Bia­ły to­ner, czy­li pi­ąty ele­ment dru­ko­wa­niaPoprzedni artykuł 

Biel za­zwy­czaj ko­ja­rzy się z ele­gan­cją i czy­sto­ścią. W dru­ku na­to­miast jest wy­znacz­ni­kiem naj­wy­ższej ja­ko­ści. Do tej po­ry dru­ko­wa­nie przy uży­ciu bia­łe­go to­ne­ra by­ło dro­gie i skom­pli­ko­wa­ne, przez co do­stęp­ne tyl­ko dla nie­licz­nych. Naj­now­sza tech­no­lo­gia OKI usu­nęła te prze­szko­dy, by wi­ęcej firm kre­atyw­nych i ich klien­tów (rów­nież tych śred­nich i mniej­szych) cie­szy­ło się wy­so­kiej ja­ko­ści gra­fi­ka­mi.

Do­stęp­ne na ryn­ku pro­duk­ty, które ofe­ro­wa­ły bia­ły druk, ba­zo­wa­ły na tech­no­lo­gii atra­men­to­wej, ter­mo­su­bli­ma­cji lub „fil­m-re­ady”. By­ły dro­ższe, prze­zna­czo­ne dla spe­cy­ficz­nych ryn­ków ni­szo­wych i do­stęp­ne je­dy­nie za po­śred­nic­twem spe­cja­li­stycz­nych firm. No­we mo­de­le urządzeń dru­ku­jących OKI z bia­łymi to­ne­ra­mi są wy­cze­ki­wa­ne przez przed­sta­wi­cie­li ma­łych i śred­nich przed­si­ębiorstw. Wy­so­ka ja­ko­ść, wy­daj­no­ść, so­lid­no­ść i przy­stęp­na ce­na czy­nią z nich do­sko­na­łe roz­wi­ąza­nie dla firm, ma­jących w swo­jej ofer­cie usłu­gi gra­ficz­ne oraz dla dzia­łów mar­ke­tin­gu.

Bia­ły to­ner w dru­kar­kach OKI to prze­ło­mo­wa tech­no­lo­gia, która umo­żli­wia druk bia­łych ele­men­tów w przy­stęp­nej ce­nie. Wy­ko­rzy­sta­nie tej tech­no­lo­gii po­zwa­la na sa­mo­dziel­nie dru­ko­wa­nie za po­mo­cą bia­łe­go to­nera stan­dar­du High De­fi­ni­tion Co­lor na sze­ro­kiej ga­mie ko­lo­ro­wych no­śni­ków, rów­nież na prze­zro­czy­stej fo­lii trans­fe­ro­wej w roz­mia­rach do A4/A3+ i gra­ma­tu­rze do 360g/m2 (jed­no­stron­nie, kon­kret­na war­to­ść za­le­ży od mo­de­lu). Dru­kar­ki ob­słu­gu­ją wie­le różnych no­śni­ków, m.in. umo­żli­wiają wy­druk zdjęć, lay­outów, gra­fik na fo­lii, ma­te­ria­łów POS, a ta­kże druk na ciem­nym tle, na przy­kład na ko­szul­kach i druk na ma­te­ria­łach trans­fe­ro­wych. Do­dat­ko­wo urządze­nia mo­gą słu­żyć do pro­duk­cji opa­ko­wań ma­ło­se­ryj­nych, gra­fik okien­nych (wi­tra­żo­wych), dru­ku na ce­ra­mi­ce, na opa­ko­wa­niach, na fo­lii, dru­ku ety­kiet pa­ne­li kon­tro­l­nych urządzeń, ma­te­ria­łów biu­ro­wych, kre­atyw­nych za­pro­szeń, me­nu, ulo­tek oraz bro­szur.

W po­rów­na­niu z in­ny­mi pro­duk­ta­mi ofe­ru­jący­mi wy­druk ko­lo­rem bia­łym, dru­kar­ki OKI wy­różnia­ją się wie­lo­ma za­le­ta­mi, mi­ędzy in­ny­mi:

  • ła­two­ścią w ob­słu­dze, z mo­żli­wo­ścią za­ła­do­wa­nia wie­lu ar­ku­szy za jed­nym ra­zem;
  • szyb­ko­ścią dru­ku, ze względu na brak ko­niecz­no­ści schni­ęcia;
  • so­lid­no­ścią, dzi­ęki od­por­no­ści za­dru­ko­wa­nej po­wierzch­ni na uszko­dze­nia;
  • wszech­stron­no­ścią;
  • oszczęd­no­ścią, na którą skła­da się nie­wiel­ki koszt na­by­cia, bie­żące kosz­ty użyt­ko­wa­nia oraz ca­łko­wi­ty koszt eks­plo­ata­cji.

Bia­ły to­ner ja­ko tech­no­lo­gia dru­ku po­zwa­la rów­nież zna­cząco ob­ni­żyć na­kła­dy dru­ko­wa­nych ma­te­ria­łów. Urządze­nia OKI po­zwa­lają obec­nie na wy­druk na­wet jed­nej sztu­ki in­dy­wi­du­al­ne­go pro­jek­tu. Jest to bar­dzo istot­ne szcze­gól­nie w bra­nżach kre­atyw­nych, gdzie pro­jek­tan­ci przy­go­to­wu­ją kil­ka różnych pro­po­zy­cji, z których klien­ci wy­bie­ra­ją jed­ną, tra­fia­jącą do ma­so­wej pro­duk­cji lub dys­try­bu­cji. Przy­kła­dem mo­że być tu­taj bra­nża odzie­żo­wa i re­kla­mo­wa. W bra­nży odzie­żo­wej co­raz częściej po­wsta­ją mar­ki, które pro­du­ku­ją krót­kie, de­dy­ko­wa­ne pod kon­kret­ne­go od­bior­cę se­rie, w ten spo­sób zdo­by­wa­jąc wier­nych, często wy­ma­ga­jących klien­tów. Po­dob­nie jest w bra­nży re­kla­mo­wej, gdzie du­żą po­pu­lar­no­ść zdo­by­wa­ją pro­duk­ty sper­so­na­li­zo­wa­ne, a za­tem o ni­skim na­kła­dzie.

Dru­kar­ki wy­po­sa­żo­ne w bia­ły to­ner skie­ro­wa­ne są do bra­nży gra­phic arts – agen­cji kre­atyw­nych i gra­ficz­nych, ale rów­nież do tych firm, które wy­ko­rzy­stu­ją wy­so­kiej ja­ko­ści ma­te­ria­ły gra­ficz­ne w swo­jej dzia­łal­no­ści. Naj­now­sza tech­no­lo­gia umo­żli­wia im zdo­by­cie prze­wa­gi nad kon­ku­ren­cją oraz wy­różnie­nie się spo­śród niej – pod­kre­śla To­masz Zi­ędal­ski Pro­duct Mar­ke­ting Ma­na­ger w fir­mie OKI.

Po­twier­dze­niem przy­dat­no­ści urządzeń z bia­łym to­ne­rem jest fakt, że OKI C711WT, pierw­sza dru­kar­ka ko­lo­ro­wa LED (po­przed­nik obec­nie ofe­ro­wa­ne­go urządze­nia Pro­7411WT), wkrót­ce po pre­mie­rze zdo­by­ła dwie głów­ne na­gro­dy na pre­sti­żo­wych tar­gach bra­nżo­wych Eu­ro Tro­phex Show 2013. Zdo­by­te na­gro­dy do­ty­czy­ły ka­te­go­rii „Naj­lep­sza No­wa Tech­no­lo­gia” oraz „Naj­lep­szy Pro­dukt w Ka­te­go­rii Wy­dru­ku Wy­ko­rzy­stu­jące­go Trans­fer Obra­zu”. Z ko­lei in­na dru­kar­ka z bia­łym to­ne­rem, ES9541, zdo­by­ła na­gro­dy tar­gów bra­nżo­wych VISCOM „Best of Awar­d”, wy­różnie­nie w dzie­dzi­nie wzor­nic­twa Go­od De­sign Award oraz na­gro­dę Print IT Edi­to­r’s Cho­ice Award for Au­tumn 2013.

Obec­nie w ofer­cie OKI bia­ły to­ner znaj­du­je się w na­stępu­jących mo­de­lach dru­ka­rek:

  • Pro­7411WT (A4), Pro­9420WT (A3) – urządze­nia CMY+W;
  • Pro­9541 (A3+, CMYK+W/Cle­ar), Pro­9542 (A3+, W+CMYK).

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my OKI Eu­ro­pe

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści