Opa­ko­wa­nia po­za sza­blo­nemPoprzedni artykuł 

Nie jest ła­two sku­tecz­nie za­stąpić wzo­ry opa­ko­wań wzi­ęte ze sztan­cy, które w ludz­kiej świa­do­mo­ści zdąży­ły już głębo­ko za­pu­ścić ko­rze­nie. Wy­staw­cy Mi­ędzy­na­ro­do­wych Tar­gów Opa­ko­wań Pac­ka­ging In­no­va­tions ra­dzą so­bie jed­nak z tym wy­zwa­niem re­we­la­cyj­nie.

Tar­gi Pac­ka­ging In­no­va­tions sta­no­wią naj­moc­niej­szą ri­po­stę na ste­reo­ty­po­we spoj­rze­nie do­ty­czące opa­ko­wań, a ich zna­kiem roz­po­znaw­czym są no­wa­tor­skie i prze­pe­łnio­ne świe­żo­ścią for­my. 10. ju­bi­le­uszo­wa edy­cja wy­sta­wy za­sko­czy wszyst­kich Zwie­dza­jących tech­no­lo­gicz­ny­mi roz­wi­ąza­nia­mi w dniach 17–18 kwiet­nia 2018 r. w Cen­trum EXPO XXI War­sza­wa.

Si­ła warsz­ta­tów

Or­ga­ni­za­to­rzy Tar­gów Pac­ka­ging In­no­va­tions do­sko­na­le wie­dzą, że klu­czem otwie­ra­jącym bra­my suk­ce­su jest zbi­lan­so­wa­ne po­łącze­nie teo­rii z prak­ty­ką. Wy­pad­ko­wą tej kom­bi­na­cji jest Stre­fa wor­kShops – prze­strzeń stwo­rzo­na dla Zwie­dza­jących, w której eks­per­ci dzie­lą się swo­im do­świad­cze­niem, wta­jem­ni­cza­jąc uczest­ni­ków w me­an­dry bra­nży. To 30 warsz­ta­to­wych spo­tkań, będących esen­cją spe­cja­li­stycz­nych za­gad­nień i wni­kli­wą ana­li­zą przy­pad­ku m.in.: Prze­my­sław Kędzier­ski z Bro­wa­ru Ra­du­ga wy­tłu­ma­czy jak opa­ko­wać ni­szo­wy pro­dukt tak, aby do­trzeć do sze­ro­kie­go gro­na klien­tów. Z ko­lei Ro­bert Lis z DS Smith Pac­ka­ging wy­ja­śni czym jest stra­te­gia opa­ko­wa­nia i dla­cze­go war­to ją wdro­żyć w ży­cie. Ca­ło­ść pre­zen­ta­cji zo­sta­nie opar­ta na przy­kła­dzie fir­my FMCG. Na de­ser Ma­rek Skręt­ny po­ka­że jak nie wy­lać pi­wa z kąpie­lą czy­li hi­sto­ria re­bran­din­gu pio­nier­skich ma­rek piw­nych Bro­wa­ru Am­ber. Udział w Stre­fie wor­kShops jest bez­płat­ny dla Zwie­dza­jących Tar­gi – wy­star­czy do­ko­nać re­je­stra­cji na stro­nie www.pac­ka­gin­gin­no­va­tions.pl.

Awan­gar­da opa­ko­wań

No­win­ki tech­no­lo­gicz­ne, in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nia i no­wo­ści ryn­ko­we, które kreu­ją ory­gi­nal­ne i nie­tu­zin­ko­we tren­dy w bra­nży. Pod­czas Tar­gów Pac­ka­ging In­no­va­tions Wy­staw­cy za­pre­zen­tu­ją po­nad 70 in­no­wa­cji rzu­ca­jących no­we świa­tło na opa­ko­wa­nia. Ro­zwi­ąza­nia, które w tym ro­ku cie­szą się szcze­gól­nym za­in­te­re­so­wa­niem do­ty­czą ma­rek dba­jących o śro­do­wi­sko. W stre­fie EKOPACK przed­sta­wio­ne zo­sta­ną m.in. opa­ko­wa­nia pod­da­wa­ne re­cy­klin­go­wi. Fir­ma Pol­pak Pac­ka­ging za­pre­zen­tu­je z ko­lei opa­ko­wa­nia i za­mkni­ęcia z ele­men­ta­mi na­tu­ral­ne­go drew­na. Du­żym za­sko­cze­niem dla Zwie­dza­jących oka­że się z pew­no­ścią TRUSTCONCEPT® czy­li po­łącze­nie optycz­nych ele­men­tów z mo­bil­nym do­stępem do da­nych za­pre­zen­to­wa­ny przez fir­mę PC Print. Pro­dukt wy­różnia­jący się na tle kon­ku­ren­cji, da­jący pew­no­ść klien­tom, iż ku­po­wa­ny przez nich pro­dukt jest ory­gi­nal­ny.

Świe­że spoj­rze­nie

Mło­dzi i zdol­ni pro­jek­tan­ci, którzy w przy­szło­ści mo­gą pod­bić bra­nżę. Prze­ła­mu­ją sche­ma­ty i wpro­wa­dza­ją na ry­nek po­wiew świe­żo­ści. Po raz ko­lej­ny spo­tka­ją się w Stre­fie Stu­den­ta – kon­kur­sie po­zwa­la­jącym kre­atyw­nym twór­com po­sta­wić pierw­sze, ale ja­kże wa­żne kro­ki w świe­cie opa­ko­wań. Jak to dzia­ła? Na­le­ży naj­pierw za­pro­jek­to­wać, a na­stęp­nie wy­ko­nać in­no­wa­cyj­ne i ory­gi­nal­ne opa­ko­wa­nie. Na spe­cjal­nie przy­go­to­wa­nym sto­isku Stre­fy Stu­den­ta, pro­fe­sjo­nal­ne ju­ry po­wo­ła­ne przez Or­ga­ni­za­to­ra wy­ło­ni 3 naj­lep­sze pro­jek­ty, łączące w so­bie za­ska­ku­jący po­my­sł i funk­cjo­nal­no­ść. Zdo­byw­ca pierw­sze­go miej­sca otrzy­ma na­gro­dę pie­ni­ężną oraz mo­żli­wo­ść na­wi­ąza­nia cen­nych bi­zne­so­wych kon­tak­tów, które w przy­szło­ści za­owo­co­wać mo­gą sta­łą współpra­cą i re­ali­za­cją wie­lu pro­jek­tów.

Kno­w-how

Fa­cho­wa wie­dza pre­zen­to­wa­na przez bra­nżo­wych pro­fe­sjo­na­li­stów to kwin­te­sen­cja dwóch kon­fe­ren­cji or­ga­ni­zo­wa­nych w ra­mach pro­gra­mu to­wa­rzy­szące­go tar­gom Pac­ka­ging In­no­va­tions. „Co mówi two­je opa­ko­wa­nie?” – czy­li trze­cia już edy­cja La­bel In­no­va­tions, która sta­no­wi cen­ną lek­cję od­no­śnie kre­owa­nia i pro­du­ko­wa­nia uni­ka­to­wych opa­ko­wań i ety­kiet. To pi­gu­łka skon­den­so­wa­nej wie­dzy po­łączo­nej z bi­zne­so­wym do­świad­cze­niem eks­per­tów z wie­lu prze­ni­ka­jących się w bra­nży dzie­dzin. Jak uszla­chet­nić swo­je opa­ko­wa­nie? Co przy­ci­ąga uwa­gę klien­ta? Jak praw­nie za­bez­pie­czyć swój pro­dukt przed ko­pio­wa­niem? Na te i na wie­le in­nych py­tań od­po­wie­dź pad­nie już pierw­sze­go dnia Tar­gów.

Pac­ka­ging (R)evo­lu­tion to z ko­lei miej­sce, w którym opa­ko­wa­nia spo­ty­ka­ją się z naj­now­szy­mi tech­no­lo­gicz­ny­mi roz­wi­ąza­nia­mi. Pre­le­gen­ci w krót­kich i dy­na­micz­nych pre­zen­ta­cjach opo­wie­dzą o za­ska­ku­jących i re­wo­lu­cyj­nych po­my­słach. 20 mi­nut (bo ty­le po­trwa jed­na pre­zen­ta­cja) kon­kre­tów, aby nie za­nu­dzić słu­cha­jących, lecz w mak­sy­mal­nym stop­niu po­bu­dzić w nich po­kła­dy kre­atyw­no­ści. Go­ściem spe­cjal­nym kon­fe­ren­cji będzie To­masz Sza­con, przed­sta­wi­ciel fir­my Re­ta­il Po­land, który opo­wie jak roz­po­cząć roz­mo­wy z sie­cia­mi han­dlo­wy­mi i prze­kuć te roz­mo­wy w suk­ces oraz po­ka­że jak wiel­kie zna­cze­nie ma opa­ko­wa­nie zbior­cze.

Opa­ko­wa­nie ma zna­cze­nie

Tar­gi Pac­ka­ging In­no­va­tions udo­wad­nia­ją, że opa­ko­wa­nia nie są zbęd­nym do­dat­kiem do za­ku­pio­nych pro­duk­tów, a ich in­te­gral­ną częścią, zwi­ęk­sza­jącą atrak­cyj­no­ść pro­duk­tów i do­da­jącą im pre­sti­żu. Na tle wie­lu funk­cji ja­kie spe­łnia­ją opa­ko­wa­nia, wy­ra­źnie za­ry­so­wu­je się trud­na i wy­ma­ga­jąca wal­ka o uwa­gę kon­su­men­ta. Klient po­dej­mu­je de­cy­zję o ewen­tu­al­nym za­ku­pie za­le­d­wie w kil­ka se­kund. Ele­men­tem, prze­wa­ża­jącym sza­lę zwy­ci­ęstwa na ko­rzy­ść kon­kret­ne­go pro­duk­tu jest wła­śnie ory­gi­nal­ne i cha­rak­te­ry­stycz­ne opa­ko­wa­nie, wy­różnia­jące mar­kę na tle kon­ku­ren­cji. Ro­krocz­nie na ryn­ku de­si­gnu po­ja­wia­ją się no­we tren­dy, które ma­ją za za­da­nie spro­stać zmie­nia­jącym się ocze­ki­wa­niom i po­trze­bom ku­pu­jących. Mi­ędzy­na­ro­do­we Tar­gi Opa­ko­wań Pac­ka­ging In­no­va­tions zbie­ra­ją wszyst­kie nur­ty w jed­nym miej­scu, da­jąc Zwie­dza­jącym po­tężną daw­kę bra­nżo­wej wie­dzy i bez­cen­nych in­spi­ra­cji.

Wi­ęcej in­for­ma­cji na: www.pac­ka­gin­gin­no­va­tions.pl

Ter­min: 17–18 kwiet­nia 2018 r.
Miej­sce: Cen­trum EXPO XXI War­sza­wa, ul. Prądzy­ńskie­go 12/14, War­sza­wa

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji or­ga­ni­za­to­ra

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści