ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe pod­su­mo­wu­je rok wa­żnych dla fir­my zmianPoprzedni artykuł 

W mi­nio­nym ro­ku w fir­mie ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe na­stąpił sze­reg stra­te­gicz­nych dla jej dzia­łal­no­ści zmian, zwi­ąza­nych w du­żej mie­rze z prze­jęciem ob­słu­gi wie­lu ryn­ków za­mor­skich. War­szaw­ski za­kład pro­duk­cyj­ny zwi­ęk­szył w zwi­ąz­ku z tym swo­je mo­ce wy­twór­cze, in­we­stu­jąc w no­wy sprzęt i za­trud­nia­jąc do­dat­ko­we oso­by. Jak za­pew­nia Kon­rad Le­wan­dow­ski – współwła­ści­ciel ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe , fir­ma zwi­ęk­szyła też po raz ko­lej­ny swo­je udzia­ły ryn­ko­we w Pol­sce, za­rów­no w ob­sza­rze dru­ku of­f­se­to­we­go, jak i flek­so­gra­ficz­ne­go.

„Rok 2018 był dla nas okre­sem du­żych zmian, a jed­no­cze­śnie pe­łnym wy­zwań – mówi Kon­rad Le­wan­dow­ski. – Z pew­no­ścią naj­wi­ęk­sze wi­ąza­ło się z prze­kszta­łce­nia­mi wła­sno­ścio­wy­mi w ra­mach ca­łej gru­py ABC/Al­lied, w wy­ni­ku których ja­ko pol­ski od­dział prze­jęli­śmy ob­słu­gę – ta­kże w za­kre­sie pro­duk­cji – wie­lu no­wych ryn­ków o wci­ąż ro­snącym za­po­trze­bo­wa­niu na che­mi­ka­lia dru­kar­skie i du­żym po­ten­cja­le je­że­li cho­dzi o przy­szło­ść. Z wy­łącze­niem Chin, do­star­cza­my na­sze pro­duk­ty do wszyst­kich po­zo­sta­łych kra­jów azja­tyc­kich, na których jest obec­na mar­ka ABC/Alied, m.in. do Ko­rei Po­łu­dnio­wej, Ja­po­nii, Taj­lan­dii, In­dii, Li­ba­nu czy Wiet­na­mu. Po­za tym prze­jęli­śmy ob­słu­gę klien­tów z Au­stra­lii oraz z wy­bra­nych kra­jów Afry­ki ta­kich jak Egipt czy RPA. Wzi­ąw­szy pod uwa­gę wci­ąż ro­snącą po­zy­cję na­szej fir­my w Ro­sji, kra­jach nad­ba­łtyc­kich, na wie­lu ryn­kach eu­ro­pej­skich, w tym pol­skim, mu­sie­li­śmy zna­cząco zwi­ęk­szyć pro­duk­cję re­ali­zo­wa­ną w war­szaw­skim za­kła­dzie ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe”.

Jak pod­kre­śla Kon­rad Le­wan­dow­ski, od­by­ło się to nie­mal ty­mi sa­my­mi si­ła­mi oso­bo­wy­mi, ja­ki­mi fir­ma dys­po­no­wa­ła już wcze­śniej: „Za­trud­ni­li­śmy rzecz ja­sna no­we oso­by, m.in. w sys­te­mie se­zo­no­wym, ale nie był to wzrost ana­lo­gicz­ny do ska­li ryn­ków, za ja­kie obec­nie od­po­wia­da­my. To rzecz ja­sna cie­szy, gdyż po­ka­zu­je po­ten­cjał i ela­stycz­no­ść pol­skie­go od­dzia­łu. Wi­ęk­sza ska­la pro­duk­cji wi­ąza­ła się z ko­niecz­no­ścią in­we­sty­cji w do­dat­ko­wy sprzęt. W ubie­głym ro­ku na­by­li­śmy m.in. dwu­to­no­wy mie­szal­nik o mo­cy 30 kW oraz no­wy sys­tem odzy­ski­wa­nia wo­dy, dzia­ła­jący na za­sa­dzie od­wróco­nej osmo­zy. Te in­we­sty­cje (wraz z wcze­śniej po­sia­da­nym par­kiem sprzęto­wym) spo­wo­do­wa­ły, że mo­gli­śmy dwu­krot­nie zwi­ęk­szyć wiel­ko­ść pro­duk­cji”.
Z my­ślą o dru­kar­niach of­f­se­to­wych, za­rów­no ar­ku­szo­wych jak i zwo­jo­wych, war­szaw­ski za­kład ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe pro­du­ku­je obec­nie bu­fo­ry (sta­no­wi­ące – co pod­kre­śla Kon­rad Le­wan­dow­ski – pod­sta­wę ca­łe­go asor­ty­men­tu), środ­ki do re­ge­ne­ra­cji wa­łków i ob­ci­ągów, zmy­wa­cze, a ta­kże che­mi­ka­lia spe­cja­li­stycz­ne ta­kie jak mlecz­ka czy gu­mę arab­ską. „Co istot­ne, po wy­dzie­le­niu z gru­py za­kładu w Chi­nach, które­go pro­duk­cję w du­żej mie­rze prze­jęli­śmy, re­ali­zo­wa­na w War­sza­wie dzia­łal­no­ść wy­twór­cza opie­ra się w zde­cy­do­wa­nej wi­ęk­szo­ści na ory­gi­nal­nych su­row­cach, nie zaś – jak by­ło wcze­śniej – na kon­cen­tra­tach. To zna­cząco po­pra­wi­ło sta­bil­no­ść re­ali­zo­wa­nej pro­duk­cji, wpły­nęło też na wy­ższą ja­ko­ść fi­nal­nych wy­ro­bów” – mówi współwła­ści­ciel ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe.
Od nie­daw­na w ofer­cie fir­my znaj­du­ją się ta­kże środ­ki che­micz­ne dla dru­ku flek­so­gra­ficz­ne­go, przede wszyst­kim roz­wi­ąza­nia do my­cia i czysz­cze­nia.

„Za­rów­no je­że­li cho­dzi o of­f­set, głów­nie ar­ku­szo­wy, jak też flek­so­gra­fię, od­no­to­wu­je­my w Pol­sce sys­te­ma­tycz­ne wzro­sty – kon­ty­nu­uje Kon­rad Le­wan­dow­ski. – Du­ża w tym za­słu­ga na­szych stra­te­gicz­nych part­ne­rów bi­zne­so­wych, ja­ki­mi są fir­my: Avar­graf – w za­kre­sie dru­ku of­f­setowego i Graw – w ob­sza­rze dru­ku flek­so­gra­ficz­ne­go. M.in. dzi­ęki nim mar­ka ABC/Al­lied jest obec­na w wie­lu pol­skich dru­kar­niach ko­mer­cyj­nych, dzie­ło­wych, opa­ko­wa­nio­wych czy ety­kie­to­wych. Na uwa­gę za­słu­gu­je co­raz wi­ęk­sza świa­do­mo­ść ro­dzi­mych przed­si­ębiorstw po­li­gra­ficz­nych od­no­śnie sto­so­wa­nia che­mi­ka­li­ów do dru­ku bez­al­ko­ho­lo­we­go, w ja­kich się spe­cja­li­zu­je­my. Ofe­ru­ją one sze­reg za­let za­rów­no eko­no­micz­nych, jak i eko­lo­gicz­nych, wpły­wa­jąc na wy­ższą ja­ko­ść, wy­daj­no­ść i przy­ja­zno­ść ca­łe­go pro­ce­su po­li­gra­ficz­ne­go dla śro­do­wi­ska na­tu­ral­ne­go”.

Pla­ny ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe na rok 2019 za­kła­da­ją przede wszyst­kim – jak mówi Kon­rad Le­wan­dow­ski – wła­ści­we wkom­po­no­wa­nie wszyst­kich pro­duk­tów prze­jętych z fa­bry­ki w Chi­nach w dzia­ła­nia eu­ro­pej­skie­go od­dzia­łu: „W zwi­ąz­ku z tym po­ja­wią się w na­szym war­szaw­skim za­kła­dzie ko­lej­ne urządze­nia do pro­duk­cji i kon­fek­cjo­no­wa­nia wy­twa­rza­nych tu che­mi­ka­li­ów. Du­ży na­cisk kła­dzie­my też na ob­szar ba­daw­czo­-ro­zwo­jo­wy: udo­sko­na­la­nie i wzbo­ga­ca­nie ca­łe­go asor­ty­men­tu. W kon­te­kście ryn­ków, na których dzia­ła­my, wci­ąż du­ży po­ten­cjał tkwi a na­szej ro­dzi­mej, pol­skiej bra­nży po­li­gra­ficz­nej. Ocze­ku­je­my też oży­wie­nia na ryn­ku ro­syj­skim i w kra­jach sąsied­nich, jak też w wy­bra­nych ob­szarach Eu­ro­py Za­chod­niej, cho­ćby na Półwy­spie Ibe­ryj­skim. War­te od­no­to­wa­nia jest za­in­te­re­so­wa­nie pro­duk­ta­mi ABC/Al­lied ze stro­ny zna­czących dys­try­bu­to­rów ma­te­ria­łów po­li­gra­ficz­nych z różnych kra­jów Sta­re­go Kon­ty­nen­tu. To wszyst­ko po­zwa­la nam z opty­mi­zmem pa­trzeć w przy­szło­ść i pro­gno­zo­wać dal­szy roz­wój ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe, jak i ca­łej gru­py ABC/Al­lied, która obec­nie skła­da się z dwóch od­dzia­łów: północ­no­ame­ry­ka­ńskie­go i pol­skie­go”.

Dzia­łal­no­ść eu­ro­pej­skie­go od­dzia­łu ma wspie­rać prze­bu­do­wa­na stro­na in­ter­ne­to­wa ca­łej gru­py ABC/Al­lied, gdzie znaj­du­je się m.in. kom­plet­ne port­fo­lio ofe­ro­wa­nych przez nią che­mi­ka­li­ów, jak też licz­ne in­for­ma­cje o cha­rak­te­rze do­rad­czym i tech­nicz­nym. „Wszyst­kich za­in­te­re­so­wa­nych na­szą ofer­tą za­pra­sza­my do wpi­sa­nia w prze­glądar­kę in­ter­ne­to­wą ad­re­su https://www.al­lied­pres­sro­om­pro­ducts.com” – pod­su­mo­wu­je Kon­rad Le­wan­dow­ski.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści