Z czasem wiele środków eksploatacyjnych i produktów, wykorzystywanych w trakcie produkcji czy w trakcie świadczenia usług, ulega zużyciu. Dotyczy to również tekstyliów przemysłowych. Wtedy często kupowane są nowe, co wiąże się z kosztami i dodatkowymi nakładami organizacyjnymi. Istnieją jednak też inne rozwiązania: outsourcing tekstyliów przemysłowych, świadczony przez zewnętrznych usługodawców.
Tego typu rozwiązanie oferuje system zarządzania tekstyliami firmy MEWA. Jest on szybki, wygodny i obejmuje zarówno czyściwa, jak i maty olejowe oraz także odzież roboczą.
Oferta w zakresie tekstyliów przemysłowych obejmuje doradztwo, wyposażenie w dany produkt, jego czyszczenie i pranie oraz logistykę z tym związaną. Klient może dostosować zakres usługi do własnych potrzeb.
Jedną z ważniejszych zalet systemu firmy MEWA jest fakt, iż usługodawca przejmuje od klienta obowiązki wynikające z przepisów dotyczących bezpieczeństwa i ochrony środowiska, co ma duże znaczenie szczególnie w przypadku użytkowników czyściw wielokrotnego użytku.
Pełna obsługa
System polega na tym, że czyste, zamówione tekstylia - np. czyściwa lub maty olejowe - najpierw są dostarczane są do klienta. Następnie zanieczyszczone tekstylia odbierane są przez firmę MEWA od klienta w ustalonych z nim odstępach czasowych. Są one prane w sposób ekologiczny w zakładach firmy MEWA, po czym są ponownie dostarczane do klienta, już jako czyste tekstylia. Uszkodzone lub zużyte tekstylia wymieniane są na nowe.
To samo mniej więcej dotyczy również odzieży roboczej, przy czym tutaj klient również może wypróbować usługę w ramach umowy próbnej z miesięcznym wypowiedzeniem. Jeśli będzie zadowolony z usługi, może dla swoich pracowników zamówić odzież roboczą, która będzie wymieniana na czystą w ustalonym czasie. Każdy pracownik wyposażony jest w kilka kompletów odzieży roboczej, tym samym zawsze ma czyste, świeżo wyprane ubranie w rezerwie. W razie potrzeby, odzież jest również naprawiana w ramach takiej usługi w przypadku drobnych uszkodzeń.
Ekonomiczne rozwiązanie
W trakcie korzystania z usługi klient może dokonywać również zmian rozmiarów zamawianej odzieży roboczej – na przykład, jeśli na miejsce dotychczasowego pracownika przychodzi nowy. Można także, zależnie od potrzeb, dostosować w międzyczasie ilość zamawianych czyściw. Dokładnie ustalone terminy i ilości dostarczanych tekstyliów przemysłowych pozwalają lepiej za-planować działania i efektywniej pracować..
Jest to zatem optymalne rozwiązanie dla zakładów przemysłowych, rzemieślniczych, drukarni czy warsztatów samochodowych, a więc w zasadzie dla większości branż. Dzięki temu klient oszczędza czas, środki finansowe i nakłady organizacyjne, które związane są z zaopatrzeniem w tekstylia przemysłowe.
Na podstawie informacji firmy MEWA Textil-Management