ra­sy.

So­nia, Bri­ce i Ar­naud po­ka­za­li nie tyl­ko, jak stwo­rzyć pi­ęk­ną ko­lek­cję zdjęć, lecz ta­kże jak za ich spra­wą opo­wie­dzieć au­ten­tycz­ną i cie­ka­wą hi­sto­rię. Wy­stąpie­nie na­szych ar­ty­stów oraz prze­bi­ja­jąca z ich prac pa­sja by­ły nie­zwy­kłą in­spi­ra­cją dla wszyst­kich, którzy in­te­re­su­ją się fo­to­gra­fią – mówi Be­ata Ja­ro­szew­ska, Dy­rek­tor ds. Mar­ke­tin­gu Fo­to­lia by Ado­be w Pol­sce.

Obej­rzyj film, w którym mło­dzi fo­to­gra­fo­wie pod­su­mo­wu­ją Ima­gi­na­tion Day i pro­jekt „Di­scon­nec­t”.

Ko­lek­cja „Di­scon­nec­t”

Do tej po­ry ser­wis Fo­to­lia by Ado­be opu­bli­ko­wał czte­ry części ko­lek­cji, stwo­rzo­ne przez So­nię Szóstak, Bri­ce­’a Por­to­la­no, a ta­kże Théo Gos­se­li­naMa­xa Mu­en­cha. Pi­ąta część – zre­ali­zo­wa­na przez Ar­naud Mon­ta­gar­da w Ka­na­dzie – zo­sta­nie udo­stęp­nio­na już 24 li­sto­pa­da.

Co spra­wi­ło, że pi­ąt­ka ar­ty­stów – choć bar­dzo mło­dych, to już uzna­nych w świe­cie fo­to­gra­fii – wzi­ęła udział w pro­jek­cie „Di­scon­nec­t”?

Naj­wi­ęk­szą war­to­ścią te­go pro­jek­tu jest fakt, że mia­łam ca­łko­wi­tą swo­bo­dę two­rze­nia. Za­nim wy­je­cha­łam, wie­dzia­łam, że mu­szę opo­wie­dzieć o tej podróży w opar­ciu o wła­sne do­świad­cze­nia. Nic nie by­ło za­ara­nżo­wa­ne – wszyst­ko, co mo­żna zo­ba­czyć w tej hi­sto­rii, jest do­ku­men­ta­cją te­go, co wy­da­rzy­ło się wo­kół mnie – tłu­ma­czy So­nia Szóstak.

Da­no mi ca­łko­wi­tą swo­bo­dę twór­czą i mo­żli­wo­ść od­kry­wa­nia zu­pe­łnie nie­zna­ne­go kra­ju w ra­mach pra­cy. To nie zda­rza się co­dzien­nie! – do­da­je Bri­ce Por­to­la­no.

„Di­scon­nec­t” bar­dzo różni się od mo­ich po­przed­nich do­świad­czeń. Spo­ro je­żdżę po świe­cie, ale tym ra­zem to był in­ny spo­sób podróżo­wa­nia. Ob­ser­wo­wa­łem dwóch my­śli­wych 24 go­dzi­ny na do­bę przez 10 dni w od­le­głym miej­scu. Po­do­ba mi się po­my­sł do­ku­men­to­wa­nia ży­cia in­nych, wi­ęc kie­dy zo­ba­czy­łem brief pro­jek­tu, od ra­zu chcia­łem zo­stać je­go częścią mówi Ar­naud Mon­ta­gard.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Fo­to­lia by Ado­be

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści