Sun Che­mi­cal do­staw­cą farb flek­so­gra­ficz­nych do dru­kar­ni Ha­de­pol Fle­xoPoprzedni artykuł 

7000 m2 po­wierzch­ni pro­duk­cyj­nej, rocz­na sprze­daż na po­zio­mie 15 mln eu­ro, 115 za­trud­nio­nych osób i 3 lo­ka­li­za­cje – to krót­ka cha­rak­te­ry­sty­ka dru­kar­ni Ha­de­pol Fle­xo z Ry­pi­na. Fir­ma od lat in­we­stu­je, a w ostat­nim cza­sie pro­ces ten zna­cząco na­brał tem­pa. To­wa­rzy­szy jej w tym Sun Che­mi­cal, do­star­cza­jąc far­by flek­so­gra­ficz­ne do pro­duk­cji re­ali­zo­wa­nej w nie­daw­no za­in­sta­lo­wa­nej w no­wym za­kła­dzie ma­szy­nie dru­ku­jącej cze­skiej fir­my So­ma.

Na­szą mi­sją – mówi Ro­bert Ja­łbrzy­kow­ski, me­ne­dżer sprze­da­ży w fir­mie Sun Che­mi­cal – jest przede wszyst­kim po­moc klien­tom na ka­żdym eta­pie ich roz­wo­ju. Ha­de­pol Fle­xo to przy­kład part­ne­ra, na współpra­cę z którym mu­sie­li­śmy ja­kiś czas po­cze­kać, by wpa­so­wać się w je­go ak­tu­al­ne po­trze­by. Sta­ło się to mo­żli­we, kie­dy fir­ma wy­bu­do­wa­ła no­wą ha­lę pro­duk­cyj­ną i za­in­we­sto­wa­ła w no­wą ma­szy­nę dru­ku­jącą fir­my So­ma oraz – co się z tym wi­ąże – roz­po­częła po­szu­ki­wa­nia do­staw­cy farb re­ali­zo­wa­nej w niej pro­duk­cji”.
Po­nie­waż jej in­we­sty­cje i part­ne­rzy – jak pod­kre­śla Le­szek Gu­mow­ski, wła­ści­ciel Ha­de­pol Flek­so - są za­wsze sta­ran­nie prze­my­śla­ni i do­bie­ra­ni, tym ra­zem rów­nież dru­kar­nia naj­pierw wy­ko­na­ła te­sty do­ty­czące farb, ja­kie sto­so­wa­ne mia­ły być w jej no­wych ma­szy­nach i do­pie­ro wó­wczas wy­bra­ła Sun Che­mi­cal spo­śród in­nych ofert. Fir­ma do­star­cza już far­by do pierw­szej z za­ku­pio­nych ma­szyn So­ma.

W nie­dłu­gim cza­sie bo­wiem w Ha­de­po­lu po­ja­wią się ko­lej­ne urządze­nia te­go pro­du­cen­ta: je­sie­nią dru­ga, w 2019 ro­ku – trze­cia. Z oka­zji in­sta­la­cji wspo­mnia­nej już pierw­szej z nich i otwar­cia no­wej ha­li pro­duk­cyj­nej, 17 ma­ja br. w sie­dzi­bie dru­kar­ni w Ry­pi­nie mia­ła miej­sce Kon­fe­ren­cja Flek­so & Przy­szło­ść Po­li­gra­fii, zor­ga­ni­zo­wa­na przez fir­my Ha­de­pol oraz So­ma. Przy­by­ło na nią oko­ło 150 za­pro­szo­nych go­ści, wśród nich przed­sta­wi­cie­le dru­ka­rń, me­di­ów, a ta­kże licz­ni part­ne­rzy bi­zne­so­wi dru­kar­ni, wśród nich fir­ma Sun Che­mi­cal. Jej przed­sta­wi­ciel, Co­lin Smith miał tu swo­je wy­stąpie­nie, do­ty­czące roz­wo­ju w dru­ku flek­so­gra­ficz­nym z du­ży­mi pręd­ko­ścia­mi.

„Za­kup no­wych ma­szyn dru­ku­jących – do­da­je Ro­bert Ja­łbrzy­kow­ski – był dla dru­kar­ni He­de­pol Fle­xo ta­kże in­spi­ra­cją do in­we­sty­cji we wła­sną mie­szal­nię farb. Dla­te­go na­sza ofer­ta sku­pi­ła się na za­pro­po­no­wa­niu tej dru­kar­ni od­po­wied­nie­go sys­te­mu far­bo­we­go. Jest on opar­ty na ba­zo­wych kom­po­nen­tach pig­men­to­wych, prze­zna­czo­nych do sto­so­wa­nia w far­bach do dru­ku z du­ży­mi pręd­ko­ścia­mi i wy­so­ką roz­dziel­czo­ści­ą”.

In­te­gral­ną częścią sys­te­mu far­bo­we­go, de­cy­du­jącą o je­go wła­ści­wo­ściach i za­sto­so­wa­niu jest tzw. ży­wi­ca tech­no­lo­gicz­na. Fir­ma Sun Che­mi­cal dla po­trzeb Ha­de­po­lu za­re­ko­men­do­wa­ła sys­tem So­lva­print TF, cha­rak­te­ry­zu­jący się mo­żli­wo­ścią za­sto­so­wa­nia do sze­ro­kiej ga­my podło­ży dru­ko­wych (fo­lii) i do­sko­na­łą – jak po­da­je pro­du­cent – dru­kow­no­ścią, m.in. od­por­no­ścią na mro­że­nie, wy­so­ką sta­bil­no­ścią.

Co wa­żne – kon­struk­cja te­go sys­te­mu far­bo­we­go za­kła­da mo­żli­wo­ść (w za­le­żno­ści od po­trzeb) du­że­go udzia­łu baz pig­men­to­wych względem ży­wi­cy tech­no­lo­gicz­nej, co de­cy­du­je o wy­so­kiej pig­men­ta­cji pro­du­ko­wa­nych we wła­snej mie­szal­ni farb. Cha­rak­te­ry­sty­ka pro­du­ko­wa­ne­go przez Ha­de­pol Fle­xo asor­ty­men­tu opa­ko­wań wy­ma­ga uży­cia znacz­nych ilo­ści farb bia­łych. „Do­star­cza­ne przez nas far­by – mówi Ro­bert Ja­łbrzy­kow­ski – cha­rak­te­ry­zu­ją się bar­dzo do­bry­mi pa­ra­me­tra­mi ad­he­zji, po­zio­mem bie­li, mo­żli­wo­ścią za­sto­so­wa­nia w pro­ce­sach ste­ry­li­za­cji i głębo­kie­go mro­że­nia”.

„Z fir­mą Sun Che­mi­cal – mówi Le­szek Gu­mow­ski – zna­my się od wie­lu lat. Kie­dy na­sze in­we­sty­cje w ostat­nim cza­sie na­bra­ły tem­pa, roz­po­częli­śmy po­szu­ki­wa­nie part­ne­ra w za­kre­sie do­star­cza­nych do nas farb flek­so­gra­ficz­nych. Prze­pro­wa­dzi­li­śmy wi­ęc te­sty la­bo­ra­to­ryj­ne: ana­li­zę po­rów­naw­czą farb różnych pro­du­cen­tów, przede wszyst­kim do­ty­czącą po­zio­mu pig­men­ta­cji i ce­ny za jed­nost­kę. W tym za­kre­sie fir­ma Sun Che­mi­cal i jej pro­duk­ty oka­za­ły się naj­lep­sze. Ko­lej­ne te­sty – tym ra­zem już pro­duk­cyj­ne – je­dy­nie po­twier­dzi­ły słusz­no­ść do­ko­na­ne­go wy­bo­ru. Sta­wał się on wi­ęc co­raz bar­dziej oczy­wi­sty. Do­dat­ko­wą war­to­ścią, którą za­wsze ce­ni­my u na­szych part­ne­rów, by­ło rów­nież to, że Sun Che­mi­cal oka­zał nam du­żo wspar­cia tech­nicz­ne­go. Był to dla nas bo­wiem czas szcze­gól­ny – roz­po­czy­na­li­śmy pra­cę na no­wej, bar­dzo do­brej ja­ko­ścio­wo ma­szy­nie dru­ku­jącej, wi­ęc za­le­ża­ło nam, aby wszyst­kie ele­men­ty pro­ce­su, w tym ma­te­ria­ły (ta­kże far­by) gwa­ran­to­wa­ły nam jak naj­wy­ższy po­ziom ja­ko­ści ko­ńco­we­go pro­duk­tu. Za­do­wo­le­nie na­szych klien­tów jest bo­wiem od za­wsze dla nas naj­wi­ęk­szą war­to­ścią”.

Fir­ma Ha­de­pol Fle­xo swo­imi po­cząt­ka­mi si­ęga lat 90. ubie­głe­go wie­ku. Od po­cząt­ku ist­nie­nia zwi­ąza­na jest z ryn­kiem opa­ko­wań różne­go prze­zna­cze­nia, będąc naj­pierw ich dys­try­bu­to­rem, po­tem hur­tow­nią, z cza­sem an­ga­żu­jąc się w pro­duk­cję wła­sną. „Ma­jąc na uwa­dze zmia­ny i pro­gno­zy na co­raz bar­dziej wy­ma­ga­jącym ryn­ku – mówi Le­szek Gu­mow­ski – na którym prze­trwa­ją tyl­ko te fir­my, które będą mia­ły do za­ofe­ro­wa­nia wy­so­kiej ja­ko­ści pro­dukt, sze­ro­ki asor­ty­ment i mo­żli­wo­ść utrzy­my­wa­nia kon­ku­ren­cyj­nych cen, nie­ustan­nie dąży­my do spro­sta­nia tym wy­zwa­niom. W zwi­ąz­ku z tym sys­te­ma­tycz­nie roz­bu­do­wu­je­my przed­si­ębior­stwo we wszyst­kich ob­sza­rach je­go dzia­ła­nia: od per­so­ne­lu i je­go kwa­li­fi­ka­cji, po­przez tech­no­lo­gię pro­duk­cji, po co­raz bar­dziej za­awan­so­wa­ne dzia­ła­nia mar­ke­tin­go­we. Po­sia­da­my obec­nie wła­sną mie­szal­nię farb, zaj­mu­je­my się uszla­chet­nia­niem, kon­fek­cjo­no­wa­niem opa­ko­wań i w co­raz szer­szym za­kre­sie otwie­ra­my się na eks­port na­szych pro­duktów, gdzie od­no­to­wu­je­my co­raz wi­ęk­sze suk­ce­sy”.

Am­bi­cją wła­ści­cie­la dru­kar­ni nie­mal od po­cząt­ku dzia­łal­no­ści by­ła kom­plek­so­wa ob­słu­ga firm pie­kar­ni­czych i cu­kier­ni­czych. Na­dal po­zo­sta­je jej wier­ny, choć fir­ma ob­słu­gu­je rów­nież sie­ci han­dlo­we i seg­ment świe­żej żyw­no­ści. W tych kie­run­kach podąża­ją jej ko­lej­ne in­we­sty­cje, w tym wspo­mnia­ne ma­szy­ny So­ma. „W kon­te­kście tych za­ku­pów i na­sze­go dal­sze­go roz­wo­ju po­trze­bo­wa­li­śmy part­ne­ra, który po­sia­da sze­ro­kie port­fo­lio pro­duk­to­we w za­kre­sie farb. Ta­ką fir­mą oka­zał się Sun Che­mi­cal. W na­szej pro­duk­cji sto­su­je­my far­by, które mu­szą mieć spe­cjal­ne cer­ty­fi­ka­ty – są to pro­duk­ty do­pusz­czo­ne do nie­bez­po­śred­nie­go kon­tak­tu z żyw­no­ścią, ale zu­pe­łnie bez­piecz­ne. Sun Che­mi­cal rów­nież tu wy­ka­zał swo­ją prze­wa­gę kon­ku­ren­cyj­ną nad in­ny­mi do­staw­ca­mi. Ma­my na­dzie­ję, że na­sza współpra­ca oka­że się owoc­na i prze­trwa wie­le lat. Na obec­nym eta­pie je­ste­śmy bar­dzo za­do­wo­le­ni z ja­ko­ści farb do­star­cza­nych nam przez te­go pro­du­cen­ta. Co wi­ęcej, Sun Che­mi­cal oka­zu­je się być nie­za­wod­nym part­ne­rem, za­pew­nia­jącym nam od­po­wied­nie wspar­cie. Po se­rii ry­go­ry­stycz­nych te­stów w na­szej no­wej ma­szy­nie wspól­nie do­pa­so­wa­li­śmy far­by z ofer­ty te­go pro­du­cen­ta do pro­duk­cji re­ali­zo­wa­nej przez na­szą dru­kar­nię, co za­owo­co­wa­ło obec­ną współpra­cą. Ca­ły czas je­ste­śmy też otwar­ci na wszel­kie pro­po­zy­cje ze stro­ny tej fir­my, które mo­gą po­móc nam w roz­wo­ju. W tym za­kre­sie Sun Che­mi­cal rów­nież do­sko­na­le się spraw­dza; fir­ma na bie­żąco in­for­mu­je nas o wszel­kich no­win­kach tech­no­lo­gicz­nych. Tym sa­mym oka­zu­je się part­ne­rem w pe­łnym te­go sło­wa zna­cze­niu. Tę war­to­ść do­da­ną szcze­gól­nie rów­nież so­bie ce­ni­my u na­szych do­staw­ców”.

„Jest nam bar­dzo mi­ło wspie­rać na­szych klien­tów, ofe­ru­jąc im pro­duk­ty, których ja­ko­ść mo­że za­pew­nić im dal­szy roz­wój – mówi Ro­bert Ja­łbrzy­kow­ski – Jed­nak na­sza ofer­ta to nie tyl­ko sam pro­dukt, ale rów­nież usłu­gi o war­to­ści do­da­nej, które opie­ra­my na trzech fi­la­rach: wy­so­kiej ja­ko­ści, ser­wi­sie oraz in­no­wa­cyj­no­ści. Ha­de­pol to fir­ma, która ce­ni so­bie po­dob­ne war­to­ści, dla­te­go współpra­ca z nią jest dla nas bar­dzo cen­na”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com
Źródło zdjęcia: Ha­de­pol Flek­so

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści