API Group poinformowała, że stworzona przez nią folia do tłoczenia na zimno – API 1000 TA jest od niedawna z powodzeniem stosowana przy produkcji etykiet na wódkę SnowFox kanadyjskiej firmy Port Royal Distillers. Etykiety są wytwarzane z folii termokurczliwej, a zastosowana tu grafika i efekty specjalne nadają im wysoką atrakcyjność wizualną.
SnowFox to ekskluzywna wódka klasy premium o słodkawym posmaku, dla powstania której inspirację stanowiły arktyczny, zimny klimat Kanady oraz występujące w tym kraju lisy polarne. Jest ona zdobywcą m.in. głównej nagrody dla opakowania giętkiego w konkursie Canadian Print Awards oraz srebrnego medalu, przyznawanego podczas Festiwalu Win i Napojów Alkoholowych, odbywającego się w Nowym Jorku.
Specjalistyczna folia API 1000 TA jest aplikowana w procesie tłoczenia na zimno na przednią stronę etykiety. Widnieje na niej głowa kanadyjskiego lisa polarnego, wyłaniająca się z tła o niebieskiej, „arktycznej” kolorystyce. Całość daje niezwykle atrakcyjny dla oka efekt, zwłaszcza w zaciemnionych pomieszczeniach (np. w klubach nocnych) – m.in. za sprawą lśniących oczu lisa, które mają zwrócić uwagę konsumentów.
Wspomniana niebieska część etykiety – dzięki zastosowaniu folii TA – powoduje wrażenie ekskluzywności i wysokiej jakości znajdującego się w środku produktu. Nazwa wódki również została poddana efektom specjalnym: wszystkie litery wyglądają jak nieco poszarpane, zaś zamiast jednej z nich (drugiego „O” w słowie „SnowFox”) pojawia się odcisk łapy lisa polarnego.
„W przeszłości mieliśmy do czynienia z wieloma różnymi foliami, doświadczając licznych problemów z ich aplikowaniem. Jednak od kiedy wprowadziliśmy do procesu produkcyjnego folię firmy API, wszystkie trudności zniknęły – mówi Vishal Sahadeo z firmy Spectrol, odpowiedzialnej za produkcję i konfekcjonowanie etykiet na wódkę SnowFox. – Chcieliśmy wywołać efekt, jakiego dotychczas nie było na rynku. Rezultat – przede wszystkim lśniące, niebieskie oczy lisa polarnego – jest tym czego oczekiwaliśmy. To jedna z najbardziej atrakcyjnych wizualnie etykiet, jaką kiedykolwiek udało nam się stworzyć”.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com