Suk­ces fir­my API Fo­lie Pol­ska na tar­gach Pac­ka­ging In­no­va­tions 2018Poprzedni artykuł 

Suk­ce­sem za­ko­ńczył się udział fir­my API Fo­lie Pol­ska – lo­kal­ne­go od­dzia­łu API Gro­up (pro­du­cen­ta spe­cja­li­stycz­nych fo­lii, la­mi­na­tów i roz­wi­ązań ho­lo­gra­ficz­nych de­dy­ko­wa­nych m.in. bra­nży opa­ko­wa­nio­wej) w tar­gach Pac­ka­ging In­no­va­tions 2018. Od­by­wa­ły się one dniach 17–18 kwiet­nia br. w War­sza­wie. Sto­isko fir­my, ob­fi­tu­jące w licz­ne prób­ki ma­te­ria­łów wy­twa­rza­nych przez API oraz przy­kła­dy ich prak­tycz­nych za­sto­so­wań, by­ło pe­łne go­ści przez oba dni tar­go­we.

Du­żym za­in­te­re­so­wa­niem, zwłasz­cza wśród pro­jek­tan­tów i in­nych osób od­po­wie­dzial­nych za kre­ację, cie­szy­ła się 2. edy­cja API Trends Fo­lio – pu­bli­ka­cji pre­zen­tu­jącej tren­dy w bra­nży opa­ko­wań na la­ta 2018–2019. Z ko­lei przed­sta­wi­cie­le dru­ka­rń mo­gli po­znać za­le­ty no­wej ge­ne­ra­cji fo­lii do tło­czeń na zim­no TA-Plus, ja­ka mia­ła swo­ją pol­ską pre­mie­rę na tar­gach.

Mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska: „Na wy­sta­wie Pac­ka­ging In­no­va­tions po­ja­wi­li­śmy się z wła­snym sto­iskiem po raz trze­ci i ko­lej­ny raz bez za­wa­ha­nia mo­gę stwier­dzić, że był to tra­fio­ny po­my­sł. War­szaw­skie tar­gi, po­dob­nie jak ich edy­cje od­by­wa­jące się w in­nych kra­jach, to im­pre­za ide­al­na dla ta­kiej fir­my jak API. Je­ste­śmy bo­wiem nie tyl­ko pro­du­cen­tem spe­cja­li­stycz­nych ma­te­ria­łów znaj­du­jących za­sto­so­wa­nie w pro­duk­cji opa­ko­wań oraz ety­kiet, ale też pro­po­nu­je­my na­szym klien­tom różne­go ro­dza­ju roz­wi­ąza­nia, do­ra­dza­my przy two­rze­niu pro­jek­tów, obra­zu­je­my ście­żkę roz­wo­ju, a za spra­wą pu­bli­ka­cji API Trends Fo­lio – wska­zu­je­my tren­dy, które będą obo­wi­ązy­wać w bra­nży opa­ko­wań w naj­bli­ższych dwóch la­ta­ch”.

API Trends Fo­lio to owoc pra­cy de­dy­ko­wa­ne­go ze­spo­łu API Gro­up, którym kie­ru­je Da­vid Pe­ters – Cre­ati­ve De­ve­lop­ment Ma­na­ger w jej bry­tyj­skiej cen­tra­li. W za­ło­że­niach twór­ców pu­bli­ka­cja ta ma być swe­go ro­dza­ju prze­wod­ni­kiem po świe­cie opa­ko­wań i ich pro­jek­to­wa­nia, przy uwzględ­nie­niu spe­cy­fi­ki do­ce­lo­wych pro­duk­tów. Obec­na, 2. edy­cja Trends Fo­lio zo­sta­ła po­dzie­lo­na na czte­ry części, obra­zu­jące tren­dy, ja­kie ma­ją obo­wi­ązy­wać na ryn­ku w la­tach 2018–2019.
„In­spi­ro­wa­ny na­tu­ral­ny­mi zja­wi­ska­mi przy­rod­ni­czy­mi Ne­on Storm za­wie­ra wska­zów­ki dla osób dzia­ła­jących w bra­nży opa­ko­wań, de­dy­ko­wa­nych na ry­nek sprze­da­ży de­ta­licz­nej, re­ali­zo­wa­nej m.in. w skle­pach bez­cło­wych – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Ethe­re­al z ko­lei to część skie­ro­wa­na do firm dzia­ła­jących na ryn­ku pro­duk­tów ko­sme­tycz­nych i pie­lęgna­cyj­nych. Tu na­si eks­per­ci wy­ko­rzy­sta­li stwo­rzo­ną przez API tech­no­lo­gię Ho­lo­ni­que, po­zwa­la­jącą na two­rze­nie efek­tów lu­stra i „mi­ęk­ki­ch” barw. Z my­ślą o seg­men­cie opa­ko­wań na wy­ro­by ty­to­nio­we oraz e-pa­pie­ro­sy po­wstał dział Pri­ma­ry Ma­trix, gdzie wy­ko­rzy­sta­no efek­ty spe­cjal­ne, uzy­ski­wa­ne dzi­ęki ma­ni­pu­lo­wa­niu świa­tłem. Ze­staw za­my­ka Dia­mond Lu­xe – pa­kiet roz­wi­ązań, ma­jący uatrak­cyj­niać opa­ko­wa­nia na do­bra luk­su­so­we (głów­nie na­po­je i pre­zen­ty kla­sy pre­mium) za spra­wą „dia­men­to­wy­ch” ele­men­tów i wy­ko­ńcze­ń”.
No­wa edy­cja Trends Fo­lio za­wie­ra przy­kła­dy wdro­żeń prze­pro­wa­dzo­nych z udzia­łem ma­te­ria­łów API oraz na ba­zie po­my­słów jej ze­spo­łu kre­atyw­ne­go. Zna­la­zły się tu dwa stu­dia przy­pad­ku, do­ty­czące wód­ki kla­sy pre­mium – Ci­roc oraz szam­pa­na Ta­it­tin­ger. Oba po­wsta­ły w opar­ciu o idee za­pre­zen­to­wa­ne w pierw­szym wy­da­niu API Trends Fo­lio.

„Pu­bli­ka­cja ta spo­tka­ła się z bar­dzo du­żym za­in­te­re­so­wa­niem osób od­wie­dza­jących na­sze sto­isko – kon­ty­nu­uje Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Tym bar­dziej, że zna­la­zły się też nim opi­sy­wa­ne w niej opa­ko­wa­nia oraz ma­te­ria­ły słu­żące do ich wy­ko­na­nia, których mo­żna by­ło do­tknąć, obej­rzeć, a w przy­pad­ku Trends Fo­lio – za­brać ze so­bą wła­sny eg­zem­plarz. Bar­dzo du­żym za­in­te­re­so­wa­niem cie­szy­ły się zwłasz­cza podło­ża so­czew­ko­we i ho­lo­gra­ficz­ne – wy­da­je się, że ry­nek za­czy­na w pe­łni do­strze­gać ich po­ten­cjał. Cie­szy nas, że – zgod­nie z ideą tar­gów Pac­ka­ging In­no­va­tions – spek­trum go­ści by­ło bar­dzo sze­ro­kie: stu­den­ci uczel­ni zaj­mu­jących się de­si­gnem, pro­jek­tan­ci, oso­by z dzia­łów kre­acji, wła­ści­cie­le ma­rek oraz przed­sta­wi­cie­le dru­ka­rń. Ta­ka różno­rod­no­ść po­zwo­li­ła na po­zy­ska­nie wie­lu kon­tak­tów oraz ze­bra­nie cen­nych opi­nii na te­mat na­szej fir­my, jej ofer­ty i po­strze­ga­nia na ryn­ku. To z pew­no­ścią za­owo­cu­je już w nie­da­le­kiej przy­szło­ści”.

Tar­gi Pac­ka­ging In­no­va­tions 2018 by­ły też miej­scem ofi­cjal­nej pol­skiej pre­mie­ry no­wej fo­lii API do tło­cze­nia na zim­no – TA-Plus. „Pro­dukt ten jest na­szym zda­niem naj­bar­dziej za­awan­so­wa­ną tech­no­lo­gicz­nie fo­lią do te­go ty­pu za­sto­so­wań, obec­nie do­stęp­ną na ryn­ku – pod­kre­śla Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Ofe­ru­je ona wy­jąt­ko­wo wy­ra­źne od­wzo­ro­wa­nie de­ta­li, mo­żli­wo­ść apli­ko­wa­nia na wi­ęk­szych po­wierzch­niach opa­ko­wa­nia oraz wła­ści­we pa­ra­me­try w kon­te­kście za­dru­ko­wy­wa­nia”.
Na sto­isku by­ły obec­ne prób­ki za­rów­no TA-Plus, jak też in­nych podło­ży wy­twa­rza­nych przez API i kon­fek­cjo­no­wa­nych m.in. w jej podwar­szaw­skim za­kła­dzie pro­duk­cyj­nym. „Od­no­to­wu­je­my dy­na­micz­ny roz­wój na pol­skim ryn­ku, wi­ęc wy­ko­rzy­sta­li­śmy tar­gi, by po­in­for­mo­wać sze­rzej o tym na­szych obec­nych i po­ten­cjal­nych klien­tów. API Fo­lie Pol­ska za­trud­nia obec­nie oko­ło 15 osób, a za­trud­nie­nie u nas wci­ąż ro­śnie m.in. z uwa­gi na prze­jęcie dzia­łal­no­ści w za­kre­sie fo­lii prze­my­sło­wych, re­ali­zo­wa­nej do nie­daw­na przez za­kład w nie­miec­kim Red­nit­zem­bach; ta­kże w kon­te­kście ob­słu­gi klien­tów z in­nych kra­jów. To bar­dzo du­że wy­zwa­nie i od­po­wie­dzial­no­ść, ale też do­ce­nie­nie ro­li pol­skie­go od­dzia­łu w struk­tu­rach API Gro­up”.

„Bar­dzo dzi­ęku­je­my wszyst­kim, którzy od­wie­dzi­li na­sze sto­isko pod­czas tar­gów Pac­ka­ging In­no­va­tions 2018. Za­in­te­re­so­wa­nych ofer­tą API za­pra­sza­my do bez­po­śred­nie­go kon­tak­tu z na­szą fir­mą. Ch­ce­my też za­anon­so­wać na­szą obec­no­ść na ko­lej­nych te­go­rocz­nych wy­da­rze­niach, de­dy­ko­wa­nych bra­nżom opa­ko­wań i ety­kiet. O ka­żdym z nich będzie­my suk­ce­syw­nie in­for­mo­wa­ć” – pod­su­mo­wu­je Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści