Fo­lia fir­my API Gro­up i eks­klu­zyw­ne ety­kie­ty na wy­ro­by al­ko­ho­lo­wePoprzedni artykuł 

API Gro­up po­in­for­mo­wa­ła, że stwo­rzo­na przez nią fo­lia do tło­cze­nia na zim­no – API 1000 TA jest od nie­daw­na z po­wo­dze­niem sto­so­wa­na przy pro­duk­cji ety­kiet na wód­kę Sno­wFox ka­na­dyj­skiej fir­my Port Roy­al Di­stil­lers. Ety­kie­ty są wy­twa­rza­ne z fo­lii ter­mo­kurcz­li­wej, a zasto­so­wa­na tu gra­fi­ka i efek­ty spe­cjal­ne na­da­ją im wy­so­ką atrak­cyj­no­ść wi­zu­al­ną.

Sno­wFox to eks­klu­zyw­na wód­ka kla­sy pre­mium o słod­ka­wym po­sma­ku, dla po­wsta­nia której in­spi­ra­cję sta­no­wi­ły ark­tycz­ny, zim­ny kli­mat Ka­na­dy oraz wy­stępu­jące w tym kra­ju li­sy po­lar­ne. Jest ona zdo­byw­cą m.in. głów­nej na­gro­dy dla opa­ko­wa­nia gi­ęt­kie­go w kon­kur­sie Ca­na­dian Print Awards oraz srebr­ne­go me­da­lu, przy­zna­wa­ne­go pod­czas Fe­sti­wa­lu Win i Na­po­jów Al­ko­ho­lo­wych, od­by­wa­jące­go się w No­wym Jor­ku.

Spe­cja­li­stycz­na fo­lia API 1000 TA jest apli­ko­wa­na w pro­ce­sie tło­cze­nia na zim­no na przed­nią stro­nę ety­kie­ty. Wid­nie­je na niej gło­wa ka­na­dyj­skie­go li­sa po­lar­ne­go, wy­ła­nia­jąca się z tła o nie­bie­skiej, „ark­tycz­ne­j” ko­lo­ry­sty­ce. Ca­ło­ść da­je nie­zwy­kle atrak­cyj­ny dla oka efekt, zwłasz­cza w za­ciem­nio­nych po­miesz­cze­niach (np. w klu­bach noc­nych) – m.in. za spra­wą lśni­ących oczu li­sa, które ma­ją zwrócić uwa­gę kon­su­men­tów.

Wspo­mnia­na nie­bie­ska część ety­kie­ty – dzi­ęki za­sto­so­wa­niu fo­lii TA – po­wo­du­je wra­że­nie eks­klu­zyw­no­ści i wy­so­kiej ja­ko­ści znaj­du­jące­go się w środ­ku pro­duk­tu. Na­zwa wód­ki rów­nież zo­sta­ła pod­da­na efek­tom spe­cjal­nym: wszyst­kie li­te­ry wy­gląda­ją jak nie­co po­szar­pa­ne, zaś za­miast jed­nej z nich (dru­gie­go „O” w sło­wie „Sno­wFo­x”) po­ja­wia się od­cisk ła­py li­sa po­lar­ne­go.
„W prze­szło­ści mie­li­śmy do czy­nie­nia z wie­lo­ma różny­mi fo­lia­mi, do­świad­cza­jąc licz­nych pro­ble­mów z ich apli­ko­wa­niem. Jed­nak od kie­dy wpro­wa­dzi­li­śmy do pro­ce­su pro­duk­cyj­ne­go fo­lię fir­my API, wszyst­kie trud­no­ści znik­nęły – mówi Vi­shal Sa­ha­deo z fir­my Spec­trol, od­po­wie­dzial­nej za pro­duk­cję i kon­fek­cjo­no­wa­nie ety­kiet na wód­kę Sno­wFox. – Ch­cie­li­śmy wy­wo­łać efekt, ja­kie­go do­tych­czas nie by­ło na ryn­ku. Re­zul­tat – przede wszyst­kim lśni­ące, nie­bie­skie oczy li­sa po­lar­ne­go – jest tym cze­go ocze­ki­wa­li­śmy. To jed­na z naj­bar­dziej atrak­cyj­nych wi­zu­al­nie ety­kiet, ja­ką kie­dykolwiek uda­ło nam się stwo­rzy­ć”.

Fo­lia TA fir­my API jest apli­ko­wa­na w ra­mach jed­no­prze­bie­go­we­go pro­ce­su pro­duk­cyj­ne­go, re­ali­zo­wa­ne­go w 10-ko­lo­ro­wej ma­szy­nie flek­so­gra­ficz­nej Gal­lus EM5 10S wy­po­sa­żo­nej w na­pędy ser­wo.
„Je­ste­śmy pod wra­że­niem za­rów­no ja­ko­ści sa­mej fo­lii, jak też po­zio­mu wspar­cia tech­nicz­ne­go za­pew­nia­ne­go nam przez API – do­da­je Vi­shal Sa­ha­deo. – Po­nie­waż nie mie­li­śmy wcze­śniej do czy­nie­nia z pro­ce­sem za­dru­ko­wy­wa­nia ety­kiet ter­mo­kurcz­li­wych, po­trze­bo­wa­li­śmy po­mo­cy i wska­zówek. Przed­sta­wi­cie­le API by­li obec­ni pod­czas pro­duk­cji, do­ra­dza­jąc i szko­ląc na­szych pra­cow­ni­ków. Ta po­moc by­ła bez­cen­na, gdyż unik­nęli­śmy dzi­ęki te­mu ewen­tu­al­nych błędów, a w efek­cie – nie­po­trzeb­nych prze­sto­jów w pro­duk­cji”.

API pro­du­ku­je i do­star­cza fo­lie, la­mi­na­ty oraz ma­te­ria­ły ho­lo­gra­ficz­ne do firm z wie­lu bra­nż. Ety­kie­ta ter­mo­kurcz­li­wa stwo­rzo­na z my­ślą o wód­ce Sno­wFox to przy­kład jed­ne­go z tren­dów ryn­ko­wych, ja­ki mo­żna zna­le­źć w stwo­rzo­nym przez API prze­wod­ni­ku po świe­cie opa­ko­wań – API Trends Fo­lio. Wy­stępu­jący tu pod na­zwą „Se­cond Ski­n” („Dru­ga skóra”), obej­mu­je on opa­ko­wa­nia, które w na­tu­ral­ny spo­sób sta­ją się in­te­gral­ną częścią znaj­du­jące­go się w środ­ku pro­duk­tu.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści