Biel zazwyczaj kojarzy się z elegancją i czystością. W druku natomiast jest wyznacznikiem najwyższej jakości. Do tej pory drukowanie przy użyciu białego tonera było drogie i skomplikowane, przez co dostępne tylko dla nielicznych. Najnowsza technologia OKI usunęła te przeszkody, by więcej firm kreatywnych i ich klientów (również tych średnich i mniejszych) cieszyło się wysokiej jakości grafikami.
Dostępne na rynku produkty, które oferowały biały druk, bazowały na technologii atramentowej, termosublimacji lub „film-ready”. Były droższe, przeznaczone dla specyficznych rynków niszowych i dostępne jedynie za pośrednictwem specjalistycznych firm. Nowe modele urządzeń drukujących OKI z białymi tonerami są wyczekiwane przez przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Wysoka jakość, wydajność, solidność i przystępna cena czynią z nich doskonałe rozwiązanie dla firm, mających w swojej ofercie usługi graficzne oraz dla działów marketingu.
Biały toner w drukarkach OKI to przełomowa technologia, która umożliwia druk białych elementów w przystępnej cenie. Wykorzystanie tej technologii pozwala na samodzielnie drukowanie za pomocą białego tonera standardu High Definition Color na szerokiej gamie kolorowych nośników, również na przezroczystej folii transferowej w rozmiarach do A4/A3+ i gramaturze do 360g/m2 (jednostronnie, konkretna wartość zależy od modelu). Drukarki obsługują wiele różnych nośników, m.in. umożliwiają wydruk zdjęć, layoutów, grafik na folii, materiałów POS, a także druk na ciemnym tle, na przykład na koszulkach i druk na materiałach transferowych. Dodatkowo urządzenia mogą służyć do produkcji opakowań małoseryjnych, grafik okiennych (witrażowych), druku na ceramice, na opakowaniach, na folii, druku etykiet paneli kontrolnych urządzeń, materiałów biurowych, kreatywnych zaproszeń, menu, ulotek oraz broszur.
W porównaniu z innymi produktami oferującymi wydruk kolorem białym, drukarki OKI wyróżniają się wieloma zaletami, między innymi:
Biały toner jako technologia druku pozwala również znacząco obniżyć nakłady drukowanych materiałów. Urządzenia OKI pozwalają obecnie na wydruk nawet jednej sztuki indywidualnego projektu. Jest to bardzo istotne szczególnie w branżach kreatywnych, gdzie projektanci przygotowują kilka różnych propozycji, z których klienci wybierają jedną, trafiającą do masowej produkcji lub dystrybucji. Przykładem może być tutaj branża odzieżowa i reklamowa. W branży odzieżowej coraz częściej powstają marki, które produkują krótkie, dedykowane pod konkretnego odbiorcę serie, w ten sposób zdobywając wiernych, często wymagających klientów. Podobnie jest w branży reklamowej, gdzie dużą popularność zdobywają produkty spersonalizowane, a zatem o niskim nakładzie.
Drukarki wyposażone w biały toner skierowane są do branży graphic arts – agencji kreatywnych i graficznych, ale również do tych firm, które wykorzystują wysokiej jakości materiały graficzne w swojej działalności. Najnowsza technologia umożliwia im zdobycie przewagi nad konkurencją oraz wyróżnienie się spośród niej – podkreśla Tomasz Ziędalski Product Marketing Manager w firmie OKI.
Potwierdzeniem przydatności urządzeń z białym tonerem jest fakt, że OKI C711WT, pierwsza drukarka kolorowa LED (poprzednik obecnie oferowanego urządzenia Pro7411WT), wkrótce po premierze zdobyła dwie główne nagrody na prestiżowych targach branżowych Euro Trophex Show 2013. Zdobyte nagrody dotyczyły kategorii „Najlepsza Nowa Technologia” oraz „Najlepszy Produkt w Kategorii Wydruku Wykorzystującego Transfer Obrazu”. Z kolei inna drukarka z białym tonerem, ES9541, zdobyła nagrody targów branżowych VISCOM „Best of Award”, wyróżnienie w dziedzinie wzornictwa Good Design Award oraz nagrodę Print IT Editor’s Choice Award for Autumn 2013.
Obecnie w ofercie OKI biały toner znajduje się w następujących modelach drukarek:
Na podstawie informacji firmy OKI Europe