Inau­gu­ra­cja Cy­fro­wej Kla­sy Ca­non w Sz­ko­le Pod­sta­wo­wej nr 40 w Gdy­niPoprzedni artykuł 

W świe­cie, który na­pędza­ją no­wo­cze­sne tech­no­lo­gie, edu­ka­cja rów­nież mu­si podążać ście­żką in­no­wa­cyj­no­ści. Aby po­ka­zać, jak po­zy­tyw­ny wpływ na prze­ka­zy­wa­nie wie­dzy mło­dzie­ży mo­gą mieć no­wo­cze­sne tech­no­lo­gie, Ca­non ufun­do­wał ze­staw cy­fro­wych roz­wi­ązań do za­sto­so­wań dy­dak­tycz­nych dla gdy­ńskiej Sz­ko­ły Pod­sta­wo­wej nr 40 im. kpt. ż. w. Ka­ro­la Ol­gier­da Bor­chard­ta. Uro­czy­sta in­au­gu­ra­cja pro­jek­tu „Cy­fro­wa Kla­sa Ca­non”, której ho­no­ro­wym go­ściem był m.in pre­zy­dent mia­sta Gdy­ni – Woj­ciech Sz­czu­rek – od­by­ła się 16 ma­ja.

Z ra­por­tu „Pol­ska szko­ła w do­bie cy­fry­za­cji. Dia­gno­za 2017” przy­go­to­wa­ne­go przez Wy­dział Pe­da­go­gicz­ny Uni­wer­sy­te­tu War­szaw­skie­go, PCG Edu­ka­cja oraz Li­brus Sp. z o.o. wy­ni­ka, że aż 70% an­kie­to­wa­nych (na­uczy­cie­le, ucznio­wie, ro­dzi­ce) uwa­ża wpływ no­wych tech­no­lo­gii na podnie­sie­nie atrak­cyj­no­ści pro­wa­dzo­nych lek­cji i ich sku­tecz­no­ść za do­bry lub bar­dzo do­bry. Jed­no­cze­śnie po­ło­wa an­kie­to­wa­nych przy­zna­je, że w ich pla­ców­ce nie są wy­ko­rzy­sty­wa­ne żad­ne cy­fro­we tech­no­lo­gie.

Ch­cąc wy­jść na­prze­ciw ocze­ki­wa­niom na­uczy­cie­li i uczni­ów, Ca­non Pol­ska ufun­do­wał jed­nej z gdy­ńskich szkół pod­sta­wo­wych sze­ro­ką ga­mę no­wo­cze­snych pro­duk­tów wspie­ra­jących pro­ce­sy dy­dak­tycz­ne. Zo­sta­ła ona wy­po­sa­żo­na m.in. w pro­jek­to­ry cy­fro­we, dru­kar­ki, kal­ku­la­to­ry oraz do­dat­ko­we ak­ce­so­ria. Ze­staw ten uzu­pe­łnia 90-ca­lo­wa ta­bli­ca in­te­rak­tyw­na ufun­do­wa­na przez fir­mę Men­tor. Na po­trze­by szko­ły, Ca­non wy­po­sa­żył ta­kże szkol­ne ko­ło fo­to­gra­ficz­ne, które otrzy­ma­ło dwie lu­strzan­ki z ze­sta­wem obiek­ty­wów, lam­pę bły­sko­wą oraz apa­rat kom­pak­to­wy. Łącz­na war­to­ść wszyst­kich urządzeń wy­nio­sła bli­sko 40 tys. zł.

„Je­śli chce­my, aby mło­dzi lu­dzie, którzy za kil­ka czy kil­kanaście lat wej­dą na ry­nek pra­cy, by­li do­brze przy­go­to­wa­ni do no­wo­cze­snych stan­dar­dów i po­tra­fi­li kre­atyw­nie wy­ko­rzy­stać do­stęp­ne, cy­fro­we roz­wi­ąza­nia, mu­si­my ich do te­go przy­go­to­wać i mo­ty­wo­wać od naj­młod­szych la­t” – mówi Do­ro­ta Ha­ase, dy­rek­tor Sz­ko­ły Pod­sta­wo­wej nr 40 im. kpt. ż. w. Ka­ro­la Ol­gier­da Bor­chard­ta w Gdy­ni. „Dlate­go szko­ła nie mo­że być wy­spą, którą omi­ja­ją no­wo­cze­sne tech­no­lo­gie. No­wo­cze­sna szko­ła XXI wie­ku po­win­na nie tyl­ko ak­tyw­nie włączyć się w nurt cy­fro­wej trans­for­ma­cji, ale ta­kże zna­le­źć się w awan­gar­dzie zmian, aby od­po­wied­nio przy­go­to­wać swo­ich uczni­ów do ży­cia w świe­cie, w którym cy­fro­wa zmia­na już się do­ko­na­ła. Je­stem wi­ęc prze­ko­na­na, że pro­jekt prze­pro­wa­dzo­ny w na­szej szko­le dzi­ęki fir­mie Ca­non będzie miał nie­ba­ga­tel­ne zna­cze­nie dla przy­szło­ści na­szych uczni­ów i ich przy­go­to­wa­nia do re­ali­za­cji przy­szłych za­dań, za­rów­no na ko­lej­nych eta­pach edu­ka­cji, jak i na ryn­ku pra­cy”.

„Na­szym ma­rze­niem, ja­ko fir­my do­star­cza­jącej in­no­wa­cyj­ne cy­fro­we roz­wi­ąza­nia obra­zo­wa­nia jest to, aby ka­żda szko­ła dys­po­no­wa­ła sprzętem po­rów­ny­wal­nej kla­sy, co prze­ka­za­ny gdy­ńskiej pla­ców­ce” – mówi Łu­kasz Gąsior, Se­nior Sa­les Ma­na­ger, Ca­non Pol­ska. „Dzi­ęki te­mu przy­szłe ka­dry, wkra­cza­jące na ry­nek pra­cy, będą do­brze przy­go­to­wa­ne do kre­atyw­ne­go wy­ko­rzy­sta­nia cy­fro­wych roz­wi­ązań w swo­ich co­dzien­nych za­da­niach, a to będzie mia­ło prze­ło­że­nie na roz­wój pol­skiej go­spo­dar­ki. Cy­fry­za­cja bo­wiem jest war­ta ty­le, ile czło­wiek, który po­tra­fi ko­rzy­stać z cy­fro­wych roz­wi­ązań. Je­śli no­wo­ści tech­no­lo­gicz­ne będą bu­dzić oba­wę lub opór, na nie­wie­le się zda­dzą. Je­ste­śmy prze­ko­na­ni, że spo­so­bem na ich prze­zwy­ci­ęże­nie jest oswa­ja­nie mło­dych lu­dzi z tech­no­lo­gią od naj­młod­szych lat edu­ka­cji. I wła­śnie te­mu słu­ży zre­ali­zo­wa­ny przez nas pro­jekt”.

Po­my­sło­daw­cą wy­po­sa­że­nia przez Ca­non pra­cow­ni w gdy­ńskiej pla­ców­ce jest Pa­ni Ewa Krym, Rad­na Mia­sta Gdy­nia, oraz sto­wa­rzy­sze­nie Friends Aca­de­my In­no­va­ti­ve Sha­re, które­go Sek­cja Edu­ka­cyj­na od wie­lu mie­si­ęcy współpra­cu­je z Mia­stem Gdy­nia i gdy­ński­mi szko­ła­mi w pro­jek­cie „No­wo­cze­sna Edu­ka­cja” opra­co­wa­nym przez Sto­wa­rzy­sze­nie.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ca­non Pol­ska Sp. z o.o.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści