Ag­fa Ana­pur­na H3200i LED w fir­mie Ar­tlab.plPoprzedni artykuł 

Przy nowym ploterze Anapurna H3200i LED stoją: Adriana Piotrowska-Ineksiak (Agfa) i Andrzej Lemiesz (Artlab.pl)
Przy no­wym plo­te­rze Ana­pur­na H3200i LED sto­ją: Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak (Ag­fa) i An­drzej Le­miesz (Ar­tlab.pl)

W li­sto­pa­dzie ub.r. w war­szaw­skiej fir­mie Ar­tlab.pl roz­po­czął pra­cę wiel­ko­for­ma­to­wy plo­ter „hy­bry­do­wy” Ag­fa Ana­pur­na H3200i LED, umo­żli­wia­jący bez­po­śred­nie za­dru­ko­wy­wa­nie me­di­ów sztyw­nych oraz gi­ęt­kich. To już pi­ąte roz­wi­ąza­nie mar­ki Ag­fa, ja­kie w ci­ągu ostat­nich kil­ku lat jest użyt­ko­wa­ne przez to przed­si­ębior­stwo. No­wa in­we­sty­cja nie tyl­ko umo­żli­wi­ła fir­mie ob­słu­gę podło­ży o wi­ęk­szej sze­ro­ko­ści (do 3,2 m), ale też – dzi­ęki za­sto­so­wa­nej tu in­no­wa­cyj­nej tech­no­lo­gii UV LED – po­zwo­li­ła na za­dru­ko­wy­wa­nie ma­te­ria­łów wra­żli­wych na wy­so­ką tem­pe­ra­tu­rę, m.in. fo­lii uży­wa­nych do wy­kle­ja­nia sa­mo­cho­dów.

An­drzej Le­miesz, wła­ści­ciel Ar­tlab.pl, zaj­mu­je się pro­duk­cją re­klam od 25 lat. Po­cząt­ko­wo ba­zo­wa­no tu na ręcz­nym ma­lo­wa­niu re­klam, z cza­sem w fir­mie po­ja­wi­ły się plo­te­ry tnące, a jesz­cze później – dru­ku­jące. Przez wie­le lat w części zwi­ąza­nej z po­li­gra­fią do­mi­no­wa­ła tu tech­no­lo­gia sol­wen­to­wa, a ba­zu­jące na niej plo­te­ry by­ły wy­ko­rzy­sty­wa­ne w klu­czo­wych ob­sza­rach, w ja­kich dzia­ła Ar­tlab: re­klamie wi­zu­al­nej i okle­ja­niu sa­mo­cho­dów. „W zwi­ąz­ku z roz­ra­sta­jącym się par­kiem sprzęto­wym w na­szej fir­mie po­ja­wił się rów­nież trze­ci dział: usłu­gi w za­kre­sie dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go – mówi An­drzej Le­miesz. – W nim zaś, po­cząw­szy od 2015 ro­ku, na­stępo­wa­ło stop­nio­we prze­no­sze­nie zle­ceń na plo­te­ry mar­ki Ag­fa, które spro­wa­dza­li­śmy ja­ko urządze­nia z dru­giej ręki, we wła­snym za­kre­sie. Jed­nak już wó­wczas na­wi­ąza­li­śmy współpra­cę z pol­skim od­dzia­łem Ag­fa NV, przede wszyst­kim w za­kre­sie ser­wi­so­wa­nia ma­szyn. Z cza­sem prze­ko­na­li­śmy się też do ory­gi­nal­nych atra­men­tów de­dy­ko­wa­nych po­szcze­gól­nym plo­te­rom – wcze­śniej bo­wiem ko­rzy­sta­li­śmy z za­mien­ni­ków”.

Swo­ją przy­go­dę z mar­ką Ag­fa fir­ma Ar­tlab.pl za­częła od mo­de­lu Ana­pur­na M². Później po­ja­wia­ły się tu ko­lej­ne ma­szy­ny te­go bel­gij­skie­go pro­du­cen­ta: Ana­pur­na M1600, Ana­pur­na M2540 FB oraz Ana­pur­na M2500. Wresz­cie – je­sie­nią ub.r. – w ich miej­sce za­ku­pio­ny zo­stał fa­brycz­nie no­wy plo­ter o znacz­nie wi­ęk­szych mo­żli­wo­ściach. „Był to prze­my­śla­ny ruch z na­szej stro­ny – mówi An­drzej Le­miesz. – Przez kil­ka lat po­zna­li­śmy nie tyl­ko tech­no­lo­gię fir­my Ag­fa, ale też prze­ko­na­li­śmy się o jej pro­fe­sjo­nal­nej ob­słu­dze w kon­te­kście dzia­łań ser­wi­so­wych. Już wcze­śniej­sze ma­szy­ny by­ły wy­po­sa­żo­ne w sze­reg in­no­wa­cyj­nych roz­wi­ązań, gwa­ran­tu­jących wy­so­ką ja­ko­ść za­dru­ku, np. gło­wi­ce Ko­ni­ca Mi­nol­ta. Jed­nak to po­ja­wie­nie się na ryn­ku urządzeń ba­zu­jących na tech­no­lo­gii UV LED oka­za­ło się w na­szym od­czu­ciu praw­dzi­wym prze­ło­mem. Za­cho­wa­no w nich naj­lep­sze ce­chy i funk­cje zna­ne z wcze­śniej­szych, spraw­dzo­nych mo­de­li, a jed­no­cze­śnie – wy­po­sa­żo­no w roz­wi­ąza­nia umo­żli­wia­jące za­dru­ko­wy­wa­nie nie­zwy­kle wra­żli­wych na wy­so­ką tem­pe­ra­tu­rę podło­ży. W na­szym przy­pad­ku, ja­ko fir­my zu­ży­wa­jącej du­że ilo­ści np. fo­lii po­li­me­ro­wych, był to je­den z klu­czo­wych pa­ra­me­trów. W odróżnie­niu od ma­szyn wy­po­sa­żo­nych w lam­py rtęcio­we, pro­mien­ni­ki UV LED nie po­wo­du­ją bo­wiem pęka­nia za­dru­ko­wa­nej po­wierzch­ni. To zaś przy new­ral­gicz­nych miej­scach okle­ja­nych sa­mo­cho­dów, do których te­go ro­dza­ju fo­lie są sto­so­wa­ne, oka­za­ło się bez­cen­ne”.

An­drzej Le­miesz do­da­je, że pierw­sze te­sty w ma­szy­nie z se­rii Ana­pur­na, ba­zu­jącej na tech­no­lo­gii UV LED, zo­sta­ły wy­ko­na­ne przez nie­go pod­czas tar­gów Re­ma­Days War­saw 2017. „Na sto­isku fir­my Ag­fa pra­co­wa­ła wó­wczas mniej­sza ma­szy­na – Ana­pur­na H2050i LED. W za­sa­dzie by­li­śmy na nią zde­cy­do­wa­ni, kie­dy na ryn­ku po­ja­wił się wi­ęk­szy mo­del – Ana­pur­na H3200i LED. Po­nie­waż oba urządze­nia ofe­ro­wa­ły iden­tycz­ną ja­ko­ść o fi­nal­nej de­cy­zji zde­cy­do­wa­ła sze­ro­ko­ść za­dru­ku. Oczy­wi­ście nie­za­le­żnie od po­zy­tyw­nych do­świad­czeń z lo­kal­nym ser­wi­sem – je­go bli­sko­ści i szyb­kie­go cza­su re­ak­cji w ra­zie ja­kich­kol­wiek pro­ble­mów. Po­sia­da­jąc w swo­im cza­sie trzy uży­wa­ne ma­szy­ny Ag­fa, by­ło dla nas nie­zwy­kle istot­ne, by za­pew­nić so­bie bez­pie­cze­ństwo pro­duk­cji. Ser­wis, na który za­wsze mo­żna li­czyć, to naj­lep­sza te­go gwa­ran­cja”.
Do­star­czo­na do fir­my Ar­tlab.pl w li­sto­pa­dzie ub.r. ma­szy­na to uni­wer­sal­ne urządze­nie, ob­słu­gu­jące różno­rod­ne podło­ża gi­ęt­kie i sztyw­ne. W przy­pad­ku tych dru­gich for­mat wy­no­sić mo­że na­wet 3,2 x 4 m. Przy ma­te­ria­łach gi­ęt­kich – po­za mak­sy­mal­ną sze­ro­ko­ścią (3,2 m) ogra­ni­cze­niem jest wa­ga i śred­ni­ca zwo­ju z ma­te­ria­łem. Ana­pur­na H3200i LED dru­ku­je w sze­ściu ko­lo­rach z pręd­ko­ścią do 129 m2/h w try­bie draft. Po­sia­da wbu­do­wa­ną funk­cję na­no­sze­nia ko­lo­ru bia­łe­go, który mo­że być apli­ko­wa­ny za­rów­no przed jak i po war­stwie wie­lo­barw­nej, ta­kże ja­ko ko­lor punk­to­wy (spe­cjal­ny). Mo­żna go rów­nież na­no­sić w tzw. try­bie „ka­nap­ko­wy­m” (po­mi­ędzy dwie­ma in­ny­mi war­stwa­mi atra­men­tu).
Jak przy­zna­je An­drzej Le­miesz, plo­ter nie­mal od chwi­li je­go wdro­że­nia prze­jął zna­czącą część wy­so­ko­ja­ko­ścio­wej pro­duk­cji po­li­gra­ficz­nej re­ali­zo­wa­nej przez Ar­tlab, póki co – głów­nie w za­kre­sie podło­ży gi­ęt­kich. „Za je­go spra­wą chce­my jed­nak nie­co zmie­nić nasz wi­ze­ru­nek i ode­jść od ma­so­wej pro­duk­cji ta­nich ba­ne­rów, z cze­go rów­nież je­ste­śmy zna­ni w bra­nży – przy­zna­je wła­ści­ciel fir­my. – Ma­szy­na umo­żli­wia bo­wiem za­dru­ko­wy­wa­nie bar­dzo różnych, ta­kże nie­ty­po­wych podło­ży, a za­sto­so­wa­na tu ener­go­osz­częd­na tech­no­lo­gia UV LED gwa­ran­tu­je od­po­wied­nią lep­ko­ść i pręd­ko­ść, eli­mi­nu­je ry­zy­ko pa­sko­wa­nia oraz ogra­ni­cza do mi­ni­mum licz­bę czyn­no­ści eks­plo­ata­cyj­nych. Ch­ce­my go m.in. wy­ko­rzy­sty­wać do ni­sko­na­kła­do­wej pro­duk­cji różne­go ro­dza­ju ety­kiet – przy ja­ko­ści ofe­ro­wa­nej przez to urządze­nie na­wet 4-punk­to­wy font nie sta­no­wi pro­ble­mu. My­śli­my rów­nież o in­nych pro­duk­tach de­dy­ko­wa­nych wy­ma­ga­jącym klien­tom z różnych seg­men­tów ryn­ko­wy­ch”.

„Osob­ny te­mat to atra­men­ty pro­du­ko­wa­ne przez fir­mę Ag­fa, do których ja­ko­ści prze­ko­na­li­śmy się już wcze­śniej, sto­su­jąc je w in­nych urządze­niach z se­rii Ana­pur­na – kon­ty­nu­uje An­drzej Le­miesz. – Po­mi­mo różni­cy ce­no­wej w sto­sun­ku do za­mien­ni­ków, za­le­ty ja­kie one ofe­ru­ją są nie do podwa­że­nia: wy­so­kie na­sy­ce­nie, wy­daj­no­ść i od­po­wied­nia ko­lo­ry­sty­ka, wy­eli­mi­no­wa­nie wie­lu pro­ble­mów tech­nicz­nych, brak ko­niecz­no­ści czysz­cze­nia gło­wic czy mo­ni­to­ro­wa­nia pro­duk­cji. Obec­nie te­go po pro­stu nie ma, a wy­cho­dzące z plo­te­ra Ana­pur­na H3200i LED wy­dru­ki mo­że­my z czy­stym su­mie­niem po­le­cić ka­żde­mu klien­to­wi, za­rów­no obec­ne­mu, jak i po­ten­cjal­ne­mu. Ma­my za­tem na­dzie­ję, że nie­daw­ny upgra­de sprzęto­wy prze­ło­ży się też na swe­go ro­dza­ju upgra­de wi­ze­run­ko­wy ca­łej na­szej fir­my”.
Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak, re­gio­nal­ny me­ne­dżer sprze­da­ży w dzia­le in­kje­to­wym fir­my Ag­fa do­da­je: „Cie­szy­my się, że fir­ma Ar­tlab.pl – o tak ugrun­to­wa­nej po­zy­cji i bo­ga­tych do­świad­cze­niach – po­now­nie zde­cy­do­wa­ła się na in­we­sty­cję w – tym ra­zem no­wy – plo­ter z se­rii Ana­pur­na. Nie­zwy­kle mi­ło by­ło też usły­szeć cie­płe sło­wa pod ad­re­sem na­szych ko­le­gów z dzia­łu ser­wi­so­we­go. Wie­rzę, że pan An­drzej Le­miesz będzie rów­nie usa­tys­fak­cjo­no­wa­ny ja­ko­ścią i wy­daj­no­ścią no­wo za­ku­pio­ne­go urządze­nia, jak to by­ło w przy­pad­ku wcze­śniej użyt­ko­wa­nych plo­terów mar­ki Ag­fa”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści