Firma Brother świętuje osiągnięcia Jana Gutenberga – człowieka, który wprowadził druk do Europy.
Jako „brat” technologii druku, Brother składa hołd pionierowi, który rozpoczął drukarską rewolucję. Po wynalezieniu ruchomej czcionki drukarskiej około 1439 roku, wkład Gutenberga w ewolucję drukowanego słowa słusznie zapewnił mu przydomek „ojca” druku. Dziś, ponad 500 lat po jego śmierci, firma wyraża podziw dla osiągnięć tego wielkiego człowieka. Najsłynniejszym dziełem Gutenberga jest „Biblia 42-wierszowa”, pierwsza w Europie książka wydrukowana za pomocą ruchomej czcionki, ceniona za wysoką estetykę i jakość techniczną.
Gutenberg był prawdziwym innowatorem i nieustannie eksperymentował z drukiem, dopracowując i zmieniając swój produkt. Stworzył nawet atrament na bazie oleju, który lepiej przylegał do metalowych czcionek. Wynalazek druku ostatecznie doprowadził do masowej produkcji książek, która stała się ekonomicznie uzasadniona zarówno dla drukarzy, jak i czytelników.
Historia firmy Brother zaczęła się ponad sto lat temu w Japonii od dwóch braci, Masayoshiego i Jitsuichiego Yasui. Jej pierwszym sukcesem produkcyjnym i eksportowym były maszyny do szycia. Następnie firma wykorzystała nabyte doświadczenie ze swoich poprzednich produktów w projektowaniu i produkcji silników. Z czasem Brother zaczął wprowadzać produkty na rynek domowych urządzeń elektrycznych, w tym domowe maszyny dziewiarskie, pralki, wentylatory, żelazka, miksery, odkurzacze i suszarki do włosów.
Determinacja firmy w podejmowaniu nowych wyzwań biznesowych połączona z opracowywaniem i stosowaniem nowych technologii dała początek bogatej historii na rynku druku, której pierwszym rozdziałem były maszyny do pisania. Brother wszedł na ten rynek w 1961 roku, produkując wstępną serię 183 alfabetycznych, przenośnych maszyn do pisania JP1. Do lat osiemdziesiątych firma sprzedała około 10 milionów maszyn do pisania, a do lat dziewięćdziesiątych – dziesiątki milionów modeli ręcznych i elektrycznych. Modele o nazwach Valiant, Wizard Truetype i Bradford były bardzo popularne w tamtych czasach i pozostają klasycznymi przykładami wzornictwa retro po dziś dzień, ciepło wspominane przez miłośników maszyn do pisania.
Gutenberg dążył do zoptymalizowania swoich technik druku dla dobra ludzi. Historię innowacyjności firmy Brother odzwierciedla jej motto „At your side” – „U Twojego boku” – zobowiązanie do słuchania potrzeb klientów i spełniania ich poprzez badania i rozwój. Wprowadzanie innowacji z myślą o ludziach to fundamentalna wartość wyznawana zarówno przez „ojca”, jak i „brata” druku.
Na podstawie informacji firmy Brother
Foto: Wikimedia.org